Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را تسریع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو، شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح منطقه آزاد اینچه برون از دو سال پیش در استان شروع شد و با توجه به ظرفیت هایی که این منطقه دارد می تواند به بازاری که پنج درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینچه برون منطقه ای است که در مسیر کریدور شمال - جنوب از نظر ریلی و زمینی قرار گرفته است و می تواند به پورت دریایی یعنی بندر سبز گمیشان متصل شود و فرودگاه گرگان نیز به عنوان پورت هوایی خواهد بود.

قوانلو تصریح کرد: منطقه اینچه برون یک ظرفیت است و می توان مواد اولیه را از ایران و سایر کشورهای آسیای میانه جمع کرد و در آن جا فرآوری و صادرات کرد.

وی گفت: ایجاد این مناطق برای توسعه اقتصاد و اشتغال شکل می گیرند و اینچه برون هم جزء معدود مناطقی است که تاکنون برای آن بحث شده و تمام شرایط را داراست.

فاز اول منطق آزاد اینچه برون ۳۰ هکتار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطر نشان کرد: این منطقه دشت وسیع ۱۸۰ هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهد و در پیشنهاد لایحه ۳۰ هزار هکتار به عنوان فاز اول در نظر گرفته شده است.

قوانلو تأکید کرد: این مکان می تواند علاوه بر صنایع، با توجه به ظرفیت های روسیه و قزاقستان محل پایانه غلات باشد.

وی ادامه داد: همچنین می توان شهرک متالوژی را با توجه به ظرفیت های کشور قزاقستان که جدول مندلیف جهان است، ایجاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: استفاده از ظرفیت گاز و ذخایر نفتی دریای خزر و شمال دریای خزر و احداث یک شهرک پتروشیمی و گسترش گردشگری نیز در این منطقه قابل طرح است.

نیمی از اعتبارات عمرانی سال ۹۶ اختصاص یافت

وی در خصوص اعتبارات استان گفت: اعتبارات ملی ما، با عقب افتادگی ها موجود قابل جبران نیست، در سال ۹۶، تمام اعتبارات عمرانی استان ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و حداکثر مبلغی که تخصیص داده شود، ۳۵۰ میلیارد تومان است و با این مبالغ نمی توان عقب افتادگی ها را با توجه به میانگین کشوری جبران کنیم.  

قوانلو تصریح کرد: بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری داخلی و خارجی برویم که ایجاد منطقه آزاد می تواند، این عمل را سرعت دهد و به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کمک کند.

وی افزود: در مناطق آزاد مشوق هایی وجود دارد، از قبیل معافیت های مالیاتی به مدت ۲۰ سال و سهل بودن قوانین تأمین اجتماعی و صدور مجوز ها لازم که می تواند عقب افتادگی ها را جبران کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: چهار محور صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی در سند توسعه استان وجود دارد و سفرها هیئت ها در این راستا است.

وی گفت: برای این که بتوانیم صادرات را گسترش دهیم باید مراودات و اعزام هیئت و قبول هیئت داشته باشیم که در سال ۹۶ و ۹۵ هئیت های خوبی به استان آمدند.

وی ادامه داد: اخیراً هیئتی از قزاقستان و قبل از آن نیز از عراق و افغانستان به استان آمدند که متولی آن اتاق بازرگانی است و اداره صنعت و معدن و تجارت تنها صدور مجوز اعزام و دریافت هیئت را برعهده دارد. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه

مسائل مختلفی این روز‌ها بر تحولات منطقه سایه انداخته است. اما در این بین می‌توان به سه مساله که به نظر می‌رسد تاثیر بیشتری بر تحولات منطقه دارند، اشاره کرد. یکی از این مسائل تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و کاناداست که موجی جهانی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سیاست‌های آمریکا ایجاد کرده است. تاثیر اعتراضات دانشجویی به حدی است که مقامات آمریکایی نمی‌توانند، بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا نیز به مهم واکنش نشان داده است. 

‌نباید فراموش کرد که تحت تاثیر اعتراضات دانشجویی و مردمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اقدامات مناسبی نیز در برخی کشور رقم خورد است. برای نمونه اعتراضات در ترکیه سبب شد، مقامات این کشور تصمیم بگیرند تا روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند. علاوه بر این کلمبیا نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته است.
مساله دوم که تحولات منطقه تحت تاثیر آن قرار دارد، عملیات «وعده صادق» است. برای نمونه این اقدام ایران واکنش آمریکا و متحدانش را در پی داشته است و اثرات آن را در سفر وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه و تحرکات مربوط به آتش‌بس می‌توان دید. افزون بر این گروه‌های مقاومت نیز در سایه عملیات وعده صادق اقدامات گسترده‌تر و جدی‌تر را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده‌اند. برای نمونه یمنی‌ها وارد چهارمین مرحله از برنامه‌های‌شان برای حمایت از مردم غزه شده و اعلام کرده‌اند که حوزه عملیاتی آن‌ها به مدیترانه نیز گسترش پیدا کرده است. حزب الله لبنان نیز این روز‌ها مراکز جدی‌تری را مورد حمله قرار می‌دهد. 

در این بین مسائل داخلی رژیم صهیونیستی را باید سومین مساله‌ای دانست که این روز‌ها روی تحولات منطقه سایه انداخته است. به عبارت دیگر موج استعفا‌هایی که رژیم صهیونیستی با آن رو به رو است در کنار گسترش تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو از دیگر مسائلی است که این روز‌ها روی تحولات منطقه تاثیر گذار است.

‌در این بین اظهار نظر‌ها درباره برقراری آتش بس نیز بیش از گذشته منتشر می‌شود و می‌توان گفت احتمال برقراری آتش بس در حدود ۲۱۰ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد این روز‌ها بیشتر است. اما توقف جنگ برای نتانیاهو به معنای سقوط و شکست در جنگ است. در واقع این روز‌ها آمریکایی‌ها در حال بررسی این مساله است که بین بنیامین نتانیاهو و برقراری آتش بس کدام یک را انتخاب کنند؟
این در حالی است که در این شرایط حماس توانمندتر از گذشته در‌صحنه مذاکرات غیر مستقیم ظاهر شده است و پذیرش آتش بس به معنای پیروزی حماس و مقاومت است. این مساله نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماسی نیز بسیار ضعیف است.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان