Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:20:44 GMT

آمار تردد و ویزا میلیونی شد/جزئیات تخلفاتی که زائران مرتکب شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۰۰۹

آمار تردد و ویزا میلیونی شد/جزئیات تخلفاتی که زائران مرتکب شدند

‍‍‍‍‍‍

در حالی روزبه‌روز به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم که گره مرز خسروی کورتر و مهران شلوغ‌تر می‌شود، بیش از دو میلیون ویزا صادرشده و نزدیک به یک‌میلیون زائر از مرزها گذشته‌اند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل روند صدور ویزا، آخرین اخبار بازگشایی مرز خسروی، ارائه خدمات به زائران، روزهای شلوغ مهران و برخی از اخبار مرزهای کشور برای تردد در ایام اربعین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد با زائران فاقد مدرک قانونی

درحالی‌که بارها و بارها مسئولان از افزایش نظارت‌ها گفته و بر عدم امکان خروج هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا تأکید کرده‌اند گزارش‌های رسیده حکایت از حضور افرادی دارند که به امید خروج از کشور بدون مدارک لازم راهی مرزها می‌شوند.

آن‌طور که سرکنسول ایران در عراق گفته است  ۳۰ تا ۴۰ زائر بدون مدارک قانونی در عراق  دستگیرشده‌اند که با تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند و اگر کار این افراد به دادگاه می‌رسید ۳ سال زندانی می‌شدند.

به گفته میر مسعود حسینیان بر اساس صحبت‌های یکی از مقامات عراقی ممکن است زائرانی که ورود غیرقانونی داشته‌اند به‌طور دائم ممنوع‌الورود شوند و حتی ممکن است مرزها بسته شود.

بر اساس صحبت‌های یکی از مقامات عراقی ممکن است زائرانی که ورود غیرقانونی داشته‌اند به‌طور دائم ممنوع‌الورود شوندوی افزود: بارها در این رابطه  اتمام‌حجت شده و در مورد مخاطرات خروج غیرقانونی گفته‌شده است، اگر زائران بدون مدارک قانونی را به ما تحویل ندهند و پایشان به دادگاه برسد، زندانی می‌شوند. علاوه بر این زائران در نگهداری پاسپورت دقت کنند و در صفحه آخر پاسپورت یک شماره تماس نوشته شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین هم ضمن تأیید این مطلب،  ورود بدون ویزا و گذرنامه را تردد غیرمجاز برشمرد و گفت: بر اساس اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران برگرفته از شرع اسلام است بنابراین عبور غیرمجاز هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.

شهریار حیدری گفته است که به‌هیچ‌وجه در برابر زائران بدون مدارک قانونی اغماض نمی‌شود و ازنظر مقررات کشور عراق هر فردی بدون ویزا و گذرنامه دستگیر شود سه سال حبس می‌شود، این درحالی است که از نظر مقررات جمهوری اسلامی ایران نیز تردد غیرمجاز هم زندان و هم جریمه دارد، البته در نوع برخورد متفاوت است چراکه در تفاهم‌نامه وزیر کشور ایران و عراق تأکید شده که فردی بدون ویزا و گذرنامه تردد نکند.

به گفته وی در سال گذشته تعدادی از زائران بدون ویزا و گذرنامه تردد کردند، با اغماض و رایزنی‌های فشرده جمهوری اسلامی ایران بخشی از این افراد را بازگرداندیم؛ این در حالی است که امسال به‌هیچ‌عنوان اغماض در قبال این افراد انجام نمی‌شود.

یک زائر بدون ویزا در عراق به ۲ ماه حبس محکوم شد

به گفته حیدری برخوردهای شدیدی با زائران بدون مدرک دستگیرشده در عراق شده است، به طوریکه فردی که گذرنامه داشته اما بدون ویزا  بوده‌، دو ماه حبس محکوم شده است، این موضوع باید بررسی مجدد شود و هویت فرد و دلیل ورود وی به عراق مشخص شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما به زائران این است که با توجه به وجود این همه دفاتر خدماتی و زیارتی ازجمله فعالیت بیش از دو هزار و ۴۳۰ دفتر تنها از طریق سازمان حج و زیارت، پنج شرکت از سوی سفارت عراق در اهواز و تهران برای صدور ویزا و گذرنامه به‌صورت قانونی اقدام کنند.

افزایش نظارت‌ها بر مرز

فرمانده قرارگاه ظفر یگان‌های ویژه ناجا اما از افزایش نظارت‌ها خبر داد و اظهار کرد: پنج لایه کنترلی از منطقه پل زائر تا پایانه مرزی مهران جهت کنترل جمعیت و عودت زوار تبعه بیگانه و کسانی که فاقد گذرنامه هستند، ایجادشده و مدیریت جمعیت و جلوگیری از ازدحام و تجمع در لایه‌های کنترلی مهم‌ترین اولویت و برنامه یگان ویژه است.

به گفته سردار حسن کرمی در روزهای گذشته افرادی بودند که بدون روادید به مرزها مراجعه کردند که توسط نیروهای مستقر در لایه‌های کنترلی به شهرهای خودشان عودت داده شدند، مردم باید توجه داشته باشند که در مهران و شهرهای مرزی به‌هیچ‌وجه روادید صادر نمی‌شود.

خوشبختانه امسال شاهد تمکین مردم از قانون نسبت به سال گذشته بوده‌ایممدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هم این نظارت‌ها را مؤثر دانسته و  گفته است: خوشبختانه امسال شاهد تمکین مردم از قانون نسبت به سال گذشته بوده‌ایم، قطعاً صدور بیش دو میلیون ویزای اربعین با توجه به فاصله ۹ روزه تا اربعین نشان می‌دهد تعداد کسانیکه به دنبال خروج غیرقانونی بوده‌اند، کم شده است.

محسن نظافتی با تأکید بر ضرورت حفظ این نظم تا پایان پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: در هفته آینده که طبیعتاً جمعیت بیشتری به سمت مرزها رفته و از آن‌سو نیز زائرانی که حدود ۸۰۰ هزار نفر هستند، تصمیم به بازگشت دارند و نیازمند حفظ همین نظم هستیم.

وی اضافه کرد:‌ افرادی که به هر دلیل بدون ویزا و گذرنامه تصمیم به حرکت به سمت مرزها دارند، باید مدنظر داشته باشند زائران زیادی با دریافت گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه می‌کنند و حضور این افراد سبب می‌شود در تردد آن‌ها نیز مشکل ایجاد شود.

وی از ادامه فعالیت سامانه سماح گفت و افزود: زائران می‌توانند با انجام اقدامات لازم به‌صورت قانونی به این زیارت بروند و برگردند، در این میان افرادی که به هر شکلی ویزا دریافت کرده‌اند و یا از قدیم دارند، می‌توانند وارد سامانه شده و با پرداخت ۲۱ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار گیرند،  زائران توجه داشته باشند که به‌هیچ‌عنوان بدون بیمه وارد خاک عراق نشوند،زیرا در صورت وقوع حوادث هیچ هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

۹۶۷ هزار نفر از مرزها عبور کردند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از عبور ۹۶۷ هزار و ۸۰۳ نفر  از ابتدای ماه صفر از مرزهای ایران خبر داده و گفته است: تا ظهر یازدهم آبان ماه، بر اساس آخرین آمار دریافتی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران ۹۶۷ هزار و ۸۰۳ نفر از ابتدای صفر تاکنون از مرزها خارج‌شده‌اند که از این میزان ۱۱ هزار ۳۳۳ نفر از زائران غیر ایرانی بودند که از مرزهای شرق و غرب وارد کشور ایران شده‌اند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

شهریار حیدری از صدور روادید برای  ۵۵هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع افغانستانی هم گفت و افزود: تا ۱۰ صبح پنج شنبه آمار صدور ویزا دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است. در خصوص زائران افغانستانی مقیم ایران، در ابتدا این افراد باید در سامانه مربوطه پیش ثبت‌نام کنند  که آمار ثبت نامی‌ها بیش از ۱۴۰ هزار نفر است.

به گفته وی این افراد باید مدارک لازم را به دفاتر کفالت بدهند، بعدازاین مرحله دفاتر کفالت همه مدارک را تحویل نیروی انتظامی داده تا استعلام مربوطه را دریافت کند، سپس دوباره مدارک به دفاتر کفالت تحویل داده‌شده و این دفاتر مدارک مربوطه را به کنسولگری‌ها و دفاتر صدور روادید می‌دهند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حیدری یادآور شد: ۸۰ هزار نفر از اتباع مدارکشان را تکمیل و به دفاتر تحویل داده‌اند، مابقی افراد باقی‌مانده که روادید خود را تحویل نداده‌اند سعی کنند با تحویل مدارک به دفاتر کفالت کار ثبت‌نام خود را آغاز کنند تا اقدامات بعدی برای صدور ویزا انجام شود.

روزهای شلوغ مهران

دراین‌بین مهران در بین مرزهای کشور روزهای شلوغی را طی می‌کند، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا از خروج۲۵۰ هزار زائر از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفته است:  تردد زوار نسبت به سال گذشته از حجم بالایی برخوردار است،  برابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته روز چهارشنبه بیشترین حجم عبور زائران حسینی (ع) از مرز مهران بوده به‌طوری‌که بیش از ۲۵۰ هزار زائر از این پایانه مرزی از کشور خارج شدند.
 

به گفته سردار محسن فتحی زاده تمهیدات و تدابیر زیادی برای مدیریت کنترل جمعیت در گیت‌های خروجی پایانه مهران صورت گرفته و با ایجاد ۷ گیت، مدارک همه زائران کنترل و از خروج زائرانی که فاقد گذرنامه و روادید هستند جلوگیری به عمل می‌آید. در ورودی شهر مهران هم با توجه به حجم زیاد خودروها ترافیک سنگین برقرار بوده و به‌تدریج خودروها در پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده ساماندهی و پارک می‌شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح  از همه زائران تقاضا کرد با توجه به اینکه چند روز فرصت دارند برنامه سفر خود را تغییر داده و یا اینکه از پایانه مرزی شلمچه و چذابه به دلیل اینکه تردد و عبور از مرزها سریع‌تر و روان‌تر است، عبور کنند. 

مسیرهای سه‌گانه هوایی، جاده‌ای و ریلی در خدمت زائران

در این میان برخی از زائران مسیرهای جاده‌ای، برخی هوایی و برخی ریلی را برای رسیدن به مرز انتخاب کرده‌اند، به گفته وزیر راه و شهرسازی ۱۱۰ هزار زائر اربعین از طریق فرودگاه امام(ره) به عراق اعزام می‌شوند و  فرودگاه امام برای انجام این میزان از سفر تجهیز و آماده‌سازی شده و خوشبختانه امکانات خوبی را در این فرودگاه تدارک دیده‌شده تا از معطلی زائران جلوگیری شود.

عباس آخوندی خاطرنشان کرد: در این فرودگاه سالنی در نظر گرفته‌شده که زائران از آسایش بیشتری برخوردار باشند و از هنگام ورود به سالن تا خروج از آن امکانات مختلف اعم بهداشتی و آموزش‌های مذهبی و سایر خدمات و اطلاعات خود را دریافت کنند و با توجه به اینکه از برگزاری مراسم حج زمان زیادی نمی‌گذرد، خدماتی که برای حجاج در فرودگاه ارائه‌شده برای زائران اربعین نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن هم  از انتقال ۲۰ هزار زائر اربعین از خرمشهر به مرز ریلی شلمچه خبر داد و گفت: قطاری در خرمشهر مستقر کرده‌ایم که به‌صورت ۲۴ ساعته به سمت شلمچه می‌رود و روز گذشته بیشترین حجم زائر را در این مسیر جابه‌جا کردیم.

امروز و فردا سومین و چهارمین قطار قم- کربلا نیز اعزام می‌شوند به گفته علی کاظمی منش قطارهای دیگر هم به‌صورت ادامه‌دار و فوق‌العاده از روز هفتم آبان ماه حرکتشان آغازشده است و قطار دوم قم به کربلا روز پنج شنبه از مرز رد شد، سال گذشته تنها قطار تهران- کربلا را داشتیم اما با توجه به استقبال مردم، امسال قطار قم به کربلا را راه‌اندازی کردیم.

کاظمی منش با بیان اینکه این قطار  ۴ سرویس رفت و ۴ سرویس برگشت دارد، تصریح کرد: امروز و فردا سومین و چهارمین قطار قم- کربلا نیز اعزام می‌شوند و این قطارها از روز بیستم آبان ماه به کشور برمی‌گردند.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین هم از استقرار  ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران خبر داد و گفت: شهرداری تهران با همکاری شهرداری کلان‌شهرها در مرزها و همچنین در شهرهای کربلا، کوت، نجف و کاظمین به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

منصور باقر صاد از همکاری شهرداری شهرهای عراق با ایران هم گفت و تأکید کرد: شهرداری منطقه چهار تهران در مرز چذابه، شهرداری منطقه پنج در مرز مهران، شهرداری منطقه ۶ در شلمچه و شهرداری منطقه ۱۴ در مرز خسروی مستقرشده‌اند و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هم با همکاری شهرداری‌های تهران، مشهد و البرز در داخل مرز مهران مستقر هستند تا زائران را از این مرز به «شویلی» و «نجف» برسانند.

ظرفیت پارکینگ‌ها رو به اتمام

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از وجود ترافیک پرحجم در محورهای منتهی به مرزها خبر داد و تأکید کرد: در مسیر ایلام به مهران، مشکلات زیرساختی و تعریض جاده که اتمام نیافته، بر گره‌های ترافیکی و کندی حرکت اضافه می‌کند و از رانندگان می‌خواهیم  با دقت در این مسیر حرکت کنند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با تأکید بر اینکه در شهر مهران ظرفیت پارکینگ‌ها رو به تکمیل است و امکان ورود خودرو به شهر نیست و مردم باید از پارکینگ‌های حاشیه شهر استفاده کنند، افزود: در پایانه برکت، ناوگان‌های موردنیاز پیش‌بینی‌شده و امکان حمل‌ونقل عمومی وجود دارد.

گره کور مرز خسروی

و اما وضعیت مرز خسروی همچنان بلاتکلیف است، رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین با اشاره به پیگیری سفارت ایران برای بازگشایی مرز خسروی اظهار کرد: امیدواریم افتتاح مرز خسروی در همین چند روز باقی‌مانده را داشته باشیم. تلاش مستمر ما ادامه دارد و روز پنج شنبه با همکاران سفارت ایران در عراق درباره همین موضوع تماس گرفته شد.

گرسنگی، تشنگی، و خستگی زائران اربعین پاکستانی در سمت مرز پاکستان غیرقابل‌قبول استوی افزود: به‌صورت مستمر در تماس هستیم و با توجه به زیرساخت‌هایی که در مرز خسروی وجود دارد در تلاش هستیم با کمک دولت عراق بتوانیم این مرز را باز کنیم،  این موضوع کاملاً دست طرف عراقی است، طرف عراقی هم ملاحظات امنیتی دارند و با توجه به اینکه تأمین امنیت در آن‌سوی مرز بر عهده عراق است بنابراین به آن‌ها حق می‌دهیم که مقدمات بیشتری در نظر بگیرند.

قشقاوی به موضوع زائران پاکستانی به‌ویژه در آن‌سوی مرز در سمت پاکستان، اشاره کرد و گفت: حدود پنج هزار نفر از این زائران از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و به همین دلیل با سفیر ایرانی صحبت شده و در تلاش هستیم با سفیر پاکستان نیز صحبت شود تا مأموران مرزبانی همکاری بهتری داشته باشند، گرسنگی، تشنگی، و خستگی زائران اربعین پاکستانی در سمت مرز پاکستان غیرقابل‌قبول است.

حال و هوای زائران اربعین در مرزها و کشور عراق

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای رییسی هر بار که جشن یا مناسبت اقتصادی برگزار می‌شود و ایشان شرکت می‌کند از راه اندازی کارخانه‌های تعطیل شده خبر می‌دهند و نکته جالب این که هر چند ماه یک بار هزار واحد اضافه می‌شود.

    کمتر از دو سال پیش و ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در روز ملی صادرات اعلام شد دو هزار کارخانه احیا شدند. این را خود رییس جمهور اعلام کرد. یک سال و دو ماه هم در اواخر آذر و هم اوایل دی ۱۴۰۲ و هم از زبان خود رییس جمهور و هم منصوبان دولت عدد ۶ هزار اعلام شد و مشخصا در برنامه «صف اول» تلویزیون. ( قبلا در دوره قوه قضاییه هم گفته بودند ۲۰۰۰ کارخانه احیا شده و طبعا این آمار دوران قوه قضاییه را دربرنمی گیرد.)

 

   دو ماه بعد از و در اواخر سال گذشته و دقیقا ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ خود آقای رییس جمهور باز آمار داد و هزار فقره اضافه کرد و شد ۷ هزار. این نوبت در جشن ملی توان‌مند‌سازی بود.

   قابل پیش‌بینی بود که مدتی بگذرد هزار کارخانه بیشتر می‌شود و جالب این که واحد افزایش هم هزار است. معمولا وقتی قرار بر اعلام عدد دقیق نباشد برای این که بگویند زیاد است از عدد هزار استفاده می‌شود مثل هزار پا که یعنی پاهای زیادی دارد نه این که هزار تا باشد. یا وقتی شخص می‌گوید هزار مرض دارم منظور این است که خیلی بیمارم. یا این شعر ضرب‌المثل شده: هزار وعده خوبان، یکی وفا نکند که یعنی این همه وعده داده و معلوم است که نشمرده‌اند.

 بعد از ۲۱ اسفند عملا مملکت تعطیل بوده و از نیمه فروردین کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و کسب و کارها شروع به کار کردند و هنوز یک ماه نگذشته در جشنواره کارگران نخبه به مناسبت روز کارگر عدد ۸۰۰۰ اعلام شده است.

 به عبارت دیگر از ۲۰۰۰ کارخانه احیا شده در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ به ۸۰۰۰ کارخانه احیا شده در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در فاصله کمتر از دو سال رسیده ایم.

 طبیعی است که اگر این آمار درست و دقیق و واقعی باشد جای خوش‌حالی است و به همین خاطر جا دارد در این همه رسانه و سایت برخوردار از انواع و اقسام بودجه‌های رسمی و حمایتی اسامی  این ۸ هزار واحد تولیدی و صنعتی و کارخانه و کارگاه احیا شده منتشر شود. چون با این روند هر ماه هزار واحد اضافه می‌شود و اگر دی ماه ۱۴۰۳ جشنواره کارآفرینی یا صنعت یا کار برگزار و آقای رییس جمهور دعوت شود قاعدتا در آن زمان عدد ۱۶ هزار را اعلام خواهند کرد.

  شخصا مایلم این آمار درست و دقیق باشد چون هر چه چرخ تولید بچرخد به سود اقتصاد ملی است و در هر کارخانه کارشناسان و کارگرانی مشغول به کارند و اگر هر واحد ۵۰ نیرو داشته باشد ۸ هزار سر به ۴۰۰ هزار می زند و با احتساب خانوار یک میلیون و دویست هزار شغل از بین نرفته است.

  مشکل اما جای دیگر است و این که دستگاه تبلیغاتی در حال تولید این آمار باشد و هر بار هزار تا اضافه کند و همان گونه که از دو هزار دو سال قبل به ۸ هزار رسیدیم ناگاه سال دیگر بگویند ۲۰ هزار و هیچ نام و نشانی هم منتشر نشده باشد.


مشکل تبلیغاتی از این دست این است که ممکن است آمار نهایی از کل موجودی هم بالاتر برود. در نیمه دوم سال ۵۹ که تجاوز وحشیانه عراق به ایران شروع شده بود هر روز اطلاعیه هایی صادر می شد که مثلا فلان تعداد تانک و هواپیما و نیروی انسانی عراق را از بین بردیم و روزنامه اطلاعات در همان نیم صفحه پایین جمع می‌زد. بعد از چند ماه تعداد هواپیماها و تانک های نابود شده عراق به قدری بالا رفته بود که ممکن بود از کل موجودی ارتش عراق هم بیشتر شود!

 جنگ بود و باید روحیه می دادند و مادام که اطلاعیه های جداگانه صادر می شد مشکلی نبود چون مردم در ذهن خود مدام جمع نمی‌زدند ولی این جدول اسباب درد سر شد و دیگر ادامه ندادند. 

 حالا حکایت کارخانه‌های احیا شده است. این جور که هزار تا هزار تا احیا می کنند بلا تشبیه عیسی مسیح هم مرده زنده نکرده بود و بیم آن می رود که اعداد را آن قدر بالا ببرند که باور آن از حالا هم مشکل تر باشد.

پس اگر راست است که ان شاءالله هست فهرست ۸ هزار کارخانه مرده زنده شده را منتشر کنند و اگر بخشی از تبلیغات بوده جایی متوقف کنند چون همین جوری که بالا می رود چهار تا نطق و مراسم دیگر به ۲۰ هزار می رسد و آن وقت اثبات صحت آن مشکل تر خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال