Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خدمات دارویی رایگان به 11 هزار و 300 زائر اربعین از ششم تا سیزدهم آبان در مرز مهران ارائه شده است.

دکتر مهتاب شاهماری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان دارو در چهار هزار و 200 نسخه پزشکی به ارزش تقریبی 850میلیون در اختیار زائران بیمار مراجعه کننده به 2 داروخانه شبانه روزی مستقر در پایانه مرزی مهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: همچنین در این مدت دارو و ملزومات مورد نیاز مرکز فوریت های پزشکی استان جهت شارژ موجودی 108 دستگاه آمبولانس مستقر در مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام به ارزش یک میلیارد و 390 میلیون ریال تامین شده است.
وی تاکید کرد: تامین داروی ایستگاه های سلامت شبکه های بهداشتی و درمانی در شهرستان های ایوان، سیروان، چرداول، ارکواز، ملکشاهی، دهلران و مهران به ارزش 930 میلیون ریال و کمک در تامین داروهای بیمارستان صحرایی سپاه امیرالمومنین(ع)، داروخانه کلینیک تخصصی بسیج جامعه پزشکی، بهداری ناجا و بیمارستان صحرایی ارتش به ارزش 2 میلیارد و 480 میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مدت انجام شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ششم تا سیزدهم آبان همچنین اقداماتی شامل تامین لوازم مصرفی و استقرار آزمایشگاه غذا و دارو با همکاری معاونت بهداشتی در شهر مهران جهت انجام تست های سریع کنترل بار میکروبی، کپک، مخمر، سالمونلا، استافیلوکوک، کلی فرم و ایکولا در نمونه های مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی ارسالی از معاونت بهداشتی و همچنین انجام رپیدتست های میکروبی آب آشامیدنی مصرفی و بسته بندی انجام شده است.
دکتر شاهماری اضافه کرد: 51 کارشناس دارویی و داروساز برای استقرار در داروخانه ها و همچنین پشتیبانی و نقل و انتقال دارو و ملزومات بکارگیری شده و هشت نفر از کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و دارو نیز در راستای انجام آزمایشات کنترل کیفیت مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و به منظور تشخیص سریع و پیشگیری از مسمومیت های غذایی در بین زائران بصورت شبانه روزی در مهران شیفت بندی شده اند.
وی با بیان اینکه، نیروی دکترای داروساز، دارویار و داروهای مورد نیاز در ایستگاه سلامت ارغوان شهر ایلام با همکاری بیمه سلامت و انجمن داروسازان تامین شده است، افزود: در راستای انتقال مباحث آموزشی دارویی، بروشورهای آموزشی معاونت غذا و دارو در پایگاه مستقر در میدان ارغوان شهر ایلام بین زائرین توزیع شده است.
وی یادآور شد: 2 باب انبار دارویی و ملزومات در شهر مهران، یک باب انبار دارویی در پایانه مرزی مهران به ارزش اولیه 3 میلیارد و 800 میلیون ریال، کنترل و شارژ روزانه و تجهیز و فعال سازی 2 باب داروخانه در پایانه مرزی بصورت شبانه روزی و حضور داروساز در محل از اقدامات دارویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ایام اربعین در مرز مهران است.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال