Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:30:59 GMT

چند خبر از شهرستان های ابرکوه، بافق

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۲۵۹۴

چند خبر از شهرستان های ابرکوه، بافق

یزد - ایرنا - کشف 112کیلوگرم مواد مخدر در استان یزد،اظهار نظر معاون دادستان یزد در پرداخت وجه دیه موکول به گذشت،استقرار نخستین پزشک داخلی در درمانگاه تامین اجتماعی بافق و پرداخت هشت میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مال توسط کشاورزان ابرکوه از جمله خبر روزیکشنبه استان یزد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد گفت: در 24 ساعت گذشته در بازرسی از یک دستگاه تریلی اسکانیا عبوری 112 کیلوگرم تریاک از جاسازی آن کشف و 2 نفر و به دادگاه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا افزود: ماموران در اجرای طرح کنترل راه های استان این محموله را کشف کردند.
به گفته وی قاچاقچیان قصد انتقال مواد مخدر را به تهران داشتند که با تیزهوشی ماموران به دام افتادند.

**
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: در مواردی در پرونده های بیمه دیده شده پرداخت وجه دیه موکول به گذشت بخشی از آن است که این امر یعنی گرفتن رضایت‌نامه آگاهانه مبنی بر پرداخت کمتر از دیه مقرر در حکم قطعی، غیر مجاز و غیرقانونی است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد ، علی محمد دشتکیان در جلسه انجمن صنفی بیمه گذاران با مسئولان قضایی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق از قوانین و الزامات بیمه شدگان و بیمه گذاران افزود: با توجه به تأثیر به سزای اعمال مواد 34 و 36 در سرنوشت پرونده و کاهش التهابات آن باید از طریق انجمن صنفی شرکت ‌های بیمه به طرق مختلف مقتضی، اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: تصریح به موضوع در خلال نظرات کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی و اعلام شرایط موجود توسط مرجع تعقیب و تحقیق نیز می تواند در اطلاع رسانی مواد 34 و 36 نقش داشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: حکم محکمه قطعی و لازم الاجراست و تا زمانی که حکم قطعی از طریق اعاده دادرسی نقض نگردیده یا در خصوص آن حکم اصلاحی صادر نشده ، شرکت‌های بیمه موظف‌اند وفق مفاد حکم، دیه مورد نظر را بدون کاهش پرداخت نمایند و سهل‌انگاری در این خصوص تخلف است.
دشتکیان گفت: قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه اجرایی است و تکلیف آن را ماده 64 مشخص کرده و بر حسب اصول حاکم حقوقی چنانچه در خصوص موضوع، آیین‌نامه‌ای وجود نداشته باشد یا اینکه آیین‌نامه مغایر سابق وجود داشته باشد می‌بایستی به قدر متیقن قانون یادشده اکتفا کرد.
وی یادآورد شد: مادامی که آیین‌نامه‌های یادشده تهیه و تصویب نشده است آیین‌نامه‌های اجرائی موجود در حدودی که مغایر این قانون نباشد معتبر است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در خصوص گرفتن جریمه بازیافت توسط بیمه گذاران خاطرنشان کرد: قانون جریمه بازیافت فقط راجع به موارد مندرج در ماده 14 و آن هم راجع به تخلفات حادثه ساز پیش بینی شده و نه در همه موارد، بنابراین وصول جریمه در همه پرونده های تصادفات از محکومان غیرقانونی است.
دشتکیان گفت: مطابق قانون، بیمه‌ها بدون اخذ کوپن مکلف به پرداخت دیه هستند و شرکت‌های بیمه باید پس از احراز وجود قرار داد بیمه و اینکه محکوم علیه بیمه است از طریق سیستم کوپن را باطل و دیه را پرداخت کنند و مشکل سوء استفاده برخی افراد را از طریق تعامل با یکدیگر در سندیکا و ارتباط آنلاین حل کنند.
وی تأکید کرد: چنانچه قضایای یادشده حل نشود و حقوق عامه بر خلاف مقررات مورد تعرض قرار گیرد اعلام جرم به دادستان علیه شرکت بیمه‌ متخلف به لحاظ نقض حقوق اساسی افراد، اعلام تخلف به بیمه مرکزی مطابق ماده 57 قانون بیمه اجباری و توقیف حساب شرکت بیمه مربوطه به میزان دیه مورد نظر، از جمله راهکارهای قضایی است که می تواند دنبال شود.
در حال حاضر 23 شرکت بیمه در استان فعالیت دارند.

**
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت : نخستین پزشک متخصص داخلی از اول آذر ماه آینده در پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی شهرستان بافق به صورت دایمی مستقر می شود.
محمدحسین توحیدی فر، در حاشیه نشست شورای سلامت و بهداشت بافق اظهار کرد: پزشک متخصص جراحی نیز برای این کلینیک در نظر گرفته شد که در آینده نزدیک در خدمت مردم خواهد بود.
وی افزود: تا پایان سال 1396 چهار متخصص به بافق اعزام می شوند که با این اقدام ظرفیت متخصصان کلینیک تکمیل می شود.
وی از بهره برداری دستگاه رادیولوژی پلی کلینیک 2ماه آینده نیز خبر داد و گفت: نبود مسئول فنی باعث تاخیر در راه اندازی این دستگاه شد، زیرا سازمان انرژی اتمی مجوز استفاده این دستگاه را بدون مسئول فنی صادر نمی کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته قرار شد که پزشک عمومی و رئیس درمانگاه تامین اجتماعی بافق، مسوول فنی این دستگاه شود.
توحیدی فر،با بیان اینکه از حضور پزشکان متخصص بیمارستان ولیعصر بافق برای حضور در این کلینیک استقبال می کنیم، خاطر نشان کرد: در عین حال مدیریت درمان تامین اجتماعی استان آمادگی دارد که فراخوان جذب متخصص در روزنامه رسمی کشور منتشر کند.
این مسوول افزود:طبق این فراخوان تا سه پزشک متخصص می توانند برای حضور در پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق در رشته های مورد نظر استخدام شوند.
کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق با بیش از 90 میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در 2 طبقه در مدت 1.5 سال ساخته شد و اسفند 94 به بهره برداری رسید .
درمانگاه تخصصی بافق ظرفیت پذیرش روزانه 280 بیمار در بخش پزشکی و دندان پزشکی را دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

**
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت : کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال 1396تاکنون، هشت میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مال پرداخت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 100درصد افزایش دارد.
سید جلال حسینی، به خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ زکات در 15منطقه شهری و روستایی پرداخت شده است و پیش بینی می شود، کشاورزان تا پایان سال 96بیش از 10 میلیارد ریال زکات پرداخت کنند.
این مسئول نهاد حمایتی در ابرکوه با بیان اینکه زکات جمع آوری شده برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد هزینه می شود، افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم، شورای زکات و روحانیان ، امسال شاهد افزایش پرداخت زکات باشیم.
وی یادآور شد : پرداخت زکات نقش تاثیر گذاری در پرداخت هزینه های درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل مددجویان دارد.
حسینی اضافه کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی با کمک خیران مقداری نوشت افزار به ارزش 350 میلیون ریال خریداری و بین دانش آموزان توزیع شده است .
این مسئول با بیان اینکه 320 دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: امسال بابت امور تحصیلی افراد یادشده این نهاد یک میلیارد و 300میلیون ریال هزینه کرده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون یکهزار و 350خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7536*7543 * 7540*2047* خبرنگاران :کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد