Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز، یک مقام آگاه نزدیک به مخالفان سوری به خبرگزاری «نووستی» گفته است که برنامه ریزی شده تا در «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» امکان تدوین قانون اساسی جدید سوریه و برگزاری انتخابات جدید در کشور مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت موفقیت رایزنی‌ها، کمیسیون ویژه قانون اساسی تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سند مورد توافق بین گروه‌های مخالف سوری در این رابطه که این مقام آگاه در اختیار این خبرگزاری قرار داده، آمده است: «هدف اصلی «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» کمک به روند حل و فصل سیاسی مشکلات در سوریه، حمایت از آتش بس برقرار شده در کشور و آغاز روند اصلاحات سیاسی بر اساس قانون اساسی سوریه است. پروسه فعالیت کنگره هم بدین شکل است: موضوع مباحثات ضرورت تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخاباتی آزاد و دموکراتیک با مشارکت همه اقشار جامعه سوریه، بر اساس قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت است. چند سند نهایی به تصویب خواهد رسید، ساختار کمیسیون قانون اساسی و شورای عالی کنگره هم مورد تایید قرار خواهد گرفت.»

در این سند همچنین یادآوری شده که در «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» نمایندگان همه گروه‌های قومی و مذهبی سوریه، دولت و مخالفان داخلی و خارجی، همچنین نمایندگان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، بعنوان ناظر، دعوت شده اند. 

در این سند همچنین یادآوری شده که در «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» مسئله مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی سوریه، بازسازی زیرساختارهای تخریب شده کشور و مسئله بازگشت پناهجویان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

برگزاری «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» 18 نوامبر در سوچی

لازم به یادآوری است که برگزاری «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» ابتکارعملی است که از سوی “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در جریان مباحثات بین المللی باشگاه «والدای» مطرح شد و قرار است در تاریخ 18 نوامبر در بندر سوچی (در جنوب روسیه) برگزار شود. “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه هفته قبل اعلام کرد که این کنگره شرکت کنندگان در روند حل و فصل سیاسی بحران در سوریه را بسیار گسترش خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه فهرستی از ۳۳ سازمان دعوت شده به این کنگره را منتشر کرده است. این در حالی است که گروه مخالفان خارجی که مورد حمایت عربستان سعودی قرار دارند و برخی نیروهای سیاسی دیگر اعلام کرده اند که در «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام/  

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو

دریافت 21 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

کد خبر 847865 منبع: ایسنا برچسب‌ها تروریسم در جهان ترور خبر ویژه سوریه

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است