Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان با اشاره به 13 آبان و نمایش استکبار ستیزی مردم ایران تاکید کردند: شعار "مرگ بر آمریکا"در جای جای دنیا طنین‎انداز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به 13 آبان به عنوان سالروز سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343 یکی از این اتفاقات مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 13 آبان 1357 به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است، ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 از دیگر حوادث مهم این روز است.

امام جمعه زنجان برضرورت حضور گسترده در این راهپیمایی تاکید کرد و گفت: مردم ایران جواب یاوه گویی های آمریکا را در این راهپیمایی می دهند.

خطیب جمعه زنجان پیام 13 آبان استکبار ستیزی است و مردم استان زنجان با حضور گسترده در راهپیمایی این روز،استکبار ستیزی خود را به نمایش می‎گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری است، افزود: امروز با همین اقتدار در مقابل استکبار جهانی ایستاده‎ایم.

آیت‎الله خاتمی استقامت مردم ایران را الگویی برای مردم عراق، یمن و سوریه دانست و بیان داشت:نظام اسلامی در طی 39 سال گذشته در برابر زیاده‎خواهی‏های استکبار جهانی ایستاده است.

وی شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان را دراین برهه حساس مهم دانست و گفت: در شرایطی که رئیس جمهور کم عقل آمریکا چنین سخنانی را می نزد باید جواب دندان شکنی داده شود.

وی گفت: حضور در راهپیمایی 13آبان نماد اتحاد و همبستگی ملت ایران است و ضروری است همه جریان‏های سیاسی در این راهپیمایی شرکت کنند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به آمار جنایت‎های آمریکا در ایران، گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا همواره به دنبال مقابله با نظام اسلامی بوده‎اند.

وی با اشاره به اسناد به دست آمده از دخالت آمریکا در ایران، بیان داشت:این اسناد به خوبی نشان دهنده دخالت آمریکا در ایران است.

13 آبان نشانگر همیشگی بودن مبارزه با استکبار است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلو  امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: باید آمریکا را در رأس جنایتکاران بدانیم اما از اروپای همراه با این کشور نیز نباید غافل و به آنها خوش‌بین باشیم.

وی همراهی اروپا و آمریکا علیه ملت ایران را نشانه خیانت اروپا خواند و اظهار داشت: مسئولان توجه داشته باشند که ما آن کشورهای اروپایی را که برنامه‌هایشان برنامه‌های آمریکاست دشمن انقلاب اسلامی می‌دانیم.
امام جمعه موقت قیدار در پاسخ به این سوال که طی مدتی که مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان بسته بود، آیا برآوردی از میزان خسارت به بازرگانان ایرانی صورت گرفته است، گفت: خیر، خسارتی وارد نشد بلکه صدور کالاهای بازرگانان ایرانی کمی با تأخیر اتفاق افتاد و صادرکنندگان مجبور شدند که کالاهای خود را از سایر مرزهای به این کشور وارد کنند، ضمن اینکه سرمایه‌گذاران و ایرانیانی که در این منطقه پروژه‌ دارند همچنان می‌تواند به ادامه کار خود بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اقتصاد ما از مسائل سیاسی متأثر می‌شود در حالی که کشوری مثل ترکیه که در مورد موضوع اقلیم کردستان با ما هم نظر بود حتی یک روز هم مرز مشترک خود با اقلیم کردستان را مسدود نکرد و طی مدتی که ما مرزهای مشترکمان را بسته‌بودیم این کشور به صادرات خود به اقلیم ادامه داد، گفت: استراتژی سیاسی و اقتصادی ترکیه با  استراتژی سیاسی و اقتصادی ما متفاوت است و نمی‌توانیم در این زمینه قیاس داشته باشیم.

حجت الاسلام بیگدلو با بیان اینکه به نسبت مراودات سیاسی با عراق از مراودات اقتصادی با این کشور منتفع نیستیم، اظهار داشت: عراق در مراودات تجاری با ایران نسبت به سایر کشورها به صورت تبعیض آمیز عمل می‌کند.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان با حضور پرشور مردم شهرستان خدابنده همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی یکی از ویژگی های مهم راهپیمایی ۱۳آبان است، اظهارداشت: ۱۳ آبان روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که یاد آور رشادت ها و جانباختگی دانشجویان و دانش آموزانی است که با پیروی از ولایت، استکبار و قدرت پوشالی آن را در هم شکستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده با تاکید برضرورت انتقال فرهنگ استکبار ستیزی به نوجوانان و جوانان کشور، اذعان داشت:ملت ما به دنبال جنگ نبوده ونیست اما اگر جنگ به ما تحمیل شود جان خود را فدا خواهیم کرد و می بایست این را به نسل جوان منتقل کنیم که آمریکا دشمن دیرینه ما بوده وخواهد بود و این نهایت خوش باوری است که آمریکا با مسلمان وشعیان بویژه ایرانیان دوست خواهد بود.

وی همچنین افزود:نسل جوان ما باید بدانند که ماباید استقلال خود را حفظ کنیم زیرا اگر ما استقلال داشته باشیم میتوانیم حرف خود را بیان کنیم.

این مسئول روز ۱۳آبان را تندیس وحدت برشمرد و افزود: روز ۱۳آبان روز وحدت بین دانش آموز، پاسدار، وکیل، کارمند…وروز وحدت میان تمام احاد مردم است که می بایست طبق تاکید و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری این اتحاد ویکپارچگی در این روز حفظ شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و شرکت همه دستگاه‌های شهرستان در راهپیمایی ۱۳ آبان خاطرنشان کرد:راهپیمائی امسال باید باشکوه تر از هر سال با حضور قشرهای مختلف مردم ، مسئولین، دانشجویان و دانش آموزان، فرهنگیان، ورزشکاران، طلاب و روحانیون، و … برگزار شود که ضرورت دارد همه تدابیر لازم در این خصوص از سوی دستگاه های متولی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام بیگدلو با بیان اینکه ۱۳آبان نشانگر همیشگی بودن مبارزه با استکبار است، تصریح کرد: امسال باتوجه به اتفاقات خاصی که در دنیا رخ داده بویژه یاوه گویی های اخیررئیس جمهورآمریکا برگزاری ۱۳آبان ازاهمیت خاصی برخوردار ست که باید تمام تلاش خودرا در جهت برگزاری باشکوه این روز بکارگیریم.
وی با بیان اینکه در شهر قیدار نیز مسیر راهپیمایی از میدان شهدا تا مزار شهدا از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان است گفت: امسال مسیر راهپیمایی در سجاس از ساعت ۱۰ صبح از مقابل  میدان امام حسین(ع) تا مصلی، در شهر گرماب نیز مراسم راهپیمایی از ساعت ۱۰ صبح از مقابل پارک معلم تا میدان امام حسین برگزار می‌شود.

وی در ادامه مسیر راهپیمایی را در شهر زرین‌رود میدان توحید تا مصلی و زمان آن را از ساعت ۱۰ صبح اعلام کرد و گفت: مسیر راهپیمایی در شهر سهرورد از میدان امام خمینی (ره) تا میدان شهدا از ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان با دعوت از مردم ولایت مدار شهرستان خدابنده برای حضور باشکوه در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اضافه کرد: این روز یک روز تاریخی برای کشور است، از همین رو وظیفه است که همگان در مراسم حضوری باشکوه و چشمگیر داشته باشند.

امریکا مظهر تکبر و استکبار است

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه های این هفته با بیان اینکه در آستانه 13 آبان و حماسه‌ آفرینی دانش‌آموزان ایرانی در سال 57 هستیم. روایتی داریم که فرمود: التکبر علی المتکبر هو التواضع بعینه، اظهار داشت: موضعگیری انقلابی رئیس جمهور در برابر آمریکا قابل تقدیر است، انتظار می‌رود همه مسئولان برخوردهای انقلابی داشته باشند.

وی افزود: در عین حال مواظب باشیم، به دامن اروپا پناهنده نشویم که تاریخ سیاسی رابطه با اروپا نشان داده که اروپا اولاً قابل اعتماد نیست؛ ثانیاً اروپا به دلیل نداشتن اتحاد لازم، آقا اجازه آمریکاست.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: رهبر انقلاب مصداق بسیار روشنی را فرمودند: مصدق برای نجات از انلگیس به دامن آمریکا رفت و با همه همسویی‌هایی که با آن‌ها داشت، زمانی که منافعشان را در خطر دیدند، کودتا را طراحی کردند. بنابراین امید به آمریکا یعنی دشمن، واقعاً غیر عاقلانه است. همچنانکه کوتاه آمدن در آن به دور از یک استراتژی دوراندیشانه و عاقلانه است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: همه این‌ها هم به لحاظ مبانی اعتقادی اسلام اثبات می‌شود و هم تجربه تاریخی و سیاسی ما این را نشان می‌دهد.با توجه به همین مسائل بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه و آذربایجان، تأکید بر دشمنی آمریکا با استقلال ملت‌ها و هوشیاری در برابر او بود.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار نیز راهکارهای لازم را هم ذکر کردند. اگر اقتصاد قوی برای ما لازم است، تضعیف اقتصاد دشمن هم از اساسی‌ترین راهکارهای تضعیف دشمن در عرصه‌های مختلف است. فلذا یکی از پیشنهادات اساسی ایشان، کنار گذاشتن دلار از اقتصاد کشورها بود.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: کنار گذاشتن دلار اولاً نقش بسیار مهمی در به چالش کشیدن اقتصاد آمریکا دارد، از طرفی اقتصاد کشورهای مستقل را  از وابستگی نجات داده و ساختارهای اقتصادی را مقاوم می‌سازد.

*لازمه اقتصاد پویا، شکل‌گیری بر محور تولید حقیقی و البته متنوع و دانش‌بنیان است

حجت اسلام زاهدی پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: مسئله معیشت و اقتصاد مردم از مهمترین امور است و اقتصاد باید امن باشد، اقتصاد مبتنی بر خام فروشی، اقتصاد امنی نیست. اصولاً تحریم اقتصاد تک محصولی آن هم محصول خام، برای دشمن هم بسیار آسان و کم هزینه است. لازمه اقتصاد پویا، شکل‌گیری بر محور تولید حقیقی و البته متنوع و دانش‌بنیان است.

وی افزود: پیامد مهم این نوع اقتصاد، اقتدار ملی است و این البته چیزی نیست که مطابق با میل دشمن باشد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: در عین حال بین اقتصاد پویا، تولید محور و دانش‌بنیان، داشتن بنیه دفاعی و نظامی کافی برای دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و سرزمین است؛ بنا براین قدرت دفاعی یک کشور اولاً قابل مذاکره نیست، و ثانیاً اینکه پذیرش مذاکره در ارتباط با قدرت دفاعی، آن هم با دشمن اصلی یک کشور خود نشان از پذیرش ضعف و زبونی است و روشن است که یک گام عقب نشینی در زمینه قدرت نظامی یک کشور به معنای پذیرش شکست است.  همه این‌ها در حالی است که ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما مبتنی بر آموزه‌های ولایی به ویژه آموزه عزتمداری در برابر ذلت‌گزینی است.

حجت الاسلام زاهدی پوربا بیان اینکه درگیر کردن غیر ضروری ارکان نظام در ارتباط با عضو شورای یک شهر نه لازم است و نه مفید،با انتقاد از تخریب شورای نگهبان در روز های اخیر، اظهارداشت: شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرده است. اسلامیت نظام به دخالت شورای نگهبان است. مسئولان و سیاسی‌ها به اولویت‌های کشور بپردازند. امروز مشکلات کمی نداریم.

وی افزود: کشته شدن دو روحانی نیاز به بازبینی در ارتباط با برخی مسائل امنیتی را ضروری می‌سازد.ضمن آن که این روند نشان می‌دهد، ما به لحاظ فرهنگی موفق نبوده‌ایم، و  این که در ارتباط با تسهیل در اجرای امور مردم هم نیاز به یک بازبینی جدی داریم.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: ما یک کشور بروکراتیک هستیم، برخی مجوزها که در برخی کشورها در 3 روز صادر می‌شود، شاید در کشور ما در عرض یک سال هم صادر نشود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی افزود: آیا مملکت با بحران و مشکل حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌های مردانه به ویژه فوتبال است؟ این در حالی است که فوتبال زنان تماشاچی ندارد؟

*سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، گفت: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: هر آنچه داریم، در مقاومت و استکبارستیزی بوده و هر آن چه از دست داده‌ایم، در انفعال و عقب‌نشینی در برابر دشمن است. فلذا 13 آبان یک نقطه عطف بزرگ برای ایران اسلامی است. استکبارستیزی می‌تواند دستمایه خوبی برای وحدت و اجماع همه مردم و مسئولان باشد، نتیجه این وحدت، پیشرفت و آبادانی برای کشور خواهد بود.

*امروزه اربعین وزیارت اربعین حسینی به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است

وی افزود: اربعین و زیارت اربعین هویت بی‌بدیل اسلام ناب محمدی (ص)  و تشیع است که امروز به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است. این حضور میلیونی افقی از افق‌های پیشرو سید الشهدا  (س) و البته آمادگی جهانی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) می‌باشد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 14 آبان 16 صفر روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ عمومی ایران در کنار خرده‌ فرهنگ‌های موجود که سرمایه‌های این کشور هستند، یک فرهنگ دینی مبتنی بر ولایتمداری است. و معیار موفقیت هم در ترویج و تعمیق ولایتمداری در جامعه است.

استکبار ستیزی یکی از سیاست های تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته به 13 آبان و سه رویداد مهم و تاثیر گذار آن اشاره کرد و با بیان اینکه تبعید امام در 13 آبان سال 43، حمله رژیم شاه به دانش آموزان در 13 آبان 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 نشانه دشمنی آمریکا با ملت ایران است، اظهارداشت: آنهایی که انقلاب کردند انقلابی بودند و اگر می خواهیم آرمانهای انقلاب بماند باید انقلابی بمانیم و با استکبار سازش نکنیم.

وی با اشاره به عهد شکنی آمریکا در برجام و اعمال تحریم های جدید، افزود: آمریکا نماد عهد شکنی و زورگویی است.

امام جمعه شهر دندی با انتقاد از تخریب شورای نگهبان در روزهای اخیر و با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ ارزشهای اسلامی و انقلابی است، گفت: عده ای که همیشه با نظارت شورای نگهبان مخالف هستند، هر بار یک مسأله را بهانه برای تخریب شورای نگهبان قرار می دهند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دو مسأله فرهنگ عمومی و روز کیفیت و تاکید بر اهمیت دادن به کیفیت کالا و اجناس داخلی، اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خرید اجناس و کالای داخلی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و عمل به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، واجب شرعی است.

*جاده دندی به زنجان و آب دو مشکل اساسی منطقه انگوران و دندی است

وی با اشاره به مشکلات بخش انگوران و شهر دندی، از وضعیت جاده دندی به زنجان و کمبود و یا نبود آب آشامیدنی به عنوان 2 مشکل منطقه یاد کرد و افزود: جاده دندی به زنجان با اینکه یک پروژه ملی است و متاسفانه با همه شعارها پیشرفت قابل قبولی نداشته و با حرکت لاک پشتی و تزریق اعتبار قطره ای این پروژه تبدیل به قصه شب و لالایی مادران برای فرزندانشان شده است.

امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه چرا در اردیبهشت ماه ماشین آلات در جاده بودند ولی اکنون پروژه فقط از سمت زنجان پیگیری می شود، گفت: مدیریت مقطعی و انتخاباتی آفت کشور و پروژه ها است.

حجت الاسلام حسینی نسب با تسلیت فرا رسیدن اربعین امام حسین(ع) و با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین، اظهارداشت: پیاده روی اربعین به تبعیت از اهلبیت امام حسین(ع) خصوصا حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نشانه عشق و ارادت مردم به حضرت اباعبداله الحسین(ع) است.

وی در خطبه های نماز جمعه اول با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوا، و با بیان اینکه یکی از نامهای قیامت، یوم الحسرت  است، افزود: کسانی که در دنیا از پیامبر و اهلبیت پیامبر(ص) تبعیت نکردند در انتخاب دوست دقت نکردند در قیامت حسرت می خورند.

امام جمعه شهردندی به ادامه بحث حقوق فرزندان پرداخت و گفت: یکی از وظائف والدین، کنترل دوستان فرزندان است.

قدرت دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره  ضمن سفارش به تقوای الهی با اشاره به ویژگی های اربعین امام حسین(ع)، افزود: اربعین نه تنها نشانه ایمان است بلکه همان گونه که نماز ستون دین است زیارت اربعین و حادثه کربلا ستون ولایت است و طبق روایتی از امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین یکی از نشانه های موعود است.

وی  با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: پیامبر و همه ائمه بر جدی گرفتن عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرده اند و علاوه بر این قیام و شهادت امام حسین(ع) باعث زنده ماندن و نجات اسلام شده، همین طور مصیبت امام حسین(ع) بزرگ ترین مصیبت تاریخ حیات بشر است چرا که هدف متعالی داشت.

امام جمعه خرمدره  گفت: زنده نگه داشتن یاد امام حسین زنده نگه داشتن روحیه و فرهنگ شهادت و ایثار است گریه دلیل تزلزل و شکست نیست بلکه یک حرکت سیاسی علیه دشمنان اسلام است و دلیل انزجار از یزیدیان و ظالمان در هر زمان است و همچنین اربعین نماد عشق، وحدت، تقویت روحیه انقلابی، مبارزه با ظلم و کفر، و پیوند عاطفی امام و امت، آشنایی با معارف اسلامی است.

وی با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان ، ابراز کرد: مناسبت روز ۱۳ آبان که به دلیل ۳ رویداد مهم تاریخی روز ملی مبارزه با استکبار است و استکبار یعنی خود بزرگ بینی که همراه با ظلم و طاغوت همچنین منفعت طلبی، جهان خواری، عقب نگه داشتن مستضعفان از ویژگی های استکبار است.

حسینی  با اشاره به استکبار ستیزی ملت ایران گفت: درسی که ما از روز ملی استکبار می گیریم اعتماد نکردن به استکبار جهانی که به معنای همراهی با نظام و ولی امر است، اعتقاد نداشتن و اطاعت نکردن از نظام سلطه، ایمان به بدعهدی نظام سلطه و اعتقاد به دشمنی تاریخی و همیشگی آمریکا است.

وی گفت: حقیقت مستکبر عهد شکنی، زور گویی و دروغ گویی است که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که قدرت دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست.

خطیب جمعه خرم دره با اشاره به روز فرهنگ عمومی، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری فرهنگ دو جهت دارد یک جنبه عینی و ظاهری مانند پوشش و لباس، معماری و دوم اعتباری است مثل اخلاق فردی واجتماعی، خداشناسی، وجدان کاری،احترام به بزرگ تر، که ایجاد فرهنگ اعتباری زمان بر است و در این راستا باید فعالیت گروه های مردمی افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدی در مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با بیان اینکه انقلاب ما از عنابات حق تعالی و معجره قرن بود و برگرفته از عاشورای سیدالشهدا است، گفت: انقلاب اسلامی با این عظمت، یک چالش برای نظام سلطه فراهم کرده و مایه امید مستمندان و مظلومان و موجب ناامیدی استکبار جهانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم با اشاره به اینکه واقعه طبس واقعه‌ای است که دارای مستندات و مشاهدات عینی است وبرای همه روشن و قابل درک است، از مقامات کشوری و لشکری کشور خواست: نسبت به این واقعه توجه ویژه‌ای داشته باشند و هر سال این مراسم با شکوهتر از سال‌های قبل و با حضور مقامات کشوری برگزار شود.

طالبی افزود: باید طوری مراسم این واقعه تاریخی برگزار شود که در اذهان جهانی نیز نهادینه شود.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس، گفت: تاکنون این موزه اعتبارات ملی دریافت نکرده و تنها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان تخصیص یافته و همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار متمم نیز از این محل دریافت و هزینه شده است.

طالبی گفت: این موزه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مسئولان خواستار پیگیری هستیم.

مدیر موزه استکبار ستیزی هم با تاکید بر اینکه واقعه ۵ اردیبهشت یک معجزه الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد، افزود: این وظیفه همگانی است که واقعه طبس را بیش از پیش بین اقشار مختلف و در سطح جهانی نهادینه کنیم.

جهان بخش با اشاره به اقدام تنبیهی سپاه و عملیات وعده صادق، گفت: وعده صادق علاوه بر اقتداری که داشت یک اتفاق ویژه هم افتاد و این بود که افکار عمومی جهان اسلام و جهان بشریت بیدار شدند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در طبس، گفت: هم اکنون این پروژه ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند ساخت این موزه پرهزینه و کم اثر نباشد بلامانع است، عنوان کرد: ساخت این موزه با اعتبارات قطره چکانی مقدور نیست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که درصورت تامین اعتبار ظرف مدت دو سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است