Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه گفت: همان‌طور که آقای میشل عون مطرح کردند رابطه ایران و لبنان رابطه بسیار خوبی است و جمهوری اسلامی ایران همواره به رأی، استقلال و آزادی لبنان احترام گذاشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در خصوص اظهارات ضد ایرانی سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان گفت: این استعفا و این اقدامی که توسط آقای سعد حریری انجام شد و یک کار شگفت‌انگیز و غیرطبیعی نشان داده می‌شود فکر می‌کنم یک حرکت حساب شده و یک سناریویی است که در واقع می‌تواند سرآغاز اتفاقات جدیدی در منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من به شدت متأسفم از این اظهارات نابه‌جا، نابخردانه و واهی که ایشان در هنگام استعفای خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و فکر می‌کنم به خوبی خود ایشان هم واقف هستند که این اتهامات، اتهامات بی جایی است و کاملاً غلط است.

قاسمی با اشاره به رابطه و همکاری‌های ایران و لبنان افزود: همان‌طور که آقای میشل عون مطرح کردند رابطه ایران و لبنان رابطه بسیار خوبی است و جمهوری اسلامی ایران همواره به رأی، استقلال و آزادی لبنان احترام گذاشته است و همواره خواهان لبنانی  آباد، آزاد و مستقل بوده و خواهد بود.

وی در ادامه گفت: آنچه که ایشان در یک کشور بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و حتی استعفای خود را در آنجا و در جایی غیر از لبنان مطرح کردند نشان می دهد در زمین دیگرانی بازی می کنند که برنده آن صهیونیست ها و دولت ایالت متحده آمریکا می تواند باشد و این کشورها نهایت بدخواهی خود را نسبت به منطقه  و مردم منطقه نشان دادند، این حرکت حرکت غیرطبیعی است و باید صبر کرد و علت آن را تحلیل کرد.

قاسمی در ادامه گفت‌وگو با العالم تصریح کرد: این اتهامات و اقدامات، علائم خوبی را برای مردم منطقه و لبنان نخواهد داشت، سیاست جمهوری اسلامی در قبال کشورهای منطقه کاملاً روشن است، ایران برای ثبات در منطقه  تلاش کرده است و کشوری است که با جدیت تمام بالأخص طی سالیان اخیر به عنوان کشوری که قربانی تروریسم بوده است در صف اول مبارزه با تروریسم قرار داشته است و حتی برای کمک به کشورهای منطقه هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده است، ایران  به راندن داعش و تروریسم‌ها از سرزمین‌های عربی و اسلامی  کمک کرده است و جهانیان به خوبی  به این موضوع  واقف هستند.

وی افزود: در این شرایط  این اقدام و اتهامات که توسط نخست وزیر مستعفی لبنان مطرح می شود کمکی به مبارزه با تروریسم نمی کند، در دورانی که این کشورها پس از اخراج تروریست ها نیاز به کمک و همدلی بیشتر برای بازسازی خود دارند این اقدامات قابل تامل است.

قاسمی در خصوص رابطه ایران و لبنان تصریح کرد: ایران همواره با مردم و دولت لبنان رابطه و همکاری خوبی داشته است اما اظهارات نابه‌جای آقای سعد حریری جای گلایه دارد، سخنان ایشان در راستای یک سیاست ایران ستیزی و ایران هراسی است که متأسفانه توسط کشورهای بدخواه در منطقه و فرا منطقه دنبال می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان مسیر اشتباه عربستان سعودی در منطقه تصریح کرد: عربستان نشان داده است در منطقه سیاست های خاصی را دنبال می کند و تا امروز نشان داده است حاضر است با صرف هزینه گزاف و خرج بسیار رابطه دیگر کشورها و شخصیت های منطقه را با جمهوری اسلامی ایران تخریب کند و حتی در جهان غرب و آمریکا نیز این هزینه ها را انجام داده است اما با وجود آگاهی که در کشورهای منطقه وجود دارد این فرافکنی ها و این اقدامان نتوانسته پاسخ لازم را به عربستان بدهد.

وی افزود: ما توصیه می کنیم عربستان بازگردد به یک واقع نگری در مسائل منطقه و بداند که ایران مستقل و قدرتمند به نفع صلح در منطقه است و این توهم که بدان دچار است وضعیت خوبی را برای این کشور به همراه نخواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بوررل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند. 

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم