Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@09:58:44 GMT

طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۳۰۴۹

طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن

از محل افزایش تولید اتان ساخت طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن در پتروشیمی بندرامام در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به افزایش ۶۴۰ هزار تنی ظرفیت تولید اتان با بهره برداری از طرح NGL 3200، اعلام کرد: از محل این افزایش تولید اتان ساخت طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن در پتروشیمی بندرامام در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا امیری درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جدید افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پتروشیمی بندر امام، گفت: پتروشیمی بندر امام برای تامین خوراک مورد نیاز خود از چند سال قبل مطالعات اجرای طرح های جدید جمع آوری گازهای همراه نفت را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اعلام اینکه یکی از طرح‌های تامین خوراک واحد NGL 3200 بوده که قرارداد آن با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است، تصریح کرد: با ساخت این طرح ان جی ال خوراک پتروشیمی بندرامام را تامین خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این NGL اتان ریچ بوده یعنی میزان اتان در داخل آن بالا است، اظهار داشت: اخیرا با درایت و حمایت وزیر نفت عملیات ساخت این طرح جدید جمع آوری گازهای همراه نفت به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.
وی با بیان اینکه قرار است با ساخت این طرح NGL گاز آن به شبکه سراسری تزریق و خوراک تولیدی به پتروشیمی بندر امام منتقل شود، بیان کرد: در شرایط فعلی با کمبود خوراک C3+ روبرو بوده که با راه اندازی و ساخت طرح ان جی ال ۳۲۰۰ خوراک C3+ آن به واحدهای NF پتروشیمی امام منتقل، تفکیک و به عنوان محصولات نهایی استحصال خواهد شد.
امیری ظرفیت تولید اتان طرح ان جی ال ۳۲۰۰ را حدود ۶۴۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح NGL و افزایش ظرفیت تولید خوراک اتان، پتروشیمی بندر امام قصد دارد یک طرح اتیلن یک میلیون تنی احداث کند که مصوبه ساخت آن از هلدینگ خلیج فارس اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با یادآوری اینکه هم اکنون کار تهیه اسناد و مناقصه برگزار شده و در مراحل نهایی برگزاری مناقصه را پشت سر می گذاریم، تبیین کرد: در مناقصه، صاحبان لیسانسی که در خصوص واحدهای اتیلن در کشور فعالیت دارند همچون شرکت های لینده آلمان و تکنیپ فرانسه حضور دارند.
به گفته این مقام مسئول برای حضور در مناقصه ساخت این طرح جدید تولید اتیلن تاکنون لینده آلمان با دو شرکت ایرانی مشارکت کرده و شرکت نارگان که قبلا با تکنیپ همکاری داشته در پروژه کاویان هم با توجه به تجربه ای که دارد در مناقصه شرکت می کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور