Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دو محموله پرنده شکاری در معرض انقراض در استان بوشهر کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرندگان شکاری همه ساله از اوایل مهرماه تا اواخر آذرماه در زیستگاه‌های استان بوشهر حضور بیشتری می‌یابند و مورد توجه متخلفین شکار و صید برای زنده گیری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش و پیگیری نیروی انتظامی استان دو محموله پرنده شکاری در بوشهر و عسلویه کشف شد که در مجموع شامل ۴۷ پرنده شکاری در خطر انقراض بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در بوشهر یک محموله شامل ۱۰ پرنده شکاری توسط فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان از یک خودروی سمند کشف شد که در اختیار محیط زیست قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان عسلویه نیز ۳۷ بهله پرنده شکاری توسط پلیس آگاهی شهرستان عسلویه از چهار دستگاه خودرو کشف شد و مراحل تحویل آن به محیط زیست در حال انجام است.

دلشب با بیان اینکه این پرندگان شکاری از نوع بالابان، بحری و شاهین بودند خاطرنشان کرد: این پرندگان در شرایط نامساعد نگهداری و انتقال توقیف شدند.

وی با اشاره به تعامل مناسب بین دستگاه‌های مختلف برای مقابله با قاچاق پرندگان، افزود: این پرندگان کشف شده برای قاچاق به کشورهای عرب‌نشین حاشیه خلیج فارس از طریق مبادی ساحلی و دریایی، توسط متخلفین زنده‌گیری و شکار و صید  به این استان منتقل شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: فرهنگ سازی و مشارکت تشکل‌های زیست محیطی برای صیانت از پرندگان در حال انقراض را به صورت جدی در دستور کار داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی