Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی آموزش و پرروش دهگلان در مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای کمبود سرانه ورزشی و تفریحی را مشکل اساسی شهرستان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، ظهر دیروز مراسم چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با حضور مسئولان شهرستان دهگلان در مدرسه نمونه دولتی دخترانه سهروردی دهگلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

المپیاد ورزشی با هدف آمادگی جسمانی و ارتقاء سلامت دانش آموزان برگزار می شود


 
 
اسدالله قادر مرزی معاون پرورشی آموزش و پروش شهرستان دهگلان ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی از اهداف مهم این المیپاد را آمادگی جسمانی، مهارتهای ورزشی دانش آموزان و ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان دانست.


 وی یکی دیگر از اهداف آموزش و پرورش را تربیت نسل شاداب و با نشاط دانست و گفت:باید در کنار فراگیری آموزش و سایر علوم به ورزش و تحرکات بدنی اهمیت داده شود و نسل پویا و شاداب تربیت شوند.


 قادر مرزی در ادامه گفت: از تکالیف سند تحول بنیادین که بحث ورزش و تحرکات بدنی در آن گنجانده شده است و برنامه انعطاف پذیر متناسب با ویژگیهای شخصیتی و محیطی و استعدادهای دانش آموزان است.

 وی با اشاره به ترویج زندگی ماشینی، کم تحرکی و تغییر شیوه زندگی گفت: بیشتر دانش آموزان و افراد جامعه به اضافه وزن و عوارض ناشی از آن دچار شده اند و کم تحرکی باعث افزایش بیماریهای قلبی و عروقی شده است.


 معاون پرورشی آموزش و پرورش دهگلان افزود: طبق بررسی وزارت بهداشت و درمان 20 درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن هستند که ناشی از کم تحرکی می باشد و هدف آموزش و پروزش و بخش تربیت بدنی این است که با برگزاری المپیادهای ورزشی این مشکل را رفع نماید.


وی با اشاره به حیات پویا که یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش است گفت: تحرک بدنی دانش آموزان باعث سلامتی آنان می شود و دانش آموزانی که در زنگ ورزش و یا بیکاری می توانند در مدرسه ورزشهای متناسب با وضعیت بدن و جسمشان انجام دهند.


قادر مرزی با اشاره به اهمیت ورزش صبحگاهی گفت: برای شادابی و نشاط دانش آموزان تاکیده شده که هر روز در مدارس ورزش صبحگاهی انجام شود تا دانش آموزان با نشاط در کلاس درس حضور یابند.


وی با اشاره به وجود آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: دانش آموزان قشر بزرگ و عمده جامعه پویا و آینده ساز کشور را تشکیل میدهند و ما باید به وسیله پر کردن اوقات فراغت و ورزش آسیبهای اجتماعی را  از آنان دور نماییم که دغدغه اصلی جامعه و خانواده هاست.

 

هدف اصلی المپیاد ورزشی تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش است


 قادرمرزی در ادامه گفت: هدف اصلی المپیاد ورزشی تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش بوده که در منویات مقام معظم رهبری هدف اصلی المپیاد ورزشی درون مدرسه است.


 معاون پرورشی آموزش و پرورش دهگلان افزود : المپیاد ورزشی بهترین پایگاه برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در رشته های ورزشی است و اگر برای برگزاری این المپیادها برنامه خاص نداشته باشیم هیچ نتیجه ای عاید مان نمی شود.

 

وی با اشاره به نتیجه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای گفت: در سال 95 تعداد 67 نفر از دانش آموزان دهگلان توانستند در مسابقات استانی و شهرستانی در رشته های مختلف رتبه کسب نمایند.


کمبود فضای ورزشی و تفریحی در شهرستان


قادر مرزی با اشاره به کمبود سرانه فضای ورزش وتفریحی در سطح شهرستان و مدارس گفت: عدم مکان ورزشی و تفریحی در اوقات فراغت دانش آموزان باعث مشکلاتی برای شهرستان شده  است.


وی افزود: ورزش و سلامتی باعث افزایش عملکرد دانش آموزان در مدارس می شود و اگر دانش آموزی از نظر جسمی و روحی سالم نباشد نمی تواند ادامه تحصیل دهد و از نظر آموزشی ضعیف می شود.


قادر مرزی گفت: ما باید دانش آموزان را در سنین پایین تشویق کنیم به ورزش روی آورند و ورزش برایشان به یک عادت تبدیل شود.

 

10 نفر دانش آموز به مسابقات کشور راه یافتند


 قادر مرزی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در مسابقات ورزشی سال 95 گفت: تعدا 1400 نفر پسر و 700 نفر دختر در مسابقات شهرستانی شرکت  کردند که 250 نفر از پسران و 150 نفر از دختران دانش  آموزبه مسابقات استانی راه یافتند.


 وی در ادامه گفت: تعداد 10 نفر در قالب تیم استان به مسابقات کشوری اعزام شدند و مقامهای تیمی اول، دوم، ششم و هشتم کشوری را کسب نمودند که این نتایج تلاش و زحمات مربیان ورزشی بوده است.


دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان حضور گسترده یابند


 قادر مرزی ضمن تاکید بر شرکت راهیمایی 13 آبان ماه با اشاره به موضع گیری رئیس جمهور امریکا در خصوص سپاه پاسداران و ایران اسلامی گفت: لازم است که راهپیمایی امسال نسبت به سنوات گذشته با شکوهتر برگزار شود .


 وی حضور گسترده و منسجم دانش آموزان و معلمان را مشتی محکم بر دهن یاوه گویان دانست.


 قادر مزی گفت: در روز 13 آبانماه سرود همگانی 200 نفری پیش بینی شده که توسط دانش آموزان نمونه دولتی دخترانه سهروردی انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۸ تهران گفت:با نوسازی و بازسازی این زمین‌های چمن، دو هزار و ۱۳۳ مترمربع به سرانه فضای ورزشی این منطقه افزوده شده است.

فاطمه تنهایی افزود: در سال‌های گذشته، این زمین‌ها تخریب شده بودند که با هدف بالابردن کیفیت خدمت رسانی مراکز ورزشی در منطقه ۸ در قالب طرح‌های توسعه محله‌ای و طرح تحولی بیست‌گانه خدمت نوسازی و بازسازی شدند.

شهردار منطقه ۸ گفت: نواقص همه زمین‌های چمن مصنوعی منطقه شناسایی شده و بازسازی و رفع آن در محلات سیزده‌گانه منطقه در قالب طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در شهر در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود