Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدعلی پورحسینی، کارگردان برجسته انیمیشن مشهد، به مناسبت 13 آبان و روز استکبار جهانی، یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داد که مشروح آن به شرح ذیل است:
مردی جوان با موهای مشکی، با شنل و لباس قرمز و آبی رنگ و اندامی ورزیده و مستحکم از جمله قدرت‌های او، سرعت بسیار زیاد، آسیب‎ناپذیری، پرواز، دید X-Ray، اشعه حرارتی، تنفس منجمد کننده، دید میکروسکوپیک و تلسکوپیک بسیار قوی، حس بویایی، حافظه تصویری قوی، ذهنی بسیار سریع حتی سریعتر از کامپیوتر که انرژی خود را از طریق نور خورشید تأمین می‌کند، این خصوصیات ویژگی‌های ابر قهرمانی همچون «سوپرمن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سوپرمن» به عنوان منجی بشریت
«سوپر من» موجودی فضایی است که هم اکنون به عنوان شهروند آمریکا به حساب می‎آید و در سراسر جهان به عنوان منجی بشریت شناخته می‌شود که قادر است هر نیرویی را در دنیا نابود کرده و سلطه آمریکا که کشوری با شعار حقیقت و عدالت است را حفظ کند. این همان معنای استکبار و سلطه جهانی است. این که هر کشوری ابر قهرمان داشته باشد بد نیست اما اگر به دامنه امپریالیسم و کاپیتالیسم بکشد بد است.
«سوپر من» تنها در قالب فیلم و انیمیشن در آمریکا و جهان به نمایش در نمی‌آید بلکه داستان‌های مصور او همچنان به چاپ می‌رسد، در داستان‌های مصور «سوپرمن» در سال 2009 و در پی اتفاقات ایران «فتنه88» به عنوان یک ناجی آمریکایی به تهران می‌آید تا جوانان جنبش سبز را در پیروزی برابر حکومت جمهوری اسلامی ایران یاری کند. اینکه مردمان یک کشوری نتوانند مشکل خود را حل کنند و قهرمانان یک کشور دیگر در اتفاقات یک کشور مستقل داخل می‌شوند بد است.
این انیمیشن یک داستان تخیلی است اما داستان‌ها بسترساز تفکر انسان و زندگی او می‌شوند و نگاه‌ها و عقاید را تغییر می‌دهند، شما نگاه کنید در هفتاد و پنجمین جشن سالگرد تولد «سوپرمن» یک خاخام یهودی نام «سوپرمن» یعنی «کال – ای» که عبری است را ترجمه کرد و اظهار داشت که به معنای «صدای خدا» است. آنها به طور رسمی اعلام کردند که «سوپرمن» برگرفته از شخصیت حضرت موسی(ع) و به منزله ناجی است. کودکی که با این شخصیت انس می‌گیرد در مسائل کلان فکر دچار خلط و دوگانگی می‌شود، آیا منجی او «سوپرمن» است یا «بقیة الله» و «ذخیره انبیاء» پس سپری کردن اوقات فراغت تنها محصول این انیمیشن‎ها نیستند بلکه پیامدها دیگری هم دارند.
ایجاد شبهه در اعتقادات دینی؛ پیامد انیمیشن «سوپرمن»
پیامدها این محصولات برای کشوری چون ایران عبارتند از، ایجاد شبهه در اعتقادات دینی، منجی‌سازی خیالی و دروغین، ترویج خشنونت و بی‌رحمی مطمئنا این پیامدها برای خود آن کشورها نیست.
با این حال، شما می‌توانید تصور کنید که روزی روی مبل نشته باشید و در حال تماشای تلویزیون هستید و دارید سوسک سوخاری شده می‌خورید، چندش‌آور است اما ارتباطش با بحث ما چیست، بله خوردن سوسک سوخاری برای ما ایرانی‌ها چندش‌آور است چون ذائقه ما آن را نمی‌طلبد و به آن علاقه ندارد اما در جامعه‌هایی که این ذائقه ایجاد شده باشد، ممکن است یکی از غذاهای مورد علاقه آنها باشد.
دوگانگی فکری در انیمیشن «سوپرمن»
شرکت سازنده این محصول «تایم وارنر Time Wamer و دی سی کامیکس DC »Comics از کشور آمریکا هستند. همانطور که ذائقه ما ایرانیان با آمریکایی‌ها فرق می‌کند، طرز نگاه ما با نگاه آمریکایی‌ها نیز متفاوت است و اولین ضربه‌ای که این محصولات برای مخاطب ایرانی به همراه دارد دوگانگی فکری است، جامعه استکباری سعی دارد ذائقه‌ها را تغییر دهد و به نفع خود ذائقه‌سازی کند و محصولات فرهنگی، خط مقدم این جبهه تهاجمی است.
داستان‌های مصور «سوپرمن» در سال 1938 توسط جری سیگل و جو شاستر به چاپ رسیده است و اولین فیلم سینمایی آن در سال 1978 و با فروش 300 میلیون دلاری به پرده سینمای جهان رفت. داستان‎های قهرمانانه «سوپرمن» یکی از بزرگترین داستان‎های طنز و مصور در قرن 20 شناخته شده است.
جری سیگل و جو شاستر از هنرمندان داستان‌پرداز یهود جامعه آمریکا به حساب می‌آیند. سیگل از خانواده لیتوانی و شاستر از خانواده‌ای کانادایی است که همگان یهودی بوده‌اند و متولد شدند. تولیدکنندگان این اثر دنبال سود سرشار، فروش 300 میلیون دلاری آن هم در سال 1978 میلادی بوده‌اند.
تسلط بر اندیشه‎ها هدف هالیوود
درست است که سازندگان این مجموعه‌ها سود مالی خواهند برد اما این تنها سود آنها از این تجارت نیست. سود مالی یکی از ده‌ها هدفی است که جامعه هالیوودی از تولید آثار می‌برد. تسلط بر اندیشه‎ها دیگر سودی است که اصلا قابل مقایسه با سود اقتصادی این صنعت نیست.
هر انسانی بر اساس اندیشه‎های خود عمل می‌کند. این مخصوص جامعه یهود نیست اگر ما مسلمانان هم به تولید اثری می‌پرداختیم سعی می‌کردیم قهرمانمان نسبتی با انبیاء به خصوص آخرین نبی خدا داشته باشد. حالا سیگل و شاستر با اندیشه‌های یهودی دارند برنامه می‌سازند؛ این امر منطقی است که بر اساس آموزه‌های تحریف شده قوم یهود برنامه‌های خود را بسازند و تولید کنند. همانگونه که اگر ما بودیم همین کار را می‌کردیم.
علل اقبال عمومی از چنین آثاری فراوان است، داستان‌سازی و تصویرپردازی قدرتمند، به کارگیری صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای، استفاده از جنبه‌های تخیلی،
رنگ‌بندی زیبا و ده‌ها نکته دیگر از عواملی است که سبب می‌شود مخاطبان این کارهای جهانی باشند.
«سوپرمن» منعکس‌ کننده‌ی یک شهروند ایالات متحده آمریکا است که دارای قدرت فرازمینی است و نیروهای شر در برابر آن هیچ شانس پیروزی ندارند. «سوپر من» دارای خصلت‌های نیکو اخلاقی و جسمانی است و همیشه به فریاد مردم آمریکا و حتی جهان می‌رسد و آنان را از تبهکاران رهایی می‌دهد. می‌گویند اگر می‌خواهید چیزی را به دست بیاوری اول باید در مورد آن بیاندیشید و آن را تصور کنید، وقتی که در برنامه‌های تصویری از سلطه و قدرت صحبت می‌کنیم و ابرقهرمان ما آمریکا است پس در عالم خارج هم این رعب و وحشت وجود دارد، چون ذهن تصور می‌کند که آنچه را قبلا دیده است واقعا وجود دارد و کم کم این واقعیت لباس حقیقت به تن می‌پوشاند.
باید چشم‎ها را شست و طور دیگر به صنعت انیمیشن نگاه کرد. بعضی وقت‎‌ها مسئولانی که زیرساخت‌های رشد و پیشرفت یک کشور را می‌سازند، نگاه عمرانیشان تنها به راه و ساختمان است و به حوزه فرهنگ به دید بودجه مصرف کن نگاه می‎کنند. خیلی وقت‎ها می‌گویند بودجه برای تولید مجموعه‌های انیمیشنی نداریم پس تولید انیمیشن متوقف می‌شود، در حالی که باید این نگاه تغییر کند، انیمیشن می‌تواند به عنوان یک صنعت آن هم صنعتی بسیار سودآور مورد نظر قرار بگیرد در مورد همین «سوپرمن» می‌دانید که میزان سرمایه‌گذاری آن در مرحله اول قریب به 500 میلیون دلار بود.
هزینه این انیمیشن‎ها بسیار زیاد است و اصلا قابل مقایسه با میزان سرمایه‌گذاری‌ها در انیمیشن‌های ایرانی نیست باید بگویم این پانصد میلیون دلار در مرحله اول 1 میلیارد و 400 میلیون دلار فروش کرد و این صنعت بسیار سودآور و تأثیرگذار است. باید بگویم به فرهنگ می‌توان به عنوان یک چرخه اقتصاد نگاه کرد، صنعتی که علاوه بر صادرات فرهنگ می‌تواند ارز فراوانی را وارد کشور کند. شما شاهد هستید جهان غرب از «سوپرمن» خود که تنها یک شخصیت است یک فیلم نساخته است بلکه ده‌ها فیلم سینمایی ساخته است که هر کدام میانگین سه برابر سرمایه اولیه را برگردانده است و این فکر را هم نه تنها در کودکان بلکه حتی در بزرگترهای جامعه القا کرده که اگر برای رهایی از مشکلات منجی می‌خواهد باید دست به دامن آمریکایی‌ها شود.
فتح قلب‌ها توسط آمریکا در تولید انیمیشن «سوپرمن»
جهان غرب به خصوص آمریکا به این رسیده است که قبل از فتح کشورها باید قلب ملت‌ها را فتح کرد و در تولید آثاری چون «سوپرمن» دنبال به دست آوردن این حمایت‌ها است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

استاندار کردستان تمسک به قرآن را موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

وی دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت دانست و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است؛ نسخه شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

استاندار کردستان، حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین اعمال برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی دانست.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

به گزارش ایمنا، دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است و در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه‌روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و این مجموعه طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

کد خبر 747914

دیگر خبرها

  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است