Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه حسابررسی تامین اجتماعی با حضور اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات در غرفه های رسانه های حوزه رفاه و اجتماعی در ششمین روز از نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش صدای ایران ساسان مهرانی در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص ماهیت موسسه حسابرسی تامین اجتماعی گفت: این موسسه با هدف تـامین نیازهای اساسی سازمان تامین اجتماعی اعم از بخش ها، واحدهای تابعه و غیره و نیز امور خارج از سـازمان با اولـویت بخشی به  انجـام امـور مربـوط به سـازمان در زمینه حسابرسی داخلی، بازرسـی و ارائه خدمات مالی و مشاوره مدیریت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شرکای تامین اجتماعی تمام شاغلان، کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان هستند بر ضرورت ایفای حقوق آنان تاکید کرد و گفت:  ماده ٤٧ قانون تامین اجتماعی در راستای احقاق حقوق ذی نفعان در قانون تامین اجتماعی گنجانده شده است و به محض درخواست شعبه ای و ابلاغ موضوع به موسسه حسابررسی ، بررسی و دریافت گزارشات و مستندات در دستور کار قرار می گیرد و در نهایت بر اساس نتایج بررسی ها تصمیم گیری  می شود.
به گزارش تامین ٢٤، مهرانی با تاکید بر اینکه حیات سازمان در گروه حیات واحدهای تجاری است، افزود: آروزی ما رونق اقتصادی و استمرار فعالیت واحدهای اقتصادی است چرا که کارفرماها شرکای اجتماعی ما محسوب می شوند و اگر فعالیت آنها محدود و یا متوقف شود سازمان از دو جهت آسیب می بیند؛ هم حق بیمه دریافت نمی کند و هم باید بیمه بیکاری پرداخت کند و به همین سبب بازرسی از کارگاه های کوچک راسا توسط شعبه وکارگاه های بزرگ نیز در معرض بارزسی دفاتر قانونی قرار می گیرند.
مهرانی در پاسخ به چرایی طولانی شدن فرایند حسابررسی ها گفت: در سال ٩٤ که عهده دار مسوولیت در موسسه حسابرسی  شده ام ٢٧ هزار پرونده انباشته شده از سال ١٣٨٥ وجود داشت و ما در آغاز امر به روز رسانی پرونده ها را در اولویت کار قرار دادیم و کار استمرار یافت و در مجموع حسابررسی ها در نهایت بیش از یکسال طول نمی کشد و گاه زودتر نیز ممکن است به سرانجام برسد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بهره گیری  موسسه حسابررسی  از فضای مجازی و اینترنت گفت: واقعیت این است که به شکل سنتی نمی توان به این مهم پرداخت و اجرای اظهار نامه های بیمه ای را حتما پیگیری خواهیم کرد که شرکت ها اطلاعات را مستقیم ثبت و بدهی شان را محاسبه کنند و به این ترتیب از شمول رسیدگی  خارج شوند.
مهرانی در خصوص کنترل های داخلی در دفاتر حسابرسی گفت: با اقداماتی می توان به کاهش فسادها دست یافت گرچه به صفر رساندن ممکن نیست، دفاتر حسابررسی باید از سیستم های کنترلی شدید و دقیقی برخوردار باشند و کنترل های کیفی در این حوزه بسیار مهم است. به محض دریافت گزارش باید از جنبه های مختلف کنترل شود.
وی اختصاص نام کاربری به کارفرمایان در یک کانال ارتباطی را مکانسیمی مثبت در کنترل ها عنوان کرد و افزود: با اختصاص این رمز کاربری، کارفرماها در فرایند حسابررسی مشارکت داده می شود  و ریز و درشت مسایل را مستقیم گزارش  می کنند و در نهایت نیز فیزیک و مدارک گزارشات دریافت می شود که حقانیت ادعاها با مستندات بررسی می شود که حقی از کسی پایمال نشود. 

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند