Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@03:47:05 GMT

افزایش مراودات اقتصادی ایران و بلژیک

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۴۸۵۲

غلامحسین شافعی، در دیدار با سفیر بلژیک در ایران و رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی این کشور اظهار کرد: بلژیک به دلیل آزادی‌های اقتصادی و مالی از یک‌سو و از طرف دیگر به دلیل وجود مقر ناتو و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی در این کشور، برای فعالان اقتصادی ایرانی جذاب است.

شافعی با تأکید بر اهمیت و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در ایران و بلژیک، این بخش را نیز برای همکاری‌های مشترک، مناسب ارزیابی کرد و افزود: بلژیک از نظر انرژی‌های تجدیدپذیر و آبیاری زمین‌های کشاورزی از فناوری و دانش‌های روز برخوردار بوده و می‌تواند از این منظر نیز با ایران همکاری خوبی داشته باشد، موضوع حمل‌ونقل به ویژه راه‌آهن، موضوع دیگری است که با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای ایران در این بخش می‌تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه بر لزوم اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌هایی که در گذشته توسط دو کشور به امضا رسیده است، تأکید و خواستار برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلژیک شد.

وی مبنای حرکت فعالان اقتصادی را مناسبات بانکی و بیمه‌ای خواند و تصریح کرد: اگر بتوانیم زمینه گسترش و تقویت مناسبات بانکی بین دو کشور را فراهم کنیم، سطح روابط به طور چشمگیر افزایش پیدا می‌کند، البته تعدادی از بانک‌های ایرانی برای تأسیس شعب خود در بلژیک اعلان آمادگی کرده‌اند که هنوز زمینه حضور آن‌ها فراهم نشده است.

تأکید بر توافق جدید در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی
فرانسوا دله سفیر بلژیک در ایران، این ملاقات را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: حضور هیات بلژیکی این پیام را می‌دهد که همکاری با ایران برای فعالان اقتصادی ما مهم است، ایران و اتحادیه اروپا به دنبال حفاظت از توافقات هسته‌ای هستند و بلژیک در این مورد تلاش بسیاری می‌کند.

وی در ادامه به سخنان رئیس اتاق ایران در خصوص اجرایی شدن توافقات گذشته اشاره کرد و با تأیید این درخواست ادامه داد: بلژیک علاوه بر اجرایی شدن آن توافقات، خواستار انعقاد توافقات جدید به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و من مأموریت دارم در این سفر این توافق را به امضا برسانم.

دله از برقراری پرواز مستقیم بین ایران و بلژیک و احیای خط کشتیرانی بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: دو دولت باید تلاش خود را برای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی انجام دهند.

سفیر بلژیک در ادامه به مسائل بانکی و بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه شرایط موجود موجب شده تا سطح روابط بانکی با ایران رشد خوبی نداشته باشد. امیدواریم که این مشکل نیز با سرعت بیشتری پیگیری و برطرف شود. در مورد فاینانس‌ها نیز سعی داریم از طریق مذاکرات بین مسئولان دو کشور مسئله را حل کنیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

بیشتر بخوانید: وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال دخالتی ندارد

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228492 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا