Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - امام جمعه تبریز روز یکشنبه در پیامی به مناسبت روز شورای فرهنگ عمومی گفت: رسیدن به جامعه ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی، انقلابی در گرو ارتقای فرهنگ عمومی است.

به گزارش ایرنا، در پیام حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم آمده است: فرهنگی که باید متاثر از ارزش ها و حاکم بر بینش ها، نگرش ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد و در کلیه سطوح سیاست گذاری و برنامه ریزی نظام جمهوری اسلامی جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی که دشمنان ارزش های نظام اسلامی را در قالب جنگ نرم در آماج و تیررس تهاجم های فرهنگی قرار داده اند، و این موضوع هم به صورت آمیختن فرهنگ انقلابی ما با عناصری که آن را از خلوص و کارایی می اندازد و هم بصورت مانع تراشیدن بر سر تربیت انسان های کارآمد و متخصص، نمود پیدا کرده است.
امام جمعه تبریز در این پیام آورده است: با این اوصاف، مقوله فرهنگ و توسعه و تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی، باید در کانون توجه برنامه ریزان و مدیران کشور قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داده است: آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل برخورداری از تاریخی درخشان در فرهنگ و هنر و بهره مندی از انسان های توانمند، دانشمندان و علمای برجسته، ظرفیت های برجسته ای برای نقش آفرینی در قلمرو فرهنگ دارد.
وی یادآوری کرده است: به همین دلیل به طریق اولی در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان و آسیب های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.
امام جمعه تبریز اظهار کرده است: یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی، نگرش صحیح و شناسایی معضلات و آسیب های فرهنگی و یافتن علاج آن ها با دید متخصصانه و البته دردمندانه و انقلابی است.
حجت الاسلام آل هاشم افزوده است: این امر نیز نیازمند نگرش و مهندسی فرهنگی است، مسئله ای که باید خیلی برتر و بالاتر از همه چیز به حساب آید چرا که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب (دام ظله)؛ حقیقتا فرهنگ، فضای تنفسی جامعه است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
وی در پیام خود آورده است: وجه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به گونه ای غالب است که انقلاب اسلامی را انقلاب ارزشی و فرهنگی نامیده اند و به فرموده امام خمینی(قدس سره) 'آن چیزی که ملت ها را می سازد فرهنگ صحیح است' و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ' مسأله اول در نظام جمهوری اسلامی مسأله فرهنگ است'.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد است: انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی که حاصل و دستاورد آن است، انقلاب و نظامی فرهنگی است.
حجت الاسلام ال هاشم ادامه داده است: همچنان که مسایل و حوادث انقلاب حتی دفاع مقدس و هجوم همه جانبه نظامی و تهاجم فرهنگی دشمن ثابت کرد که همه این تهاجمات و دشمنی ها به خاطر اهداف و آرمان های فرهنگی این نظام است.
وی اضافه کرده است: از این لحاظ دولت جمهوری اسلامی همانگونه که در اصول و مبانی کلان نظامی جمهوری اسلامی آمده، وظایف مهمی را بر عهده دارد و ارتقای فرهنگ و رفتارهای غالب افراد جامعه و هدایت آنها در مسیر صحیح و مبتنی بر ارزش ها مهمترین وظیفه آن بشمار می رود.
امام جمعه تبریز اظهار کرده است: در دیدگاه امام خمینی(ره) پایه های اصلی اسلام بر ارزش های فرهنگی و معنوی بنا شده است که این امر باید سر لوحه ی امور برای مردم و مسئولان باشد.
حجت الاسلام آل هاشم در پیام خود آورده است: تاریخ سراسر درخشان انقلاب اسلامی ایران مملو از رویدادهای باشکوهی است که هر کدام چون ستارهای پرفروغ در آسمان اقتدار ایران عزیز می درخشد.
وی ادامه داده است: روز فرهنگ عمومی نقطه ی عطفی است که فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا اصحاب فرهنگ در اقصی نقاط ایران اسلامی با گرامی داشت این روز، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی ایفا کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با گرامی داشت این روز، همگان را به توجه ویژه به فرهنگ بالاخص فرهنگ عمومی دعوت و سفارش کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد گفت: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشور‌های غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن طرف مرز‌ها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادر شده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگو‌های بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.

وی یادآورشد: مانتو‌های بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به طوری که پیدا کردن لباس‌هایی که با فرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌های متوسط و کوچک وجود دارد که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنندبنابراین به آینده امید داریم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش و پرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقیست و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزار کننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.


دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود