Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: در مراسم دهه آخر صفر باید توجه جدی به رویکرد مردمی بودن خدمات داشته باشیم و از نهادی و دولتی شدن مراسم مذهبی و خدمات دهی به زائران پرهیز کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان  رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه زائران پیاده آخر صفر افزود: نقطه کانونی کارهای فرهنگی دهه آخر ماه صفر، حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی است و محور فعالیت های فرهنگی و ارتقای فرهنگ رضوی باید با نگاه تقریبی که جزئی از تفکر انقلاب و نیاز امروز کشور است انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: در دهه پایانی صفر برای زائران خارجی هم باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا بهتر از گذشته و بهترین خدمت رسانی به زائران را انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: زائران پیاده به خاطر سختی مسیر و مشکلات بین راه نیازمند خدمات گسترده تر هستند و باید مشکلات موردی را با توجه به تجربیات گذشته و نیاز امروز برطرف کنیم.

رشیدیان گفت: رادیو زیارت هم می تواند در دهه پایانی صفر به عنوان خط ارتباطی نقش مهمی در خدمات رسانی از مبدا تا مبدا ایفا کند.

او گفت: مسائل تغذیه و کیفیت آن، خدمات درمانی، مناسبت سازی و شهر آرایی برای دهه آخر صفر و دیگر امور شهری مرتبط با زائران با هماهنگی همه دست اندرکاران باید بهتر از سالهای گذشته انجام شود.

محمد رحیم  نوروزیان فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: تاکنون 403 مدرسه برای اسکان زائران و خدمات دهی به آنان در نظر گرفته شده است و در مدت باقی مانده مدارس بیشتری به این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی هم گفت: یکی از برنامه هایی که برای دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است حضور 50هزار دانش آموز در روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان (26صفر) در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: نصب 40 هزار پرچم عزا بر سر در خانه های خدام این آستان مقدس و یک وعده غذای حضرت برای زائران پیاده ثامن الحجج(ع) از دیگر برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

او گفت: روز جمعه دهه آخر صفر هم شهروندان مشهد از چهار مسیر با عنوان 'قرار زیارت' به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و مراسم 'شکوه بدرقه' نیز با مشارکت بانوان مشهد در سالروز رحلت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

پیش بینی می شود امسال بیش از 330 هزار زائر پیاده طی دهه پایانی ماه صفر از سراسر کشور وارد شهر مشهد شوند.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر