Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس اتاق بازرگانی تهران نرخ حمل بار در کشور را حتی در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه و افغانستان بسیار بالا توصیف کرد و گفت: توان رقابت با این قیمت‌ها گرفته‌شده است که باید برای آن فکری کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمد خوانساری روز یکشنبه در همایش بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک ایران که در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد گفت: متصل نبودن رانندگان به شرکت‌های حمل‌ونقل یکی از عواملی است که سبب بالا بودن قیمت حمل بار در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متصل کردن رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقلی راهکاری برای کاهش هزینه حمل بار خواهد بود.

خوانساری بخش حمل‌ونقل را موتور محرکه کشور دانست و بر توسعه حمل‌ونقل در کشور تأکید کرد و درعین‌حال کمبود بودجه در بخش دولتی و نبود نقدینگی در بخش بانکی را مانعی برای توسعه این بخش دانست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی این آمادگی را دارد برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با هدف توسعه بخش حمل‌ونقل وارد شود.

به گفته خوانساری بخش خصوصی می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش بنادر و فرودگاهی اقدام کند و بر این اساس نیازمند تغییر برخی سیاست‌ها هستیم تا بخش خصوصی بتواند به بهره‌ور شدن حمل‌ونقل کمک کند.

خوانساری بیش‌ترین بخشی که از تحریم‌ها ضربه خورد را بخش حمل‌ونقل کشور به دلیل ارتباط با جهان خارج دانست و گفت: ایران می‌توانست بهترین مرکز (هاب) هوائی و دریایی باشد که تحریم‌ها سبب شد مرکز هوایی به کشورهایی نظیر ترکیه منتقل شود و مرکز (هاب) دریایی نیز دبی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فرودگاه امام خمینی (ره) را بهترین فرودگاه منطقه توصیف کرد که به دلیل تحریم‌ها این فرودگاه نتوانست نقش خود در هاب هوایی شدن را بازی کند.

وی بر تلاش برای جبران گذشته تأکید کرد و ادامه داد: باید برای پیوستن به بازارهای جهانی بیش‌ از پیش تلاش کرد و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر همت داشت.

خوانساری بابیان اینکه کشورهای منطقه بیشتر از 50 تا 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه بخش حمل‌ونقل انجام داده‌اند، افزود: این در حالی است که کشورمان تنها نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است که در قیاس با سایر کشورها بسیار کم است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: باید تلاش کرد تا جذب سرمایه‌گذاری در بخش هوایی و دریایی بیشتر شود گرچه کشتیرانی جمهوری اسلامی گام‌های خوبی برداشته است اما کافی نیست و باید بیشتر شود.

خوانسار خواستار جذب سرمایه‌گذاری خارجی با همکاری داخلی برای بخش‌های بنادر و حمل‌ونقل هوایی شد و خاطرنشان ساخت: گرچه در این دو سه سال اخیر گام‌های خوبی در بخش هوایی برداشته‌شده است اما توسعه فرودگاهی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتری است.

وی به بخش حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد که بیشتر مشکلات آن داخلی است و برحل مشکل این بخش تاکید کرد و انجام نشدن رقابت کامل در این بخش را از عوامل توسعه نیافتن آن برشمرد.

خوانساری متوسط پیمایش جاده‌ای در جهان را 210 هزار کیلومتر عنوان کرد وگفت: این درحالی است که در کشور در بخش حمل بار 70 هزار کیلومتر است که این موضوع خود از عوامل بالاتر بودن قیمت‌ها در مقایسه با سایر کشورها است.

رئیس اتاق بازرگانی رشد ارزش افزوده حمل و نقل در کشورمان را هفت درصد بیان کرد که سال‌ها در همین حد مانده است و ادامه داد: ثابت ماندن این رشد به دلیل مصرف نشدن سود در خود بخش بوده که باید برای تغییر آن تلاش کرد.

همایش بین المللی حمل‌‌ونقل لجستیک ایران با حضور نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان هم‌اکنون در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول

  به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که به عنوان رهبر بازار ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه بین المللی Mobilefest 2024 حضور پیدا کرده است، میزبان عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه، در غرفه خود واقع در مرکز کنگره استانبول بود.   نمایشگاه Mobilefest که امروز شنبه 8 اردیبهشت پس از سه روز به کار خود پایان می دهد، در این دوره میزبان رهبران صنعت ICT، مبتکران و متخصصان این عرصه است.   همراه اول با حضور در این رویداد بزرگ ICT منطقه اوراسیا، سعی کرده تا نشان دهد چگونه فناوری های پیشرفته حوزه ارتباطات سیار و پلتفرم های دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات و شرکت ها را برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان و باز کردن جریان های درآمدی جدید توانمند می سازد.   گفتنی است همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت های حوزه های «کسب و کار سازمانی»، «مرکز تحقیق و توسعه همراه» و «بازوی سرمایه گذاری جسورانه» خود و با شعار «هدف گیری بی نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!