Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-سیاستمداران لبنانی به استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری این کشور واکنش های متفاوتی نشان دادند. هر چند که بیشتر آنها نگاهی انتقادی به استعفا داشتند و نسبت به پیامدهای آن هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، سعد الحریری ظهر شنبه 13 آبان (4 نوامبر) از سمت نخست وزیری لبنان استعفا کرد.
وی در حالی از سمتش استعفا داد که در عربستان سعودی به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در پیام ویدیویی که از شبکه تلویزیونی العربیه (وابسته به عربستان سعودی) پخش شد، ایران و حزب الله را به دخالت در امور داخلی و بی ثبات کردن لبنان متهم کرد.
سعد الحریری کمتر از دو سال پیش برای دومین بار به عنوان نخست وزیر لبنان انتخاب شده بود.
در ادامه به واکنش ها درباره استعفای سعد الحریری اشاره می شود که به ترتیب زمانی منتشر شده است:
**«وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی: استعفای الحریری در زمان کنونی تاسف بار است اما سوال اینجاست که چرا وی استعفای خود را از ریاض اعلام کرد؟ آیا وی در حبس خانگی قرار داده شده و از وی خواسته شده تا استعفا کند؟

**«زیاد الاسود» نماینده پارلمان: هیچ توجیهی برای اعلام استعفای الحریری از عربستان وجود ندارد/ حرف هایی که از سعودی ها شنیدیم نشان می داد که عربستان به دنبال ایجاد مشکل در لبنان است.

**«سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری: استعفای الحریری از حیث زمان و مکان استعفا و شیوه اعلام آن و محتوا اقدامی مشکوک و ناشی از دستپاچگی است.

**شبکه «المیادین» به نقل از منابع وزارتی در لبنان: استعفای الحریری در عربستان سعودی تحت تاثیر فشارهای فراوانی است که بر او وارد شده است.

**برخی منابع از احتمال به تعویق افتادن سفر «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به کویت که قرار بود فردا یکشنبه انجام شود خبر دادند.

**«ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالست های ترقی خواه: لبنان ضعیف تر از آن است که بار سنگین مشکلات اقتصادی و سیاسی استعفای سعد الحریری را تحمل کند.
**ریاست جمهوری لبنان: سعد الحریری در تماس با میشل عون استعفای خود را به اطلاع او رساند. میشل عون منتظر بازگشت حریری به بیروت برای اطلاع از دلایل استعفای وی است.

**«نقولا توینی» وزیر کابینه لبنان: اعلام استعفای الحریری از داخل عربستان سعودی عجیب است.

**«یاسین جابر» نماینده پارلمان: استعفای الحریری برای همه ناگهانی بود و لبنان امروز در وضع دشواری قرار گرفت.

**«ایلی مارونی» نماینده پارلمان: زمان استعفای الحریری ما را غافلگیر کرد. بهتر است صبر کنیم تا از دلایل واقعی استعفا اطلاع پیدا کنیم.

**«میشل سلیمان» رئیس جمهوری سابق: لبنان وارد تونل تاریکی شده و همه باید صفوف خود را یکپارچه کنند.
**«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که برای یک سفر رسمی به مصر رفته بود دیدارهای خود را نیمه تمام گذاشت و به لبنان برگشت.

**«طلال ارسلان» وزیر: استعفای الحریری به این شکلی که انجام گرفت مشکوک است و این تردید را ایجاد می کند که آیا الحریری برای اعلام استعفا تحت فشار قرار گرفته است؟ باید اصول قانون اساسی در اعلام استعفا مراعات می شد. محتوای بیانیه استعفا نشان می دهد که فشارهایی در کار بوده است.

**«امیل رحمه» نماینده پارلمان: ما در سیاست های ایران در قبال لبنان هیچ رفتار بدی سراغ نداریم بلکه ایران همیشه وضعیت ما را مراعات می کرد.

**«پطرس حرب» نماینده پارلمان: استعفای سعد الحریری شوک سیاسی بود که نتایج منفی خواهد داشت. همه لبنانی ها غافلگیر شدند./ سیاست «بی طرفی» که گروه مقابل آن در در پیش گرفته بود سعد الحریری در حرج قرار داد و او را به این نقطه رساند./ باید رفتار حکیمانه و عاقلانه ای در پیش گرفت چون خلاء دولت وضعیت خطرناکی به وجود می آورد.

**«محمد کباره» وزیر: استعفای الحریری اقدام با جراتی بود و لبنانی ها از بابت آن خوشحالند. ما برکناری الحریری در سال 2011 را فراموش نکرده ایم.

**«خالد الضاهر» نماینده پارلمان: استعفای امروز الحریری در وهله اول به صلاح لبنان و نیز به صلاح خود اوست چون او تلاش کرد ثبات را به لبنان برگرداند.

**«ایلی الفرزلی» معاون سابق رئیس پارلمان: الحریری زیر فشارهای آشکار قرار داشت اما باید نزد عون می آمد و استعفایش را از داخل لبنان و تقدیم عون می کرد.
خاورم**390**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مهارت‌های باورنکردنی مارادونا که ندیده اید (فیلم) خوشحالی ناکام دروازه‌بان؛ تجربه شادی و غم در کسری از ثانیه (فیلم) اقدام خیرخواهانه کریستوفر کنت برای کودکان سرطانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند