Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:امام جمعه‌ی ایلام از نشان دادن برخی نارسایی‌های مرز مهران مربوط به سال 1394 ، در اخبار سیمای ملی انتقاد کرد و گفت: این نحوه‌ی انعکاس احجاف در حق مردمی است که با وجود کمبودها، با تمام توان در خدمت زائران هستند.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی امروز اظهار کرد: حماسه بزرگ اربعین که هر ساله در کنار مرقد سالار شهیدان انجام می‌گیرد از رخدادهای عبادی، سیاسی، و فرهنگی جهان اسلام و تشیع است که با حضور زائرانی از کشورهای مختلف جهان و از جمله مردم ولایتمدار ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اربعین امتداد عاشورا و تبیین‌کننده‌ی اهداف بلند آن است، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) برای همه تاریخ درس‌آموز است و در زیارت اربعین آرمان بزرگ سالار شهیدان به خوبی تبیین شده است.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام پیام بزرگ عاشورا را مبارزه با جهل و نادانی عنوان کرد و گفت: امروز جهالت در جهان امروز بیداد می‌کند و نظام سلطه با یک رسانه‌ی تبلیغاتی در سراسر گیتی آن را گسترش می‌دهد، چون منافع او در گرو جهالت مردم است و اگر آگاهی و بصیرت می‌بود نظام سلطه جهان را تقسیم و چپاول نمی‌کرد و خوشبختانه مردم ایران با الهام از عاشورا به جنگ جهل و گمراهی رفت و مصداق بارز جهالت و ضلالت یعنی حکومت فاسد پهلوی را برچید.
لطفی با تاکید بر اینکه امروز این ملت آگاه و با بصیرت و شجاع الگوی همه امت‌های اسلامی است و ایران به مشعل‌دار مبارزه و جهل و نادانی تبدیل شده است، ادامه داد: امروز شور و هیجان وصف‌ناپذیری در مهران حکم‌فرما است که این مدال افتخاری برای مردم ایلام به حساب می‌آید که با تمام توان و با وجود برخی کمبودها از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.
وی ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، مرزبانی ، پلیس‌راهور، استاندار و فرمانداران گفت: خوشبختانه هرچند امسال مشکلات کمتر است اما باید زیرساخت‌هایی مانند بزرگراه و راه آهن  را در استان ایجاد کرد.
لطفی با اشاره به ازدحام ترافیک در فاصله 80 کیلومتری شهر ایلام تا مهران گفـت: اگر استان ایلام به شبکه ریلی کشور وصل باشد شاهد این ترافیک نخواهیم بود.
امام جمعه ایلام با قدردانی ویژه از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: من این گلایه را دارم که چرا متاسفانه در گزارش کار مسئولان اسمی از قرارگاه خاتم نمی‌آید در حالی که مقایسه‌ی وضعیت سال گذشته با امسال گویای زحمات این قرارگاه پرتلاش است؟
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه قرارگاه خاتم اتصال ایلام به شبکه ریلی را تقبل کرده است، تصریح کرد: تحلیل‌های فرمانده سپاه پاسداران در کنگره آمریکا وحشت ایجاد می‌کند و این نیروی انقلابی در زمینه سازندگی هم گام‌های مهمی برداشته است. چرا برخی بی‌انصافی می‌کنند، سپاه که تافته‌ی جدابافته نیست. چرا برخی از اصلاح‌طلبان افراطی چشم دیدن سپاه را ندارند در حالی که سپاه پاسداران مظهر اقتدار و سازندگی کشور است و در پروژه‌های نفت و گاز، تولید بنزین، راه سازی، احداث راه‌اهن، مهار آب‌های مرزی نقش اساسی دارد و ساخت سد در  کنجان‌چم مایه‌ی تعجب وزیر سابق نیرو بود.
وی آبیاری هزاران هکتار از زمین‌های خشک و سوزان مهران را مدیون تلاش‌های سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: آقای روحانی همواره تاکید دارند که پروژه‌های مهم سازندگی به سپاه واگذار شود.
امام جمعه ایلام گفت: چرا سرپرست معاونت استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی در  گزارش‌های خود نامی از سپاه نمی‌آورد، اگر عامدانه بوده که خیانت است و اگر یادشان رفته حتما باید به یاد بیاورند، چرا باید کارهای بزرگ فراموش شوند؟
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه متاسفانه در رسانه‌ی ملی در حق مردم ایلام و مرز مهران اجحاف می‌شود، گفت: اگر علی‌رغم توصیه‌ی مسئولان زائران باز مرز مهران را برای تردد انتخاب می‌کنند نباید زحمات مردم ایلام نادیده گرفته شود. چرا اخبار سیمای ملی مرتب اتفاقات مربوط به سیل سال 1394در مرز مهران را نشان می‌دهد، دو سال گذشته و کارهای خوبی انجام گرفته و در عین حال استان نیازمند زیرساخت‌های زیادی است.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان ، تصریح کرد: در شرایط کنونی آمریکا با یک رئیس جمهور دیوانه‌نما ماهیت خود را نشان داد و الحمدلله بسیاری از کسانی که می‌خواستند چهره‌ی آمریکا را بزک کنند متنبه شده‌اند و قانون مادر تحریم‌ها که تنیجه برجام و خط پایان آن است زمینه‌ای را فراهم کرده تا مردم ایران پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌های  آمریکا بدهند. برچسب ها: امام جمعه‌ی ایلام ، مرز مهران ، ایلام

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار

امام جمعه ایلام نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار داشت:بسیاری از شهدای گران‌قدر ما از میان همین معلم ها و کارگران بوده اند که در عرصه علم و دانش و کار و تولید جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:2 قشرمعلم و کارگر در عرصه تعلیم‌ وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جایگاه،منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل های مختلف دارد، جامعه ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌ عنوان فضل خداوند یاد شده است،افزود: چنین تعبیری،اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می کند،خداوند می‌فرماید کار کنید،دنبال تأمین معیشت باشید،چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

وی نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه گفت:نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

امام جمعه ایلام به تغییر شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان به عنوان مطالبه ی آنها اشاره داشت و گفت:باید راهکار جدیدی که علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت توسط سوءاستفاده کننده‌ها، همچنین بتواند میزان سوخت مناسب کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند،بهره مند شوند.

وی در ادامه تأمین کود و سم مناسب را دیگر نیاز ضروری کشاورزان، عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت به موقع بهای محصول کشاورزی،بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت:شرکت‌های بیمه، آگاهی لازم را به کشاورزان در زمینه نوع بیمه‌ و میزان خسارت پرداختی آگاه سازند.

 خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره اینکه برخی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه نکرده اند و دچار خسارت شده اند،افزود: انتظار می رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت های آنان جبران شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر سخنان خود به عملیات غرورآفرین وعده صادق، اشاره داشت وگفت:آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند.

وی این عملیات را سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان،بر چهره صهیونیست کودک کش عنوان کرد و گفت:این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار به فریاد طرفداری امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مردم مظلوم غزه اشاره داشت و گفت:آنها با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند،اما دست از حمایت برنمی‌دارند.

وی ادامه داد:پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان،این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز به برکت این عملیات،جمهوری اسلامی به‌ راحتی می‌توان از تحریم‌ها عبور کند،گفت: همچنین تبادل و ارتباط گسترده‌ای با همسایه‌ها و کشورهای دیگر داشته باشد.

وی به انجام توافق هایی در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت:در سری‌لانکا توان مهندسی و خدماتی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در 20 کشور جهان، چنین خدماتی ارائه می شود و این مایه افتخار هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه ایلام به تأثیر گذاری فناوری جمهوری اسلامی در دنیا،در عرصه اقتصاد نظامی،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد،منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند،اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود