Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا - ایرنا - مسئول اکیپ درمانی موکب کربلاییان هلال احمر در شهر کربلای عراق گفت: بیشتر زائران عتبات عالیات در کربلا که طی چند روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، از مشکلات تنفسی و حساسیت به گرد و غبار رنج می بردند، که تحت درمان قرار گرفتند.

موکب کربلاییان مقیم قم که در خیابان 'قبله' کربلا مستقر شده است شامل تعدادی پزشک، پرستار، ماما و امدادگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سید حسین حسینی مسئول اکیپ درمانی این موکب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: در این موکب خدمات درمانی و اورژانسی زیر نظر پزشکان انجام می شود و تقریبا پس از گذشت یک هفته از آغاز فعالیت به طور میانگین روزانه حداقل ۶۰۰ نفر پذیرش شده اند و با توجه به افزایش تعداد زائران در روزهای آینده این رقم افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان و زائران به دلیل شرایط آب و هوایی عراق مشکلات تنفسی و حساسیتی به خاک و غبار داشتند که درمان شدند.
حسینی با اشاره به این که توصیه ها و مسایل پیشگیرانه بارها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده است، خاطر نشان کرد: با وجود تاکیدات فراوان متاسفانه برخی زائران بی توجهی می کنند؛ برای مثال افرادی که بیماری خاص دارند تعدادشان زیاد است و حتما باید داروهای خاص خودشان را به همراه داشته باشند چرا که اینجا کشور عراق است و به زبان ما آشنایی ندارند و شاید با حضور در داروخانه ها نتوانند داروی مورد نظر را پیدا کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: در برخی اکیپ های هلال احمر داروهای خاص موجود نیست و به همین دلیل ممکن است بیماران خاص، دچار مشکل شوند و به همین دلیل بیماران قلبی، تنفسی و یا دیابت باید داروهای خود را به همراه داشته باشند.
حسینی گفت: پیش از این، اطلاع رسانی در مورد آب و هوای خاک آلود عراق صورت گرفته بود و لازم است زائران ماسک های تنفسی همراه داشته باشند. افرادی که این موارد را رعایت کرده اند با مشکلات کمتری مواجه هستند. به دلیل تغییرات آب و هوایی عراق در طول شبانه روز زائران حتما باید لباس های گرم نیز همراه داشته باشند.
خاورم**1067**380** 1049
انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است