Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی و دبیرخانه های معاونت آموزشی ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت نیروهای متخصص متعهد به خدمت در دانشگاهها برنامه ریزی صحیحی برای نحوه کار و همچنین ارتقای علمی این نیروها انجام دهند.باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست با تکریم و برنامه‌ریزی مناسب برای بهره برداری از ظرفیت‌های متعهدین خدمت که به عنوان نیروی کار جدید وارد بسترهای آموزشی و ارائه خدمات درمانی دانشگاهها می شوند برای این نیروها انگیزه کار در نظام سلامت ایجاد کنند و زمینه های ماندگاری این نیروها در دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لاریجانی بهره برداری از نیروی انسانی جوان و کارآمد را یکی از نکاتی ذکر کرد که می تواند کشور را به سمت تعالی پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود به لزوم استفاده از نیروهای جوان و ایجاد زمینه برای بروز استعدادهای این نیروها تاکید کرده اند و این تکلیفی است که تمام ما در عرصه های مختلف کشور باید بدان بپردازیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تجربه ثابت کرده که هرجا نیروهای جوان و خوش فکر در کنار نیروهای باتجربه قرار می‌گیرند و با یکدیگر همکاری می‌کنند هم افزایی زیادی در کار ایجاد می شود و استفاده از نیروی جوانی و تجربه به صورت همزمان می تواند تغییرات چشمگیری را را در سیستم ایجاد کند.

او ادامه داد: در نظام سلامت نیز تعداد زیادی دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحصیل می‌کنند و سالیانه تعداد قابل توجهی نیروی جوان، علاقمند و باانگیزه از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده و وارد عرصه های ارائه خدمات سلامت و همچنین آموزش می شوند.

 لاریجانی گفت: بخشی از این نیروها در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی بالینی و همچنین دکترای تخصصی (PhD) فارغ‌التحصیل می شوند که حسب قانون باید دوره‌ای را به عنوان تعهدات قانونی خود در دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان نیروی درمانی یا عضو هیات علمی طی ارائه خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند وارد حوزه مدیریت در عرصه های مختلف نظام سلامت شوند و چنانچه از ظرفیت های این نیروهای متخصص درست بهره برداری شود منشا تحول چشمگیری در عرصه ارائه خدمات و آموزش علوم پزشکی کشور خواهند بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: هر ساله با اتمام امتحانات بورد تخصصی و فوق تخصصی و پایان دوره تحصیلات دکتری تخصصیPhD، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این مقاطع برای گذراندن دوره تعهدات در قالب اعضای هیات علمی و نیروهای درمانی جدید در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور توزیع می شوند.

وی افزود: این افراد از برترین های حوزه علوم پزشکی کشور هستند و حتی برخی از ایشان از جمله برگزیدگان 10 درصد اول رشته های مختلف تخصصی هستند. بدیهی است که این نیروها می توانند کمک بزرگی به دانشگاه‌ها در زمینه های مختلف داشته باشند.

 لاریجانی گفت: این گروه از نیروها همکاران ما در نظام سلامت هستند که تازه به جمع متخصصین و اعضای هیات علمی جامعه پزشکی اضافه شده اند و باید اساتید پیشکسوت و مسئولین دانشگاه‌ها ضمن تکریم و پذیرش این افراد برنامه مناسبی هم برای ارتقای ایشان و بهره برداری از خدمات این گروه داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اهمیت این موضوع و لزوم اجرای آن در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: از مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی کشور انتظار می رود متناسب با شان و جایگاه این نیروهای متخصص ایشان را در بدو ورود تکریم کنند برنامه¬ریزی کاری دقیقی برای آنها در حوزه‌های مختلف تدریس، پژوهش، کشیک بخش‌ها، اتاق عمل و ... در گروه‌های آموزشی بالینی و علوم پایه انجام دهند.

لاریجانی با بیان اینکه به مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت داده شده تا درخصوص پیگیری امور نیروهای جوان متخصص و ساماندهی به فعالیت این نیروهای جوان و نحوه استفاده از خدمات آنها در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری کنند گفت: بدون شک چنین برنامه‌هایی ضمن بسترسازی برای جذب حداکثری و ماندگاری نیروهای جوان در دانشگاه‌ها زمینه‌های ارتقای نظام سلامت کشور را نیز فراهم خواهد آورد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور