Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:43:24 GMT

بودجه سال۹۷ باید با نگاه به آینده نوشته شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۱۹۹۵

بودجه سال۹۷ باید با نگاه به آینده نوشته شود

محمد سالاری گفت: ساختار سازمانی شهرداری تهران اشکال دارد و معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران باید به تمامی معاونت ها تسلط داشته باشد و هنگامی که برنامه 5 ساله، عملیاتی شد تمامی تخصیص ها با محوریت معاونت برنامه ریزی انجام شود در صورتی که در طول سال های گذشته اینگونه نبوده است.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران اظهار داشت: این لایحه به شهردارتهران که تازه 2 ماه است مستقر شده می گوید بودجه سال 97 را با چه اولویت ها، سیاست ها، راهبردها و الزاماتی به ما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید در نظر داشت که  ما یک سند فرادست که همان برنامه 5 ساله دوم عملیاتی شهرداری تهران است را داریم که اکنون در سال پنجم آن قرار داریم بنابراین، برنامه  و بودجه سال 97 باید برشی از برنامه 5 ساله دوم باشد، برنامه ای که بیش از 70 درصد احکام آن اجرا نشده و بودجه ها در راستای احکام مصوب تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: شورای پنجم و شهردار هنوز شناخت کافی از اینکه احکام برنامه در چه حوزه ای اجرایی  شده و کدام حوزه اجرا نشده است  ندارند و اگر بخواهیم این برنامه را ذیل برنامه دوم 5 ساله بنویسیم قطعا آینده خوبی نخواهد داشت لذا من معتقدم این برنامه باید ضمن اینکه  نگاهی به برنامه پنج ساله دوم دارد ، نگاهی هم به برنامه های ما در آینده یعنی برنامه 5 ساله سوم داشته باشد. لذا از آنجاییکه برنامه دوم اجرایی نشده و بودجه ها بر اساس سلایق مدیران تخصیص داده شده باید قید تبعیت از برنامه 5 ساله دوم را از این لایحه حذف کنیم.

سالاری در ادامه به وجود اشکال ساختار سازمانی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران باید به تمامی معاونت ها تسلط داشته باشد وهنگامی که برنامه 5 ساله، عملیاتی شد تمامی تخصیص ها با محوریت معاونت برنامه ریزی انجام شود در صورتی که در طول سال های گذشته اینگونه نبوده است.

وی افزود: یکی از اشکالات دیگری که موجب عملیاتی نشدن برنامه عملیاتی 5 ساله  شد این بود که آموزش های لازم به سازمان ها، نهادها، معاونت ها، ادارات کل ، شهرداری های مناطق برای نحوه عملیاتی کردن برنامه داده نشده بود و لازم است موضوع آموزش و پشتیبانی نیز توسط معاونت برنامه ریزی انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد: تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی استان با هدف تحقق اهداف شعار سال به پایان رسید.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقای سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان، همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

وی تشریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقای سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران