Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@14:48:19 GMT

تلفیق فرهنگ و ورزش زمینه ساز رفع مشکلات روحی در جامعه

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۳۴۵۶

تلفیق فرهنگ و ورزش زمینه ساز رفع مشکلات روحی در جامعه

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت ؛مطمئنا یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته رشد ورزش و تامین سلامت روحی و جسمی افراد است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش همگانی باید در سبد خانوارها جای گیرد و جامعه به این باور برسد که ورزش التیام بسیاری از مشکلات روحی و جسمی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری همدان ورزش،علی ضمیری معاون  اداره کل ورزش و جوانان استان‌ همدان به مناسبت روز فرهنگ عمومی به خبرنگار ما گفت: بحث فرهنگ در تمام رشته ها و به خصوص در ورزش همگانی نمود بیشتری دارد و تمام مدیران و دستگاههای اجرایی باید در همگانی کردن ورزش و بستر سازی و نهادینه کردن این فرهنگ در بین تمام اقشار تعامل داشته باشند

 

وی ادامه داد: ورزش های همگانی هزینه بالایی ندارد و یک فرد می تواند در طول روز حدود یکساعت پیاده روی در اماکن مختلف داشته باشد ، زیرا امروز با توجه به مشکلاتی که وجود دارد شاید نتوان ورزش را اولویت اول دانست اما خانواده باید به این باور برسند که تحرک بدنی باعث بهبود عملکرد جسمی و روحی خانواده ها می شود . 

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان بابیان اینکه بستر سازی و نهادینه کردن ورزش در جامعه نیاز به آموزش دارد گفت: تمام ادارات و ارگانها اعم از آموزش و پرورش شهرداری شورای شهر و ....... همه به نحوی می توانند در بستر سازی این فرهنگ نقش بسزایی داشته باشند و رسانه ها نیز به عنوان پل ارتباطی در تشویق و رشد این فرهنگ موثر و تاثیر گذار هستند . 

 

وی عنوان داشت: مطمئنا یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته رشد ورزش و تامین سلامت روحی و جسمی افراد است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش همگانی باید در سبد خانوارها جای گیرد و جامعه به این باور برسد که ورزش التیام بسیاری از مشکلات روحی و جسمی است .

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌ با اشاره به اینکه مهمترین منبع هر قشری منبع نیروی انسانی آن است افزود: زمانی جامعه توسعه یافته و رشد می کند که منایع انسانی قوی داشته باشد و این امر امکان پذیر نیست مگر با اهداف بلند مدت و ترویج تحرک در بین افراد یک جامعه انسانی.

 

وی با اشاره به فعالیت ارگان های دیگر در همگانی کردن ورزش اظهار داشت : تحقیقات ثابت کرده است که در مکان هایی که پارک و فضای سبز بیشتری وجود دارد کودکان کمتر به چاقی مبتلا می شوند . 

 

وی ضمیری ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را نیازمند بستری مناسب دانست و گفت: تغییر در باور و نگرش مردم نیاز به عزم جدی دارد که استان همدان امسال در این زمینه رشد خوبی داشته است و خوشبختانه ما شاهد برگزاری همایش های پیاده روی بزرگ در سراسر استان هستیم  که ادامه این برنامه ها نیاز به تعامل مدیران سازمان ها و رسانه ها و ...... دارد . 

 

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی