Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:07:43 GMT

ضرورت نوسازی مدارس تخریبی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۵۸۶۱

ضرورت نوسازی مدارس تخریبی

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضرورت نوسازی مدارس تخریبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قطعاً استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌هایی که دارای مدارس فرسوده بالایی است، در اولویت برنامه‌های نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

به گزاش ایسنا، مهندس محمدتقی نظر پور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: این سازمان برابر اولویت‌های آموزش‌وپرورش هرمزگان در یک برنامه مشترک، نگاه ویژه‌ای را در تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: به‌زودی با سفر به استان هرمزگان در یک بازدید میدانی، وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان با اولویت شرق استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم این سفر زمینه سرعت بخشی به نوسازی مدارس تخریبی را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون وزیر، این مهم قطعاً در سایه تعامل مدیران استان، مجمع نمایندگان و خیرین نیکوکار، افق روشنی را پیش رو دارد.

دانش هاشمی پور در این دیدار با ارائه گزارشی از سیمای مدارس تخریبی در استان هرمزگان، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدارس تخریبی در استان هرمزگان شد.

وی تصریح کرد: به دنبال دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش و توجه ویژه مقام عالی وزارت به وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان و همچنین تمرکز مقام عالی دولت در استان بر این مهم ، آموزش‌وپرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنبال راهبردهای ویژه‌ای به‌منظور برون‌رفت از این چالش است و هدف‌گذاری خاصی را در برنامه دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: علی‌رغم توجه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و همچنین مشارکت ستودنی خیرین نوع‌دوست در سال‌های اخیر، استان هرمزگان به لحاظ آمار و پراکندگی مدارس تخریبی دارای فراوانی بسیار بالایی است که رشد شاخص‌های آموزشی در استان خصوصاً  منطقه شرق را به چالش کشیده است.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان وضعیت بسیاری از مدارس استان هرمزگان به‌گونه‌ای مخاطره‌آمیز است که تشکیل کلاس درس در چنین فضاهایی بسیار خطرآفرین است و هرلحظه امکان وقوع یک فاجعه را باید انتظار داشت.

هاشمی پور با بیان اینکه سال گذشته سقف یکی از مدارس شهرستان میناب کامل فروریخت، ابراز کرد: اگر در چنین موقعیتی دانش آموزان در کلاس بودند فاجعه‌ای عظیمی رخ می‌داد که حتی تصور آن نیز ناخوشایند و نگران‌کننده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ویژگی خاص استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های زلزله‌خیز، به‌طور مرتب شاهد تخریب کلاس‌های فرسوده هستیم که این مهم به دغدغه اصلی مسئولان استان، اولیا و دانش آموزان تبدیل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این چالش باید نگاه ویژه‌ای را به اعتبارات نوسازی مدارس استان داشت چراکه با روند فعلی بودجه و تخصیص آن تا چند دهه دیگر نیز نمی‌توان به شاخص استاندارد در توسعه فضاهای فیزیکی مدارس رسید و الزاماً باید در روند تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان یک تجدیدنظر اساسی صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون در استان هرمزگان 387 مدرسه دو شیفت هستند، یادآور شد: برای رفع مشکل مدارس دو شیفت که بیانگر کمبود فضای آموزشی است 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان ادامه داد: هم‌اکنون تراکم دانش‌آموزی در مدارس دو شهرستان پرجمعیت استان یعنی بندرعباس و میناب بالای 43 تا 45 نفر بوده و از مجموع 2500 کلاس درس تخریبی در سه سال گذشته فقط   900 کلاس ساخته‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی 1600کلاس باقی‌مانده به اعتباری افزون بر 240میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: از مجموع اعتبارات کشوری فقط 1.5میلیارد تومان در سال گذشته وصول‌ شده است.

هاشمی پور افزود: فقط در شهرستان بشاگرد 54 مدرسه تخریبی، کپری، کانکسی و اجاره‌ای وجود دارد که باید بازسازی شوند.

وی در پایان بیان کرد: قطعاً به‌موازات توجه ویژه دولت، خیرین نوع‌دوست نیز انگیزه مضاعفی را برای مشارکت در نهضت مدرسه‌سازی خواهند داشت که تاکنون نیز در جشنواره‌های سالانه این همراهی را به نحو شایسته تحسین ثابت کرده‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو عصر شنبه در جریان بازدید نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار داشت: این مدرسه در فضای به مساحت 10 هزار متر مربع و شامل 30 کلاس درس اعم از سالن آمفی‌تئاتر و سالن‌های مجزای ورزشی و آموزشی با ظرفیت 250 نفر به بهره‌برداری رسیده و امکان راه‌اندازی این واحد آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده با همت آموزش و پرورش فراهم می آید.

وی تصریح کرد: یکی از بانک‌های عامل کشور در قالب مسئولیت اجتماعی اقدام به ساخت این مجموعه آموزشی کرده که هم در قسمت دختران و هم پسران امکان تحصیل برای دانش‌آموزان استان در این فضای آموزشی استاندارد و با کیفیت فراهم می‌آید.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: بهمن ماه سال 1401 کلنگ‌زنی این پروژه را شاهد بودیم و عملیات اجرایی این پروژه به سرعت انجام شده و حتی قبل از موعد مقرر آماده افتتاح است.

محمدی‌خلفلو افزود: در مجموع برای احداث مدرسه دارالفنون اردبیل 250 میلیارد تومان هزینه شده که امیدواریم با تحویل این فضای آموزشی بتوانیم در خدمت دانش‌آموزان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در مناسبت‌های مختلف بیش از 45 واحد آموزشی را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم و امسال نیز مصمم هستیم تا مابقی واحدهای آموزشی نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی، از توان خیران نیز بهره می‌بریم تا بتوانیم واحدهای آموزشی نیمه تمام را به سرعت تکمیل و امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: تحویل 217 کلاس درس در سال گذشته سند افتخار برای نوسازی مدارس است و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث 2 هزار کلاس درس نیز در سال‌های پیش رو هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم امسال با تلاش مضاعف بتوانیم تا مهرماه پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و آماده افتتاح کنیم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود