Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: زاینده رود باید تا قبل از آذرماه برای کشت کشاورزان باز شود و زمان دقیق جاری شدن آب تا آخر آبانماه مشخص می‌شود.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:‌ باز شدن آب زاینده رود در جلسه شورای هماهنگی در اواخر آبان ماه مشخص می شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیش بینی شده در نیمه دوم آبان ماه بارندگی‌ها آغاز می‌شود و با توجه به حجم سد، تاریخ باز شدن آب در بستر زاینده رود مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: کشت خط قرمزی دارد و باید در یک دوره زمانی مشخص انجام شود و لازم است که قبل از فرارسیدن سرما و زمستان کشت انجام گیرد.

وی ادامه داد: بارندگی در اصفهان مبنای کشت و بازگشایی زاینده رود نیست چراکه بارندگی در کوهرنگ مطرح است که از نیمه دوم آبانماه پیش بینی شده است.

امینی همچنین با اشاره به حفر چاه‌های غیر مجاز گفت: عوامل شهرداری اصفهان در حالی به حفر چاه غیر مجاز در خیابان آتشگاه اقدام می کردند که پس از حضور نیروهای گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای اصفهان مانع از اجرای حکم دادستانی شدند.

وی بیان داشت: چند روز پیش، پس از اطلاع نیروهای گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای اصفهان از حفر غیرمجاز چاه توسط عوامل شهرداری منطقه ۹ در خیابان بهشت واقع در خیابان آتشگاه، نیروهای شرکت آب منطقه ای اصفهان با حکم دادستانی برای توقیف و ضبط دستگاه حفار به محل حفر چاه اعزام شدند که ناگهان ۳۰ نفر از نیروهای شهرداری با شش دستگاه خودرو معابر منتهی به محل را مسدود کردند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: جای تاسف دارد که کلانتری مربوطه نیز با توجه به اینکه نسبت به اجرای حکم مقام قضایی و دادستان اقدام کند بدون توجه به این مهم هیچ اقدامی نکرده و با عوامل شهرداری همکاری کرد.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است شرکت آب منطقه ای بر اساس حکم دادستانی موظف به ضبط دستگاه حفار غیر مجاز چاه و انتقال آن به شرکت آب منطقه ای است ولیکن عوامل شهرداری و کلانتری مربوطه مانع اجرای این حکم شدند و دستگاه حفاری را به معاونت خدمات شهری منطقه منتقل کردند و خیلی سریع به باز کردن تجهیزات و قطعات دستگاه حفاری اقدام کردند که در نهایت نیروهای حفاظت آب منطقه ای فقط توانستند اسکلت دستگاه حفار را توقیف کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود