Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، پرفسور محمد خاقانی شامگاه یک شنبه در دهمین همایش سلامت و زندگی با محوریت راز طول عمر با پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی به میزبانی تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه ۵۰درصد مرگ و سکته های قلبی در افرادی رخ می دهد که هیچ گونه رگ تنگی در بدن خود ندارند، تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد استرس و فشار روحی باعث تخلیه هورمون کورتن در بدن شده و تحلیل عضلات، پوکی استخوان، زخم معده و فشارخون را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احساسات منفی را مانند خوردن قرص سمی که تنها خود شخص را متضرر می کند، خواند و افزود: کسانی که مدام خاطرات تلخ گذشته را مرور و با احساس انتقام،  کینه و نفرت زندگی می کنند به طور ۱۰۰ درصدی زودتر از افراد با نشاط به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

مصرف نمک در سفره خانوارهای ایرانی کنترل شود

جراح قلب و استاد دانشگاه میشیگان آمریکا با بیان اینکه عروق قلب بسیار کوچک هستند و کوچکترین رسوب یا برجستگی در اثر فشارخون خرابی جدار عروق را به دنبال دارد، ابراز داشت: شایع ترین علت بیماری های قلبی فشار خون است که بیشترین عامل اصلی مرگ و میرها را شامل می شود.

خاقانی با بیان اینکه فشار خون هیچگونه علائم و درمان قطعی ندارد و تنها از طریق گزگز انگشتان، سردرد و سرگیجه می توان به وجود این بیماری پی برد، ابراز داشت: اندازه گیری فشارخون به صورت مرتب می تواند عوارض این بیماری را تا حد بسیاری کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حذف نمک از زندگی روزانه از بیماری های قلبی و عروقی  و فشار خون جلوگیری می کند، افزود: سهم روزانه بدن انسان از نمک نیم گرم در روز است که با کنترل نمک اضافی می توان این بیماری را مهار کرد.

گلودرد در کودکان جدی گرفته شود

متخصص بیماری های قلب و عروق  مصرف انواع دخانیات را دشمن شماره یک قلب برشمرد و ابراز داشت: گرفتار شدن در تمدن های پیشرفته که در آن خودروها بدون کاتالیزور هوا را آلوده می کند یا مصرف سیگار، قلیان به علت وجود نیکوتین ضریب ابتلا به بیماری های قلبی را ده برابر افزایش می دهد.

خاقانی تنگی دریچه میترال را که شایع ترین علت ناراحتی قلبی را به علت گلودردهای مکرر کودکی خواند و تصریح کرد: در این نوع ناراحتی های قلبی، عامل بیماری به دریچه میترال قلب حمله می کند و تا سی سالگی بدون عارضه و سپس نشانه های آن آشکار می شود.

وی  با بیان اینکه نار رسایی دریچه میترال  طبیعی است، افزود: حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم با این مشکل مواجه هستند که این امر منجر به بیماری نخواهد شد و تنها به ندرت در سن بالا نیاز به تعویض دریچه است لذا نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

تحرک سلامت قلب را تضمین می کند

متخصص بیماری های قلب و عروق با بیان اینکه کاهش وزن و ورزش به میزان زیادی مشکلات بیماران دیابتی را برطرف می کند، افزود: مصرف زیاد غذاهایی مانند شرینی، نان و برنج به علت وجود کربوهیدرات و تبدیل آنها به قند باعث ایجاد ناراحتی های قلبی می شود و از سوی دیگر عدم تحرک، بهم خوردن بالانس چربی ها متابولیسم بدن را نیز در بردارد.

خاقانی در ادامه تصریح کرد: بالابودن چربی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد بیماری فشار خون است که باید با کاهش وزن، انجام فعالیت های ورزشی، پیاده روی به میزان دو الی سه کیلومتر و پرهیز از پرخوری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی افزود: روغن های حیوانی به سرعت تبدیل به کلسترول می شود که بهتر است به جای آن به شرط سالم بودن از روغن های آفتابگردان و زیتون استفاده کرد در واقع هر چه میزان استفاده از روغن را به میزان کمتری کاهش دهیم به همان نسبت بدن انسان سالم تر است.

true برچسب ها : بیماری های قلبی و عروقی خاقانی دانشگاه صنعتی شاهرود true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند