Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقاتی - درمانی دیابت یزد با اشاره به خبر منتشر در فضای مجازی با عنوان آمار بهبود یافتگان دیابتی ها با مصرف آب هوشمند در این استان گفت: موضوع آب هوشمند برای درمان دیابت به مرکز دیابت ارتباطی ندارد ، دروغ محض و به نوعی کار شیادان است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،دکتر مسعود رحمانیان افزود: موضوعی با عنوان آب هوشمند مورد تایید این مرکز و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای درمان دیابت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فوق تخصص غدد اظهار کرد: بعضی از محصولات ضد دیابت که حتی به نام آب ضد دیابت و آب های دیگر برای درمان این بیماری، غیرقانونی یا به شکل های خاص و با عوام فریبی ارائه می شود.
وی ادامه داد: این کار باعث عوارض شدید کلیوی ،کبدی ، چشمی و حتی عوارض حاد و بدخیم می شود، نابینایی و از دست دادن کلیه و کبد را تسریع می کند و عوارض حاد و بدخیم بر جای می گذارد.
رییس مرکز تحقیقاتی- درمانی دیابت یزد تصریح کرد: این محصولات در دوره های کوتاه مدت، ممکن است به صورت موردی ، محدود و به طور کاذب قند خون را کنترل کند که ناشی از سایر عوامل کنترل دیابت و نشانه شروع فعل و انفعال بد و فاجعه بار بر کلیه و کبد فرد بیمار است.
وی یادآور شد: بر اساس گزارش های رسیده از برخی بیماران، این محصول باعث افزایش ناگهانی و توفانی قند خون شده که جای سئوال زیادی ایجاد کرده است و حتی برای مصرف معمولی هم شرایط احتیاط دارد.
این فوق تخصص غدد در ادامه افزود: گزارش موارد کاهش قند خون، مستدل ،علمی و تحقیقاتی و مورد تایید مراجع علمی نیست و استفاده از این محصول بر اساس نظر متخصصان برای درمان در فاز حیوانی بررسی شده و برای ورود دارو یا هر ماده برای درمان و پیشگیری باید چهار مرحله درمانی انسانی را به صورت آزمایشی طی کند.
دکتر رحمانیان تاکید کرد: به نظر می رسد در استانی که مرکزتحقیقاتی - درمانی دیابت آن در کشور جایگاه مطلوبی دارد ،ارائه این نوع محصولات آبکی و عوام فریبی های هوشمندانه ، دروغ و شیادی بزرگ است که اعتبار یزد و درمان آن را زیر سئوال می برد.
وی اضافه کرد: این کار برای وجهه علم و صداقت و دیانت یزد لکه ای سیاه محسوب می شود، آگاهی بخشی به مردم در این زمینه و هر موضوع مرتبط با سلامت آنان، عزمی راسخ ،قاطع و دخالت نهادهای خاص را می طلبد.
استان یزد در زمینه شیوع دیابت در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
22 درصد افرادی بالای 30 سال استان یزد به دیابت مبتلا هستند و در مجموع 100 هزار نفر در این استان دیابت دارند.
40 هزار نفر از افراد دیابتی در مرکز تحقیقاتی - درمانی دیابت استان یزد دارای پرونده هستند از این تعداد فقط 20 هزار نفر فعال می باشند و مرتب برای کنترل بیماری خود به مرکز مراجعه می کنند.
50 درصد مبتلایان به دیابت در کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند خوشبختانه در استان یزد با توجه به اقدامات انجام شده فقط 10درصد مردم از بیماری خودآگاه نیستند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت داردکه 85درصد آن در 21شهر استان و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
2088*2047* خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • زالو درمان می‌کند؟
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ