Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: جریمه رانندگی بدون گواهینامه از نیمه دوم آبانماه سالجاری، برای بار اول 33 و برای دفعه دوم 99 میلیون ریال است .

به گزارش ایسنا، «حجت اسدی» در نشست با فرماندهی انتظامی یزد، افزود: 26 درصد از کل پرونده‌های دادگستری استان یزد مربوط به رانندگی بدون گواهینامه است که 10درصد نیرو ، انرژی و وقت کارکنان اداری و قضایی را به خود معطوف داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان زیاد پرونده‌های مرتبط با رانندگی های بدون پروانه در یزد را نیازمند تغییر رویکرد اساسی در مقابله با این تخلف و جرم در سطح شهر دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی قانون مجازات اسلامی و با کمک از نهادهای ارفاقی، در جهت اصلاح فرهنگ رانندگی گام برداشت .

این مقام قضایی بر تغییر رویکرد برخورد سبک با جرائم رانندگی بدون پروانه تأکید و بیان کرد: باید نهاد های فرهنگ‌ساز بیشتر پای کار باشند و در جهت تغییر نگرش و نگاه افراد به این گونه جرائم حرکت کند.

وی با اشاره به این که اکنون بر اساس آمار پلیس راهور، 60 درصد تصادفات مربوط به موتورسوران است، اظهار کرد: باید صدا و سیما و سایر رسانه ها در میدان عمل باشند و در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، سهم خود را در کاهش جرائم مرتبط با تصادفات ایفا کند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد استفاده از مجازات های متناسب و بازدارنده را خواستار شد و گفت: بر اساس ماده 723 اکنون جریمه رانندگی بدون گواهینامه 33 میلیون ریال است و در دفعه دوم تا 99 میلیون ریال نیز خواهد رسید اما از آنجا که هدف اصلاح وضع موجود است، بهتر است محاکم قسمتی از جریمه را تعویق یا تعلیق کنند و فرصتی را برای اخذ پروانه رانندگی در اختیار فرد محکوم قرار دهند .

وی بر اتخاذ شیوه اصلاحی تأکید کرد و گفت: همه هدف از اجرای این طرح، ایجاد فرصت و زمینه ای برای پیشگیری و کاهش جرائم مرتبط با رانندگی‌های بدون گواهینامه در یزد است .

این مقام قضایی، تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از مجرمین را اولویت‌های پیش رو ذکر کرد و افزود: بانک اطلاعاتی دقیق یعنی دسترسی به یک آمار مستند و برنامه‌ریزی دقیق که باید این بانک اطلاعاتی با دامنه دسترسی وسیع تشکیل و بر اساس فرم‌های علمی و کارشناسی شده پلیس در هنگام مواجه با مجرمین تکمیل شود.

اسدی خاطرنشان کرد: بدون تردید در رویکرد جدید، با دقت تمام شرایط مجرم طبق فرم های تدوین شده ثبت می گردد و بر همین اساس، برخورد دستگاه قضایی نیز با مجرم دفعه اول با مجرمان سابقه دار متفاوت خواهدبود .

وی گفت: فردی که همه موارد قانونی را رعایت کرده ، وسیله نقلیه را بیمه کرده، از کلاه ایمنی استفاده کرده و تنها بدون گواهینامه رانندگی کرده، بسیار متفاوت است با کسی که علاوه بر رانندگی بدون گواهینامه، همزمان چندین جرم و تخلف دیگر را نیز مرتکب می‌شود .

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد از احتمال موضع گیری در قبال این طرح خبر داد و گفت: کار بر مبنا و موازین قانونی انجام می‌گیرد و در یک برنامه میان مدت به نفع همه مردم شهر نیز است.

اسدی نقش اصحاب رسانه و مطبوعات را در اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف بی بدیل ذکر و اظهار کرد: رسانه ها، پای ثابت التزام به قانون و قانون محوری در جامعه اند و باید در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در مسیر سامان‌دهی به رانندگی‌های بی‌پروانه حرکت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است.

اسدالله عباسی امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، ضمن قدردانی از راهداران که برای ایمنی راه ها تلاش می کنند، گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی تامین سلامت و ایمنی مسافران در جاده های گیلان را یک ضرورت دانست و افزود: مسافران باید بدون حادثه مبدا را ترک کنند و به مقصد گیلان برسند و مجددا به مبدا بازگردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه راه از سوانح جاده ای جلوگیری می کند، ادامه داد: در کنار زیرساخت های حوزه راه، باید فرهنگ رانندگی و استفاده از خودروهای ایمن را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است، زیرا چنین افرادی جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه در تصادفات همواره یک طرف مقصر اصلی است و طرف دیگر گناهی ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش تلفات جاده ای در برش استانی هستیم که در این راستا، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران یک ضرورت است.

استاندار گیلان با اشاره به سهم بالای عابران پیاده و موتورسیکلت ها در سوانح جاده ای استان، بیان کرد: متاسفانه در برخی از جاده ها مسیر عبور عابر پیاده و دوچرخه و موتورسیکلت پیش بینی نشده است.

وی همچنین خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای استان شد و تاکید کرد: گیلان استان پر بارش بوده و در زمان بارندگی با کاهش دید در شب مواجه هستیم؛ همچنین مسیرهای بین شهری و مسیرهای بین روستایی در گیلان بالاست و شاهد تردد بالای عابران پیاده هستیم.

عباسی با بیان اینکه پلیس راه با نصب دوربین رانندگان پر خطر را جریمه سنگین کند، گفت: در کنار رفع نقاط حادثه خیز، جمع آوری تقاطع های متوالی و دوربرگردان های فاقد جان پناه و سرعت گیرهای غیر استاندارد در دستور کار راهداری باشد. همچنین عبور و مرور از پل های عابر پیاده الزامی است و اجازه تردد از زیر پل داده نشود.

وی راهبرد دولت را کاهش نقاط حادثه خیز در محورها دانست و یادآور شد: در گیلان شاهد به هم پیوستگی شهرها هستیم و لذا با صرف اعتبارات میلیاردی اقدام به احداث کنارگذر می کنیم، اما این کنارگذرها کم کم در حال تبدیل شدن به شهر دوم هستند.

استاندار گیلان از شهرداری ها خواست به اراضی حاشیه کنارگذرها کاربری ندهند و اضافه کرد: از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انتظار داریم اعتبارات تخصیص یافته به گیلان را متناسب با گردشگرپذیری و میزان تردد و حجم ورودی و خروجی و.... این استان تعریف کنند.

وی همچنین به فرسودگی ماشین آلات راهداری استان اشاره و عنوان کرد: نیازمند نوسازی و تجهیز ماشین آلات برفروبی و راهداری و لایروبی استان هستیم که در این بخش با منطقه آزاد انزلی جهت واردات ماشین آلات رایزنی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس