Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان اردبیل آمار بالای بیکاری در این استان بوده که برای رفع این مشکل اراده جمعی نیاز است و آمارهای ارائه شد در رابطه با نرخ بیکاری در استان قابل قبول نبوده چرا که نرخ بیکاری در این استان بیشتر از میانگین کشوری است و پایین‌ بودن از میانگین کشوری درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سطح استان اردبیل کارگاه‌های زیادی به صورت نیمه‌فعال و راکد بوده که تمامی اینها دارای گره‌های اقتصادی بوده و باید تلاش کنیم یک بازنگری اساسی در رابطه با حل مشکلات این کارگاه‌های تولیدی در استان انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تمامی نقاط دنیا حرکتی که در ارتباط با ایجاد اشتغال انجام می‌شود در حوزه خدمات آی‌.تی، آی.سی.تی و فناوری اطلاعات است چرا که در این حوزه‌ها ظرفیت برای اشتغال بیشتر بوده و این موضوع نیز باید مورد توجه مدیران و مسئولان استان باشد.

فیضی بیان کرد: باید سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل تهیه شود و در این ارتباط نیز باید پروژه‌های خرد و کلان برای هدایت سرمایه‌گذاران در استان اردبیل ایجاد کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اشتغال استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید از ارائه آمارهای کاذب و بزرگ‌نمایی در حوزه اشتغال استان اردبیل پرهیز کنند و باید بتوانیم با تلاش و جذب مشارکت‌های دولتی و بخش خصوصی آمار بیکاری در استان را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/ع

تهیه سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری