Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش نویس تفاهم نامه بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و آژانس همکاری های بین المللی دولت ژاپن (جایکا) منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسه ای که باهدف انعقاد تفاهم نامه همکاری های فنی بین ایران و ژاپن پیرامون کاهش هدر رفت آب با حضور مؤسسه جایکا از ژاپن برگزار شد، گفت: انتخاب شهر خوانسار به عنوان پایلوت به منظور کاهش آب بدون درآمد با همکاری موسسه ژاپنی جایکا که یکی از موسسات پیشرو دراین زمینه در دنیاست انتخابی بسیار هوشمندانه بوده زیراشرکت آبفای استان اصفهان ازلحاظ فنی و نیروی انسانی از پتانسیل خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکروح افزود: علاوه بر موضوع فنی و تخصصی که همان کاهش هدررفت آب در شهر خوانسار است باید ظرفیت سازی نیروی انسانی در این پروژه نیز مورد توجه قرار گیرد به طوریکه کارشناسان حوزه بهره برداری در کشور و استان اصفهان تحت آموزش پیرامون کاهش آب بدون درآمد با توجه به علم روز دنیا توسط کارشناسان ژاپنی قرار گیرند.

وی بر اجرای زمان بندی به موقع  پروژه آب بدون درآمد در شهر خوانسار تاکید کرد و بیان داشت: با نظارت شرکت مهندسی آبفا کشور و همکاری مسئولان امر در شرکت آبفا استان اصفهان باید این پروژه در برنامه زمان بندی مقرر به پایان برسد.

وی گفت: از همکاران شرکت آبفا استان اصفهان انتظار می رود تمرکز لازم را در جمع آوری اطلاعات پیرامون دانش فنی این پروژه وتحلیل آن به خرج دهند تا اهداف مورد نظر حاصل شود چرا که تقویت ظرفیت نیروی انسانی در بخش آب بدون درآمد مطابق با علم روز دنیا یکی از اهداف مهم این پروژه است.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در ادامه گفت: بیش از چهار سال است که ارتباطات فنی و آموزشی میان کارشناسان آبفا اصفهان با کارشناسان کشور ژاپن در زمینه کاهش آب بدون درآمد در دستور کار قرار گرفته تا در نهایت امروز شاهد امضا پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان آبفا اصفهان وموسسه جایکا  باشیم.

هاشم امینی افزود: خوشحالم که هم اکنون پروژه کاهش آب بدون درآمد در شهر خوانسار به یک پروژه ملی تبدیل شده تا با بومی سازی این دانش بتوانیم چالش مهم هدر رفت اب در کشور را مهار کنیم.

وی به ظرفیت نیروی انسانی در آبفا اصفهان اشاره کرد و افزود: اطمینان دارم با توجه به نیروی انسانی متخصص ومتعهد در آبفا استان اصفهان این پروژه در برنامه زمان بندی مقرر با بهترین شکل به سرانجام خواهد رسید.

در ادامه خانم تامورا از موسسه جایکا گفت: طی سه سال در نهایت طرح مطالعات کاهش آب بدون درآمد در خوانسار به سرانجام رسید و پیش نویس تفاهم نامه همکاری امضا شد.

وی افزود: در  شهرهای بزرگ ایران میزان اب بدون درآمد حدود ۲۰ درصد است که رقم بالایی است اما این رقم در شهر خوانسار حدود ۶۰ درصد است.

وی بیان داشت: موقعیت جغرافیای شهر خوانسار  یکی از چالش های موجود است اما انتظار می رود با همکاری کا رشناسان ایرانی این پروژه با موفقیت به پایان برسد که همان کاهش هدر رفت آب در شهر خوانسار است باید ظرفیت سازی نیروی انسانی در این پروژه مورد توجه قرار گیرد به طوری که کارشناسان حوزه بهره برداری در کشور و استان اصفهان تحت آموزش پیرامون کاهش آب بدون درآمد با توجه به علم روز دنیا توسط کارشناسان ژاپنی قرار گیرند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند