Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر منطقه‌ای امتداد نیوز، نیروهای مرزی افغانستان تحت اداره وزارت کشور افغانستان قرار دارند اما بر اساس برنامه چهار ساله‌ امنیتی دولت کابل، قرار است رهبری و مدیریت این نیروها به وزارت دفاع این کشور منتقل شود.

ژنرال «جان خان» رئیس برنامه‌های راهبردی ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد که ریاست کادر و پرسنل وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای را با هدف واگذاری نیروهای مرزی به ارتش افغانستان را با ریاست کادر و پرسنل وزارت دفاع این کشور به امضا رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد تا اوایل دی ماه سال جاری روند انتقال رهبری نیروهای مرزی به وزارت دفاع افغانستان کامل خواهد شد.

رئیس برنامه‌های راهبردی ستاد ارتش افغانستان اظهار داشت: نیروهای مرزی به دو بخش تقسیم شده‌اند که یک بخش آن تحت عنوان پلیس مرزی تحت رهبری وزارت کشور باقی خواهند ماند، اما رهبری نیروهای مرزی به وزارت دفاع افغانستان منتقل خواهد شد.

ژنرال جان خان که به عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر انتقال روند رهبری نیروهای مرزی افغانستان به وزارت دفاع این کشور را به عهده دارد، تصریح کرد که هیئت مشترک وزارت کشور و دفاع افغانستان برای تجهیز و بررسی این نیروها به ولایت‌های مختلف اعزام خواهند شد.

بر اساس فرمان اشرف غنی نیروهای مرزی و نیروهای پلیس نظم عمومی افغانستان باید در تشکیلات وزارت دفاع این کشور ادغام شوند.

با این حال چهار هزار نفر از نیروهای مرزی با عنوان پلیس مرزی تحت رهبری وزارت کشور باقی می‌مانند و باقی این نیروها که آمار رسمی آنها مشخص نیست در تشکیلات وزارت دفاع افغانستان ادغام خواهند شد.

انتهای پیام/.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه‌ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به تخلیه كننده‌های زرجوب و گوهر رود كه فاضلاب شهری و شهرك‌های صنعتی را به تالاب انزلی تخلیه می‌كنند، در دور اول سفر رئیس‌جمهور طرح مدیریت جامع بندر و تالاب انزلی را در دستور كار داشتیم.

او افزود: دستگاه اصلی وزارت جهاد كشاورزی و وزارت نیرو هستند كه باید وظایف خود را انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید كرد كه شهرداری بحث زرجوب و گوهر رود را نیز پی گرفته و وزارت نیرو و وزارت جهاد هم باید تكلیف خود را انجام دهند.

او اولویت اصلی را مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی برشمرد و گفت: با توجه به رشد شدید سنبل آبی با روش دستی و مكانیكی اقدام به جمع‌آوری كردیم و دیواره‌ای هم طراحی شده و نظر ما مبنی بر حذف آن بود تا تبادل آب از حوضه بالادستی صورت گیرد.

گفتنی است، حوضه آبریز رودخانه‌های تالش - مرداب انزلی با نام اختصاری تالش مرداب یکی از حوضه‌های باز ایران است که در تقسیم‌بندی حوضه‌های آبریز ایران، حوضهٔ فرعی به‌شمار می‌رود و زیرمجموعهٔ حوضهٔ آبریز دریای مازندران است. مساحت این حوضه، ۶٬۸۲۷ کیلومتر مربع است و رودهای کوچک نیمهٔ غربی استان گیلان را دربرمی‌گیرد. 

سلاجقه با اشاره به اینکه پروژه فوق اعتبارات بالایی نیاز دارد، ابراز امیدواری كرد دستگاه‌ها نیز مشاركت كنند تا اعتبارات بالای مورد نیاز تزریق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • منابع بودجه‌ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح