Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:06:06 GMT

قانون شکنی عامل تمام مفاسد روی زمین است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۹۲۰۰

قانون شکنی عامل تمام مفاسد روی زمین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه تمام مفاسد دنیا از جزء تا کل، قتل و غارت‌ها و جنایت‌ها همه به لحاظ قانون‌شکنی رخ می‌دهد گفت: مستکبر کسی است که خود را از قانون بالاتر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با دانش آموزان دختر مدارس بیرجند به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی با اشاره به فلسفه وجودی شعار مرگ بر آمریکا اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی تاکنون آمریکا در 50 کشور دنیا دخالت غیر قانونی داشته و در این راستا انسان‌های زیادی را از بین برده و ضرر و زیان‌های زیادی ایجاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: از شرق تا غرب آسیا و آفریقا بر هر جا سلطه پیدا می‌کند از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

وی با اشاره به اینکه شاخص نامگذاری امروز مبارزه با استکبار جهانی است افزود: از نظر عقل، علم و عدل واضح است که تمام جهان براساس حکمت آفریده شده است و براساس آن هدف فرمول و قانون دارد و انسان که بخشی از هستی است سر تا پای وجودش از قانون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: براساس قوانین فطری، عقلی، علمی و شرعی وقتی با زیرساخت‌های زیربنایی و مبنای زندگی فردی و اجتماعی قراردادی می‌بندیم شرط اصلی آن است که پایبند به این شرایط باشیم.

عبادی با بیان اینکه انسان با معرفت، عاقل، حکیم و با ایمان که در برابر خدای عالم تواضع می‌کند باید در برابر قوانین هستی نیز متواضع و تسلیم باشد، افزود: مستکبر اهداف آن درست در مقابل انسان متواضع است و هر کسی که براساس یک سری انگیزه‌های حیوانی، نفسانی و شیطانی بخواهد قانون را نپذیرد و خودش را بالاتر از قانون تصور کند مستکبر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: گاهی استکبار در حد شیطان بزرگ آن زمان مانند نمرود، فرعون و در زمان حال آمریکای جنایتکار است و گاهی در گوشه‌ای از زندگی انسان خودش را نشان می‌دهد که لغزش‌گاه انسان است.

عبادی با اشاره به اینکه مستکبر کسی است که خود را از قانون بالاتر می‌داند بیان کرد: تمام مفاسد دنیا از جزء تا کل، قتل و غارت‌ها و جنایت‌ها همه به لحاظ قانون شکنی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانی صدای مظلومی را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست گفت: مسلمان نباید ظالم و ظلم پذیر باشد و نباید ستم‌کش باشد بلکه باید دفاع از حق و مظلوم کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: امیدواریم نهادهای که در قالب‌های گوناگون در نظام به وجود می‌آیند به فلسفه شکل پذیری خود که بر مبنای عقل و دین بوده است سخت پایبنده باشند.

وی افزود: از جمله این نهادها اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی است و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شما دانش‌آموزان برای اداره کشور باید خود را آماده کنید یعنی اداره‌ای که براساس حق، عدل، اسلام و وحی باشد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا