Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه اربعین حسینی(ع) با حضور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی از مستندهای «پرچم های برافراشته» و «غریبان» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما دکتر علی عسکری در آئین رونمایی از این دو مستند با بیان اینکه در مراسم اربعین گنجینه ها و ذخایر زیبا و فوق العاده ای برای تولید مستند وجود دارد گفت: اربعین حقیقتی است که در حال نمایان شدن است و بر همین اساس رسانه ملی باید به طور ویژه برای نمایش زوایای مختلف این حرکت عظیم و پرمعنا اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با طرح این گلایه که تاکنون مستندی که حق مطلب را در زمینه اربعین ادا کند تولید و پخش نشده است خاطرنشان کرد: جا دارد که با تحقیق و بررسی بیشتر، بهترین تجهیزات و نیروی انسانی مان را برای تولیدات رسانه ای در زمینه اربعین هزینه کنیم تا مستندهای فاخر در ابعاد جهانی تولید و عرضه کنیم.
رئیس رسانه ملی افزود: برای انعکاس زوایای پرمعنا به قاب پرمعنا نیز نیاز داریم و امیدواریم که در آینده در زمینه اربعین، هم تصویربرداری و هم سناریوی خوب داشته باشیم.
دکتر عسکری در ادامه به تهیه کنندگان و تولیدکنندگان مستندهای اربعین توصیه کرد که برای نکوداشت این آئین مهم و تولید برنامه های جذاب از پژوهش، سناریو و قصه استفاده کنند.
رییس رسانه ملی با تشکر از معاون استان ها برای تولید این تعداد مستند درباره اربعین در فاصله کمتر از یک سال افزود: این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم تا اثرگذاری رسانه ای بیشتر شود.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یک جریان بسیار مبارک برای خلق آثار هنری ماندگار و ارزشمند بر شمرد وتصریح کرد: اربعین ریشه در مظلومیت امام حسین(ع) دارد و پیاده‌روی اربعین یک حرکت عظیم وپرمغز انسانی و اسلامی است.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در طول تاریخ موضوع امام حسین(ع) و عاشورا روی کره زمین گسترش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: امروزه شور حسینی و حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با 30 سال گذشته قابل مقایسه نیست و حتی امسال دلدادگی مردم چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا قابل مقایسه با سالیان قبل نیست.
دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه اربعین یک حرکت زینبی است و مردم نیز هر سال آن را تکرار می کنند تصریح کرد: اربعین باید به نوعی تکریم حضرت زینب(س) باشد. اربعین را حضرت زینب(س) برای بیان مظلومیت امام حسین(ع) به راه انداخت و کسانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند در واقع پا جای پای حضرت زینب(س) می گذارند.
رئیس رسانه ملی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در هیچ دورانی از تاریخ به مانند شرایط امروز، انسانیت، معنویت و حقانیت ذبح نشده است تصریح کرد: نسل جدید غرب از نظر اخلاقی به انحطاط کشیده شده و با وجود ماهواره ها و فضای مجازی، هیچگاه انسان به اندازه امروز در معرض تهدید نبوده است و خدا می خواهد که با استفاده از مظلومیت امام حسین(ع) نگذاریم که نسل جدید دچار انحطاط فکری و اخلاقی شوند و این وظیفه رسانه را بسیار سنگین می کند.
دکتر علی عسکری خاطرنشان کرد: معتقدم اگر زیبایی های اسلام معلوم شود بسیاری از انسان های سالم غربی به اسلام تمایل پیدا می کنند و حرکت معنوی اربعین نیز در همین راستا قرار دارد.

در ادامه این مراسم، دکتر علی دارابی، معاون استان های رسانه ملی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته مراکز استان های صداوسیما 33 مستند در زمینه اربعین تولید کرده اند که این اتفاق نخستین بار در تاریخ رسانه ملی رخ داده است گفت: برای تولید 2400 ساعت مستند، مجموعاً 144000 دقیقه راش تهیه شده بود که مجموع این راش ها به 33 مستند استانی تبدیل شده و از بین آنها دو مستند «پرچم های برافراشته» و «غریبان» در طول یک سال گذشته تدوین و آماده پخش شده اند.
معاون استان های رسانه ملی خاطرنشان کرد: این مستندها در آستانه اربعین از شبکه های سراسری، برون مرزی و اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی پخش می شود و به طور ویژه در باکس شبکه شما و شبکه های استانی قرار می گیرند.
دارابی با تاکید بر اینکه این حجم از تولید مستند در زمینه اربعین اولین بار در تاریخ رسانه ملی اتفاق می افتد تصریح کرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین بیش از 25 میلیون نفر شرکت می کنند که این موج رسانه ای بایکوت رسانه های غرب را خنثی می کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، پیمان جبلی در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: برمودا در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژند‌های سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسئولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه برمودا، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کار‌های تولیدی مبتنی بر راهبرد‌های دوره جدید مدیریتی را ازجمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی، چون برمودا، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه افزود: باید از ظرفیت‌های به‌وجود‌آمده به موقع و بجا استفاده کرد و برمودا را که روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس