Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- «کهریز» یکی از شهرک‌های کرمانشاه است که چندسالی است به شهر محلق شده اما از امکانات شهری بی بهره بوده و تنها نام شهر را یدک می‌کشد.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: توسعه وسعت شهرها اغلب مزایایی را برای شهروندان ساکن در مناطق توسعه ای و الحاق شده به شهر را به همراه دارد که از مهمترین مزایای آن می توان به سکونت ارزان از نظر قیمت واحدهای مسکونی و برخورداری ساکنان این مناطق از امکانات شهری نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کهریز» چندسالی است به شهر الحاق شده اما فقط نام شهر را یدک می‌کشد

اما متاسفانه علی رغم اینکه مزایای ذکر شده باید اولویت تبدیل این مناطق الحاقی به شهرها باشد، شاهدیم که بسیاری از این شهرک ها در کرمانشاه از امکانات اولیه شهر یا شهرک چون آسفالت محرومند.

شهرک» کهریز» یا «پل کهنه» یکی از روستاهای چسبیده به شهر کرمانشاه است که چندسالی است به شهر الحاق شده و نام شهرک «کهریز» را یدک می‌کشد، شهرکی محروم از اولین امکانات شهرنشینی و دچار به معضلات بسیاری که اغلب در حاشیه شهرها به چشم می‌خورد.

اعتراض ساکنان شهرک کهریز

ساکنان این شهرک محروم که چندسالی است از طرق مختلف و تریبون‌های مختلف رسانه ای محرومیت خود را اعلام کرده و خواستار رفع مشکلاتشان شدند، اینبار و پس از سال ها تحمل رنج محرومیت و مشکلات به استانداری کرمانشاه مراجعه کردند تا مشکلاتشان را به گوش استاندار جدید کرمانشاه برسانند.

یکی از ساکنان که از ساعات اولیه صبح به استانداری مراجعه کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: چندسالی است که این شهرک از روستا به شهر تبدیل شده اما طی این مدت هیچ اقدامی برای این شهرک انجام نشده است.

اینفرد کهریزی از وجود گل و لای در کوچه ها و خیابان های شهرک گلایه داشت و افزود: با این اوضاع خانواده ها بسیار دچار عذاب هستند و گل و لای به داخل منازل هم کشیده می شود و حتی فرش های ما از وجود گل و لای در امان نیست.

وی یادآور شد: شهرداری هیچ اقدامی برای ما انجام نداده و مدام وعده بعد را می دهد و هر جا مراجعه می کنیم یا ما را به جای دیگری عودت می دهند یا وعده می دهند که بروید می آییم اما هیچ خبری نیست.

شبکه فاضلاب شهرک مناسب نیست

گفتنی است، با توجه به بازدید میدانی ما از کهریز، علاوه بر مشکلات ذکر شده توسط ساکنان این شهرک، خبرنگار مهر، شاهد وجود مشکلات دیگری از جمله عدم تناسب معماری شهرک، نگذاشتن سرپوش بر روی چاه های فاضلاب واقع در شهرک، نبود شبکه فاضلاب مناسب و... نیز بود که هر یک از موارد ذکر شده علاوه بر اینکه چهره نامناسبی به این شهرک داده، خود می تواند عاملی برای بروز مشکلات بهداشتی و انتقال بیماری‌های واگیر دار از طریق جانواری چون موش باشد.

همچنین داخل کوچه های این شهرک برای ایجاد شبکه فاضلاب چاله هایی حفر شده که پس از لوله گذاری مدتهای طولانی است که به حال خود رها شده و ساکنان نیز می گویند که شبکه فاضلاب فوق به هیچ کدام از منازل ما متصل نشده است.

انتقال بیماریی‌های مهلک از طریق حیوانات چون سگ

از دیگر مشکلات این شهرک نگهداری دام در برخی از منازل و یا وجود حیواناتی چون سگ در این شهرک است که خود این موارد نیز می تواند عاملی برای انتقال بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو در فصول گرم و یا تب مالت از طریق مصرف فرآورده های دامی و یا حتی هاری از طریق سگ های موجود در این شهرک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به بازدید خبرنگار مهر، و اظهارات ساکنان این شهرک نیاز است مسئولین استان و شهرستان توجه بیشتری را به شهرک ها و مناطق حاشیه‌ای چون این منطقه داشته باشند تا شاهد بروز مشکلات حاد در این مناطق نباشیم و تاوان سنگینی بابت آن داده نشود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش درباره جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونی تصویب شده و در آستانه اجراست و آن جذب نخبگان و استعدادهای مختلف در دانشگاه فرهنگیان است، اگر می‌خواهیم نسل‌مان را درست تربیت کنیم باید بهترین بچه‌ها را معلم کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار