Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:03:04 GMT

کارخانه پارسیلون در لرستان احیا نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۴۸۶۸

کارخانه پارسیلون در لرستان احیا نخواهد شد

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بازسازی کارخانه پارسیلون ریسک بالایی دارد و هر کاری کنیم احیا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ملکشاهی راد در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با استاندار اظهار کرد:این جلسه دیر تشکیل شده زیرا 15 آذر لایحه دولت تقدیم مجلس می ‎ شود و عملا فرصتی برای اثرگذاری در لایحه دولت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پارسیلون ریسک بالایی دارد و هر کاری کنیم احیا نخواهد شد اما شهرک پتروشیمی و صنایع پایین دست آن ریسک پایینی دارد. الان با این نحوه عملی که شده هرگز اجرا نخواهد شد چراکه در اختیار پتروشیمی است و باید به بخش خصوصی آن را تحویل دهیم.

به گزارش ایسنا، شرکت پارسیلون به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید دارای قدمتی ۴۰ ساله است که با واگذاری به بخش خصوصی مشکلات زیادی برای آن ایجاد شده است. باوجوداینکه در این کارخانه بیش از هزار نفر اشتغالزایی کرده ولی سال‌هاست توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از محوری‎ترین موضوعات در رشد و توسعه حرکت جمعی همه ارکان استان بوده و اولویت اول در پیشبرد اقتصاد است، ادامه داد: برای توسعه استان قطعا نیاز به بررسی بیشتری است چرا که در هر صورت محور باید سرمایه‎گذاری بخش خصوصی باشد و در آن تشکیلات نقش بیشتری داشته باشند.

ملکشاهی‎راد با تاکید بر اینکه در این جلسه اتاق بازرگانی نیز حتما باید حضور داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان بخش خصوصی وسرمایه‎گذاری با مسائل دست و پنجه نرم می‎کنند و باید در این جلسات حضور داشته باشند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان باید کارگروهی که دولت را بتواند متقاعد کند تشکیل شود، ادامه داد: همچنین در این کارگروه دولت بایدبرای بررسی موانع سر راه توسعه و رشد لرستان حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی مبتنی بر داده ‎ های درست و صحیح است، بیان کرد: در این رابطه باید مشخص شود که سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی چقدر بوده چراکه در روند طی شدن پروژه‎ها بستگی دارد. اگر 90 درصد سهم،دولتی و 10 درصد خصوصی باشد باید گفت صدسال دیگر روند به بهره‎برداری رسیدن این پروژه ‎ ها طول می‌‎کشد.


نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور برنامه‎ریزی در استان باید افزایش سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد، یادآور شد: باید بررسی شود از منابعی که بانک‎ها در اختیار دارند چقدر سهم استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت دیگر نمی‎تواند متولی اقتصاد باشد و باید تنها نظارت کند، گفت: در بودجه سال 97 از 319 هزار تنها 69 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی بوده و مابقی جاری است یعنی دولت پهناور شده و توان تامین مخارج خود را ندارد در نتیجه بخش خصوصی باید وارد شود.

ملکشاهی راد با بیان اینکه هم اکنون استفاده از صندوق ملی، میدان رقابتی بین استانها شده است، اظهار کرد: برای دستیابی به منابع صندوق ملی ما ناتوانیم و باید یک برنامه ریزی و با توان و تفکر دیگری وارد شویم. مخصوصا درمورد یک میلیارد و نیم دلار بخش روستایی که باید بیشترین استفاده را برده باشیم چراکه شرایط آن در استان وجود دارد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع تولید در استان باید مشخص شوند تا زمینه حضور سرمایه‎گذار فراهم شود. می‎خواهیم سهم بخش خصوصی را در سرمایه‎گذاری استان را بدانیم و مشخص شود که چه مقدار منابع مالی داریم.

وی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال جان به لب شدیم و همه ما در مقابل مردم مسئول هستیم، افزود: یکی از پروژه‎هایی که در خرم‎آباد داریم و باید روی آن کار کنیم بحث شیلات و مجتمع پرورش ماهی 6000 تنی سپیددشت است که هزار نفر به طور مستقیم اشتغال‎زایی دارد.

ملکشاهی راد، پرورش ماهی را از جمله فعالیت‎های با ریسک پایین عنوان کرد و گفت: باید به سمت سرمایه گذاری ‎ هایی که ریسک پایینی دارند برویم.

وی با اشاره به اینکه امروز برای لرستان تخصیص آب در اولویت است، اظهار کرد: در تولید صنعت به دلیل رکودی که در کشور وجوددارد فعلا ناکام مانده‎ایم و مزیت ما در حوزه کشاورزی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم