Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، به نقل از آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از سیمای مدارس تخریبی در استان هرمزگان، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدارس تخریبی در استان هرمزگان شد.

وی تصریح کرد: به دنبال دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش و توجه ویژه مقام عالی وزارت به وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان و همچنین تمرکز مقام عالی دولت در استان بر این مهم ، آموزش‌وپرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنبال راهبردهای ویژه‌ای به‌منظور برون‌رفت از این چالش است و هدف‌گذاری خاصی را در برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در ادامه گفت: علی‌رغم توجه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و همچنین مشارکت ستودنی خیرین نوع‌دوست در سال‌های اخیر، استان هرمزگان به لحاظ آمار و پراکندگی مدارس تخریبی دارای فراوانی بسیار بالایی است که رشد شاخص‌های آموزشی در استان خصوصاً  منطقه شرق را به چالش کشیده است.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان وضعیت بسیاری از مدارس استان هرمزگان به‌گونه‌ای مخاطره‌آمیز است که تشکیل کلاس درس در چنین فضاهایی بسیار خطرآفرین است و هرلحظه امکان وقوع یک فاجعه را باید انتظار داشت.

هاشمی پور با بیان اینکه سال گذشته سقف یکی از مدارس شهرستان میناب کامل فروریخت، ابراز کرد: اگر در چنین موقعیتی دانش آموزان در کلاس بودند فاجعه‌ای عظیمی رخ می‌داد که حتی تصور آن نیز ناخوشایند و نگران‌کننده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ویژگی خاص استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های زلزله‌خیز، به‌طور مرتب شاهد تخریب کلاس‌های فرسوده هستیم که این مهم به دغدغه اصلی مسئولان استان، اولیا و دانش آموزان تبدیل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این چالش باید نگاه ویژه‌ای را به اعتبارات نوسازی مدارس استان داشت چراکه با روند فعلی بودجه و تخصیص آن تا چند دهه دیگر نیز نمی‌توان به شاخص استاندارد در توسعه فضاهای فیزیکی مدارس رسید و الزاماً باید در روند تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان یک تجدیدنظر اساسی صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون در استان هرمزگان ۳۸۷مدرسه دو شیفت هستند، یادآور شد: برای رفع مشکل مدارس دو شیفت که بیانگر کمبود فضای آموزشی است ۴۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان ادامه داد: هم‌اکنون تراکم دانش‌آموزی در مدارس دو شهرستان پرجمعیت استان یعنی بندرعباس و میناب بالای ۴۳ تا ۴۵ نفر است و از مجموع ۲۵۰۰ کلاس درس تخریبی در سه سال گذشته فقط   ۹۰۰ کلاس ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی ۱۶۰۰کلاس باقی‌مانده به اعتباری افزون بر ۲۴۰میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: از مجموع اعتبارات کشوری فقط ۱.۵میلیارد تومان در سال گذشته وصول‌شده است.

هاشمی پور افزود: فقط در شهرستان بشاگرد ۵۴ مدرسه تخریبی، کپری، کانکسی و اجاره‌ای وجود دارد که باید بازسازی شوند.

وی بیان داشت: قطعاً به‌موازات توجه ویژه دولت، خیرین نوع‌دوست نیز انگیزه مضاعفی را برای مشارکت در نهضت مدرسه‌سازی خواهند داشت که تاکنون نیز در جشنواره‌های سالانه این همراهی را به نحو شایسته تحسین ثابت کرده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضرورت نوسازی مدارس تخریبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قطعاً استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌هایی که دارای مدارس فرسوده بالایی است در اولویت برنامه‌های نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

محمدتقی نظر پور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: این سازمان برابر اولویت‌های آموزش‌وپرورش هرمزگان در یک برنامه مشترک، نگاه ویژه‌ای را در تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: به‌زودی با سفر به استان هرمزگان در یک بازدید میدانی، وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان با اولویت شرق استان را موردبررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم این سفر زمینه سرعت بخشی به نوسازی مدارس تخریبی را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون وزیر، این مهم قطعاً در سایه تعامل مدیران استان، مجمع نمایندگان و خیرین نیکوکار، افق روشنی را پیش رو دارد.

true برچسب ها : آموزش و پرورش هرمزگان دانش هاشمی پور مدارس تخریبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان وجود دارد که عمدتا نیازمند تخریب هستند، همچنین ۱۰۰ مدرسه جدید نیز باید احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مهدی اسعد امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، ۱۰ هزار کلاس درس فیزیکی با هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد، اظهار کرد: در استان حدود هزار کلاس نیاز است که ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب بازسازی و ۵۰۰ کلاس جدید نیز باید احداث شود.

وی ادامه داد: مصوباتی در سفر اول و دوم جذب شده است، اما هدف اداره نوسازی و توسعه مدارس جذب حداکثری خیرین مدرسه‌ساز در ایجاد فضاسازی ایمن برای دانش‌آموزان استان است.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح شناسنامه فنی آموزشی، تربیتی و ورزشی که در سال ۹۱ و ۹۲ تهیه شده است که نیازمند به‌روزرسانی است، در حال حاضر به دلیل شاخص پراکندگی سرانه آموزشی در برخی از مناطق استان سرانه آموزشی بیشتر از سرانه کشوری و حتی در برخی مناطق استان کمتر از این مقدار است، به‌روزرسانی این شناسنامه فنی می‌تواند عدد سرانه فضاهای آموزشی را به‌صورت واقعی‌تر نشان دهد.

اسعد با اشاره به این که ۱۳ هزار واحد مسکونی در منظریه قرار دارد، تاکید کرد: در شهرک منظریه شهرکرد عدد سرانه در نقطه سیاه یعنی کمتر از سه متر مربع به ازای هر دانش‌آموز قرار دارد، در حال حاضر فقط سه مدرسه در این شهرک وجود دارد که این تعداد باید به ۱۶ مدرسه برسد.

وی اضافه کرد: در استان ما با توجه به شرایط آب‌وهوایی استاندارسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی فقط در زمینه وسایل گرمایشی صورت می‌گیرد و هدف از این استاندارسازی این است که دیگر شعله آتشی در مدارس وجود نداشته باشد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به استاندارسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی، گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس نیازمند استاندارسازی وسایل گرمایشی هستند که هشت هزار کلاس درس استاندارسازی شده است و در سال جاری در قالب طرح شهید عرب و اعتبارت دولتی حدود ۴۰۰ کلاس درس دیگر نیز استاندار سازی می‌شوند.

اسعد با اشاره به مدارس کانکسی در چهارمحال‌وبختیاری، ادامه داد: ۱۹ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که در قالب طرح شهید پناهی ده مدرسه در حال ساخت است و نه مدرسه دیگر به‌خاطر مشکل تملک زمین هنوز به صورت کانکسی هستند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان وجود دارد که عمدتاً نیازمند تخریب هستند، همچنین ۱۰۰ مدرسه جدید نیز باید احداث شود.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سفر اول ریاست جمهوری حدود ۲۶۰ میلیارد تومان و در سفر دوم ۶۰۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص داده شد.

اسعد با اشاره به نوسازی سرویس‌های بهداشتی در مدارس گفت: در دوسال کرونا به زیر بنای مدارس به خصوص سرویس‌های بهداشتی لطمه‌های زیادی وارد شد، در سال ۱۴۰۲ یک بخشی از این سرویس‌های بهداشتی که دارای اولویت بودند، نوسازی و بهسازی شدند همچنین در حال حاضر هیچ‌گونه مدرسه فاقد سرویس بهداشتی وجود ندارد.

کد خبر 747891

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز