Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی بعد از وزیر دفاع که 261 رای از مجلس کسب کرد با 250 رای دومین وزیر پیشنهادی حسن روحانی بود که توانست رای بالایی از مجلس دهم برای ورود به کابینه دوازدهم کسب کند و اینک حرف از استیضاح زودهنگام و تعویض او در دقایق اول بازی دولت موضوع بسیار تعجب آوری است.

گروه سیاسی آنا: به تازگی کابینه دوازدهم به طور کلی بسته شده و همگان به نظاره فعالیت و عملکرد این دولت نشسته‌اند که برخی از نمایندگان مجلس در اقدامی زودهنگام سخن از استیضاح دو وزیر کشور و کار و امور اجتماعی می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران در توئیتی اعلام کرد که استیضاح این دو وزیر در مجلس کلید خورده است و تا الان 22 نفر استیضاح وزیر کشور را امضاء کرده اند. جالب اینجاست که وزیر کشور با رای بالایی وارد کابینه دولت دوازدهم شد و نمایندگان حالا که تنها چند ماه از رای شان به رحمانی فضلی گذشته است سعی دارند او را استضیاح کنند موضوعی که بسیار قابل تامل و البته معناداری است.

رحمانی فضلی بعد از وزیر دفاع که 261 رای از مجلس کسب کرد با 250 رای دومین وزیر پیشنهادی حسن روحانی بود که توانست رای بالایی از مجلس دهم برای ورود به کابینه دوازدهم کسب کند و اینک حرف از استیضاح زودهنگام و تعویض او در دقایق اول بازی دولت موضوع جالبی است.

هرچند در راستای جمع‌آوری امضا برای استیضاح ربیعی هم تلاش‌هایی در جریان است، ولی به‌نظر می‌رسد عزم‌ها برای استیضاح رحمانی‌فضلی جزم‌تر است. البته مدتی پس از رأی اعتماد هم ربیعی و هم رحمانی‌فضلی کارت زرد گرفتند و در جریان همین کارت زردهای مجلس به دولتی‌ها بود که محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید به ربیعی گفت «لطفاً به آقای روحانی از قول من بگویید دولت و وزرا با مجلس و نمایندگان یک‌رو و صادقانه تعامل داشته باشند و این ۲ کارت زرد مجلس پیام هشیاری برای دولت بود که مجلس در وظیفه نظارتی خود جدی است.»

البته انتقاداتی که به رحمانی فضلی می شود شامل مواردی است که وی در انتخاب استانداران لحاظ کرده است. منتقدان می گویند که استانداران ضعیف به جای برکناری جابه جا شده اند و برخی از استان‌ها با استانداران جدید غیربومی سر و کار دارند که این موضوع سبب می شود تا استاندار کمتر با مسائل استان آشنا باشد و آزمون و خطاهای بسیاری صورت گیرد و بعضا اظهار می شود که استاندار غیربومی دلسوزی لازم را ندارد و بدنه استانداری هم توامان از کارکنان غیربومی تشکیل می شود که این موضوع برای استان‌ها مطلوب نیست.

اما به هر جهت با این دست فرمان مجلس شبهه چوب لای چرخ دولت گذاشتن پدید می آید. این درحالی است که در مجلس نهم اصلاح طلبان در مقابل هر استیضاح و حتی کارت زرد مجلس به دولتی‌ها آن را سیاسی تلقی کرده و ممانعت از کار دولت می‌دانستند.

حال مجلسی که بدنه اصلاح طلب آن قوی تر شده است خود در ماه‌های آغازین دولت دست به استیضاح دو تن از کلیدی ترین وزرای دولت می زند. البته در این زمینه برخی بیان می کنند که دلخوری‌ نمایندگان علت اصلی مطرح شدن استیضاح وزیران است اما به هر جهت موضع نمایندگان هر چه که هست بایستی در چارچوب نظارتی خاصی در این زمینه ساری و جاری شود تا دولت در اولین گام‌های خود با موانع جدی آن هم از سوی مجلس روبرو نشود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند

وزیران دفاع ایران و قزاقستان در دیداری بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان انجام شد، با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات با دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی است.

همچنین ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک گفت و اظهار کرد امیدوارم حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان شود.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان بر تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند