Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي ويندوز 10)
--> آموزش نصب نرم افزار ها با پسوند هاي Appx. و AppxBundle. در ويندوز 10

نرم افزار هاي يونيورسال (Universal) جديد کمپاني مايکروسافت که براي سيستم عامل ويندوز هستند، داراي فرمت هاي Appx. و AppxBundle. ميباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نرم افزار ها در حالت عادي از استور نصب ميشوند، اما ويندوز اجازه نصب اينگونه از نرم افزار ها را به صورت دستي نيز به کاربران ميدهد.
Appx. و AppxBundle. چه هستند؟
نرم افزار هاي يونيورسال و يا همان "همگاني" و يا نرم افزار هاي "پلتفرم يونيورسال ويندوز" با فرمت هاي Appx و AppxBundle عرضه ميشوند. اين دو فرمت بسته هاي نرم افزار ها هستند که داراي نام، توضيحات و دسترسي هاي نرم افزار مربوطه ميباشند. ويندوز ميتواند اين بسته ها را نصب و حذف نصب کند. بنابراين توسعه دهندگاني که نرم افزار توسعه ميدهند، نسازي به ساخت "ستاپ" (Setup) براي نرم افزار هايشان ندارند که با کمک آن نصب شود زيرا ميتوانند از نصب کننده استاندارد اين بسته ها استفاده کنند. در ويندوز ميتوانيد اين بسته هاي نرم افزاري را کاملا حذف کنيد بدون اينکه هيچ فايلي از نرم افزار ها در رجيستري (Registry) سيستم باقي بماند.
زماني که يک توسعه دهنده نرم افزاري با فرمت Appx. بسازد، شما آن را از يک سايت دانلود و نصب نميکنيد، بلکه آن را در استور ويندوز مشاهده ميکنيد و از آنجا دريافت ميکنيد. تمامي نرم افزار هاي موجود در استور داراي فرمت Appx. و AppxBundle. ميباشند.
گاهي اوقات پيش ميايد که کاربر بخواهد يک نرم افزار در يکي از بسته هاي Appx. و يا AppxBundle. از سايتي دانلود و خودش به صورت دستي نصب کند. و يا براي مثال فرض کنيد که شما يک توسعه دهنده هستيد و يک نرم افزار با يکي از اين دو فرمت ساخته ايد و هم اکنون ميخواهيد نرم افزار خود را تست کنيد، در اين مواقع بايد به شرح زير عمل کنيد.
قدم اول: فعال سازي قابليت Sideloading
در صورتي که قابليت “Sideloading” را در ويندوز 10 فعال کنيد، ميتوانيد نرم افزار هاي Appx و AppxBundle را نصب کنيد. اين قابليت به صورت پيشفرض در بسياري از کامپيوتر هاي ويندوز 10 فعال است. البته اگر نسخه آن ها جديد باشد. اما به هر حال بهتر است چک کنيد که اين قابليت در ويندوز شما فعال است و يا خير.
به منظور چک کردن فعال بودن سايد لودينگ منوي استارت را باز کنيد و سپس آيکن چرخ دنده را کليک کنيد تا وارد تظنيمات و يا همان “Settings” شويد. براي راحتي کار ميتوانيد کليد هاي ترکيبي “Windows + I” را بگيريد تا مستقيما وارد تنظيمات شويد. در تنظيمات بر روي “Update & Security” کليک کنيد و سپس از طريق ستون سمت چپ وارد بخش “For Developers” شويد. در اين بخش تيک يکي از گزينه هاي “Sideload Apps” و يا “Developer Mode” بايد زده شده باشد، اگر نشده بود شما تيک بزنيد.

اگر در اين بخش تيک گزينه ي “Windows Store Apps” خورده بود و سپس شما تيک يکي از گزينه هاي “Sideload Apps” و يا “Developer Mode” بزنيد، ويندوز به شما يک پيغام اخطار نمايش ميدهد از اين پيغام بگذريد.
نصب نرم افزار هاي Appx. با استفاده از اينستالر و يا همان نصب کننده گرافيکي
پس از آپديت “Anniversary” ويندوز 10، مايکروسافت يک اينستالر و يا همان نصب کننده گرافيکي (داراي رابط کاربري گرافيکي) براي نرم افزار هاي Appx و AppxBundle به ويندوز 10 افزود. براي نصب برنامه هاي Appx و AppxBundle با نصاب گرافيکي، دو بار بر روي آنها کليک کنيد. اگر هنوز نسخه ويندوز شما قديمي است و آپديت Anniversary در آن نصب نشده، از لينک زير کمک بگيريد و آخرين نسخه ويندوز 10 را دريافت کنيد:
دانلود ويندوز 10

يک پنجره باز ميشود که ميتوانيد نام نرم افزار، توضيع کننده آن، نسخه آن و آيکن آن که توسعه دهنده قرار داده را مشاهده کنيد. به منظور نصب برنامه “Install” را کليک کنيد.

نصب نرم افزار هاي Appx با استفاده از خط فرمان PowerShell
ويندوز 10 در خط فرمان پاورشل (PowerShell) نيز داراي دستوراتي براي نصب نرم افزار هاي Appx ميباشد. فرمان نصب نرم افزار هاي Appx در خط فرمان پاورشل داراي قابليت هاي بيشتري نسبت به نصاب گرافيکي ميباشد.
براي نصب يک نرم افزار Appx با استفاده از خط فرمان پاورشل، ابتدا بايد خط فرمان را باز کنيد. بدين منظور عبارت “PowerShell” را در منوي استارت جستجو کنيد و سپس اولين نتيجه که ظاهر ميشود را کليک کنيد تا باز شود. و يا بر روي منوي استارت راست کليک کنيد و سپس گزينه ي “PowerShell” را کليک کنيد. از آنجايي که ميخواهيد نرم افزار با فرمت Appx. را تنها براي خودتان، يعني يوزر فعلي در کامپيوتر نصب کنيد، نيازي نيست که خط فرمان رات با سطح دسترسي ادمين (Administrator) اجرا کنيد.

به مظنور نصب نرم افزار مورد نظر، دستور زير را در خط فرمانت پاورشل وارد کنيد، با اين تفاوت که به جاي C:PathtoFile.Appx، آدرس و نام نرم افزار مورد نظر خودتان را وارد کنيد:
Add-AppxPackage -Path "C:PathtoFile.Appx"

نصب يک نرم افزار Appx بسته بندي نشده با استفاده از خط فرمان PowerShell
اگر شما در حال توسعه يک نرم افزار هستيد، دستور بالا براي شما مناسب نيست. دستور بالا تنها نرم افزار هاي “Signed” و يا همان تاييد شده را و يا علامت دار را نصب ميکند، اما ممکن است شما فعلا نرم افزار خودتان را “Sign” و بسته بندي نکرده باشيد.
به همين دليل است که يک راه ديگر نيز به جز راه بالا براي نصب نرم افزار هاي Appx وجود دارد. اين دستور براي نرم افزار هايي است که هنوز بسته بندي نشده اند ميباشد. بدين منظور بايد خط فرمان پاورشل را با سطح دسترسي ادمين باز کنيد. بدين منظور عبارت “PowerShell” را در منوي استارت جستجو کنيد و سپس بر روي اولين نتيجه که ظاهر ميشود راست کليک کنيد و گزينه ي “Run as Administrator” را کليک کنيد.
سپس دستور زير را در خط فرمان پاورشل وارد کنيد و به جاي C:PathtoAppxManifest.xml مسير نرم افزار خود را وارد کنيد.
Add-AppxPackage -Path C:PathtoAppxManifest.xml –Register
پس از اجراي دستور بالا نرم افزار نصب ميشود.

به منظور حذف نرم افزار نصب شده نيز بر روي آيکن آن که در منوي استارت ويندوز ظاهر ميشود راست کليک کنيد و گزينه ي “Uninstall” را کليک کنيد. به منظور آموزش کامل حذف نرم افزار هاي Appx و AppxBundle در ويندوز 10، مقاله زير را مطالعه کنيد:
آموزش حذف نرم افزار هاي پيش فرض ويندوز 10
موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به ويندوز 10
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.

وی افزود: نرم افزار کلین‌آپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی از محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، خطر ابتلاء به سرطان‌های روده بزرگ که قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.

نرم‌افزار کلین‌آپ با به‌کارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلاء به این بیماری‌ها را خطرسنجی می‌کند.

صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه‌جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.

معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلین‌آپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلاء به بیماری‌های معده و روده بزرگ، می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانه‌ها موجود است.

صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.

کد خبر 6091852

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟