Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نفوذ چهار 2 تابعیتی به تیم مذاکرات هسته ای و طرح سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد و توضیحاتی داد که پاسخ هایش قانع کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به قانع کننده نبودن این توضیحات، سوال به صحن مجلس ارجاع شد که ظریف باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هشت سوال از وزیر خارجه در این زمینه مطرح شده که به شرح زیر است؛

1-نقش ظریف در سازماندهی این چهار نفر در تیم مذاکره هسته ای چه بوده است؟.

2-نقش آقای رئیس جمهور در بکار گیری این چهار نفر چه بوده است؟.

3- نحوه ارتباط و حضور این چهار نفر در کنار ظریف و عراقچی چگونه بوده؟.

4-نقش آقای نهاوندیان مسئول نهاد ریاست جمهوری در هدایت این تیم بخصوص سیروس ناصری چه بوده است؟

5- سطح مشاوره و اختیارات این چهار نفر در تیم مذاکرات هسته ای در چه حدودی بوده است؟.

6- روش ها و طریقه حضور این چهار نفر در زمان مذاکرات هسته ای چگونه بوده؟.

7- نقش این چهار نفر در شکست برجام و نقض عهد طرفین مقابل به چه میزان بوده است؟.

8-چه کسی این چهار نفر را به رئیس جمهور برای اعطای مدال قهرمانی به همراه صدها سکه طلا پیشنهاد داده است؟.

اسامی چهار نفر که در تیم مذاکرات نفوذ کردند به شرح زیر است؛

1-عبدالرسول دری اصفهانی مسئول کمیته مالی و بانکی تیم مذاکره کننده هسته ای دارای تابعیت مضاعف کانادا

2-محمدعلی شعبانی مسئول کمیته رسانه ای تابعیت مضاعف انگلیس.

3- مشکور مسئول تیم حقوق بین الملل دارای تابعیت مضاعف فرانسه.

4-سیروس ناصری مشاور برجسته ظریف دارای تابعیت مضاعف انگلیس.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد، بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

وی اضافه کرد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.

به گفته طهرانی‌مقدم، برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

کد خبر 6087435

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم