Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید علی اکبر قنبری زاده بافقی روز چهارشنبه 11 آبان ماه برای حفاظت از محیط زیست در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه دره انجیر بافق به شهادت رسید .   به گزارش خبرگزاری صدا وسیما   پیکر شهید مدافع حرم و محیط بان سرافراز، علی اکبر قنبری زاده بافقی بر روی دستان مردم دیار دارالشجاعه بافق از بسیج تا امام زاده عبدالله این شهرستان تشییع و به جایگاه ابدی اش در جوار حرم امامزاده عبدالله(ع) بافق خاکسپاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه این  مراسم گفت:امروز شاهد تشییع صدوبیستمین شهید محیط زیست کشور بودیم که این شهید علاوه بر اینکه یک محیط بان بود به عنوان یک وظیفه شرعی مدافع حرم نیز بوده است. حمید ظهرابی افزود:این اقدام نشان دهنده این است که محیط بانان علاوه بر حفاظت از محیط زیست کشور نقش های گسترده تر و وسیع تری را بر عهده دارند. وی همچنین بر لزوم افزایش حمایت از محیط بانان توسط مسوولان تاکید کرد و بیان داشت:در مناطق کویری و بیابانی کشور که محل تردد اشرار است این محیط بانان هستند که از این مناطق حفاظت و حراست ان را بر عهده دارند. معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود:بنابراین توجه به محیط بانان و شرایط محیط کاری آن ها از اهم وظایف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور می باشد. ظهرابی با بیان اینکه نمایندگان کشور موضوع لایحه حمایت از محیط بانان را با سرعت بیشتری به نتیجه برسانند تصریح کرد:محیط بانان به عنوان یک نیروی نظامی شناخته می شوند و باید درجه داشتند ولی از حق درجه محروم هستند. وی همچینن افزود:این افراد نیز2و نیم برابر بقیه کارمندان دولت کار می کنند اما از حق شیفت برخوردار نیستند که انتظار می رود این لایحه تقویت شود و ضمن حمایت های قضایی که اتفاق می افتد معیشت محیط بانان نیز تامین شود. شهید علی اکبر قنبری زاده بافقی روز چهارشنبه 11 آبان ماه برای حفاظت از محیط زیست و دفاع از مرز و بوم این کشور در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه دره انجیر بافق به شهادت رسید  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»