Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:57:40 GMT

مصرف بنزین در استان لرستان ۱۱ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۲۹۹

مصرف بنزین در استان لرستان ۱۱ درصد افزایش یافته است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: میزان مصرف بنزین در استان لرستان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پیمان بهرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست سال 96 میزان مصرف بنزین در استان لرستان 11 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش چهار درصد نفت‌گاز در لرستان، افزود: در مدت مذکور میزان مصرف نفت سفید 6 درصد و میزان مصرف نفت کوره 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لرستان میزان مصرف بنزین موتور را در شش‌ماهه نخست سال 239 میلیون و804 هزار لیتر برشمرد و عنوان کرد: میزان مصرف بنزین موتور نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است چراکه در سطح استان چند باب جایگاه عرضه سوخت افتتاح‌ شده است.

وی میزان مصرف نفت سفید در استان طی شش‌ماهه نخست امسال را 12میلیون و 19 هزار لیتر دانست و بیان کرد: این میزان مصرف نفت سفید نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

بهرامی کاهش عمده مصرف فرآورده‌های نفتی استان را مربوط به نفت کوره دانست و گفت: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از سه میلیون و 675 هزار لیتر نفت کوره در استان به مصرف رسید که نسبت به سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علت کاهش مصرف نفت سفید و نفت کوره در استان توسعه شبکه گاز شهری در صنایع، شهرها و روستاهای فاقد گاز طبیعی و مدیریت مصرف بهینه مصرف‌کنندگان بوده است.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت