Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@09:51:14 GMT

اعلام ورودی روزانه پارکینگ‌های مرزی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۶۹۹۹

به گزارش پارس نیوز،

 محمدعلی افشانی در نشست خبری که صبح امروز در خصوص زیرساخت‌های ارائه شده برای راهپیمایی اربعین با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائل در بخش زیرساخت‌ها راه‌های مواصلاتی است که خوشبختانه 87 کیلومتر مسیر چهار خطه در دو باند رفت و برگشت به صورت مجزا ایجاد شد که در مرز مهران - ایلام 30 کیلومتر، مرز خسروی 32 کیلومتر (از اسلام‌آباد تا سر پل ذهاب)، مرز چذابه 25 کیلومتر (فاصله سوسنگرد به بستان) ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: علاوه بر این در بخش ایمن‌سازی مسیر و رفع اختلاف سطح موجود نیز اقداماتی انجام شد زیرا بخشی از مسیر برای تعریض راه خاکبرداری شده بود؛ اما با توجه به کوتاه بودن زمان برای تکمیل آن، تا مرحله آسفالت آن را خاکریزی کردند.

افشانی ادامه داد: علاوه بر 87 کیلومتر مسیر چهارخطه، 235 کیلومتر روکش آسفالت نیز انجام شد. یعنی محورهای قبلی اصلاح و پس از اصلاح نیز روکش شد که این 235 کیلومتر در سه استان است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: همچنین نصب علائم در کل مسیر، نصب حفاظ ایمنی، نصب گاردریل نیوجرسی برای لبه‌های بیرونی راه و جدا کردن مسیر چهار خطه و نصب دوربین‌های نظارتی برای پایش سرعت از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص راهسازی و احداث پارکینگ کار کردن در این مناطق به خصوص مناطق جنگی دشوار است، گفت: زیرا بخش اعظمی از این مناطق مین‌کاری شده است و بایستی ابتدا مین‌روبی شود و سپس پارکینگ و راه احداث شود.

افشانی همچنین در ادامه به یکی دیگر از مشکلات راهسازی و احداث پارکینگ اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در این مسیر این بود که این مناطق ماسه‌زار است و تثبیت ماسه کار دشواری است که ابتدا این بستر تثبیت و سپس خاکریزی انجام و در نهایت نیز آسفالت شد. در حقیقت کار کردن در این مناطق به علت هزینه و سرعت، متفاوت‌تر از کار کردن در مناطق دیگر است.

وی همچنین به محوطه‌سازی پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: 200 گیت گذرگاه برای گذر زائران آماده شده است که این 200 گیت به تفکیک؛ 96 گیت در مهران، 48 در گیت در شلمچه، 28 گیت در چزابه و 29 گیت در مرز خسروی است.

تأمین 400 هکتار پارکینگ با ظرفیت 160 هزار جای پارک ماشین برای زائران کربلا

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص زیرساخت‌های اربعین احداث پارکینگ بود. در مجموع 400 هکتار پارکینگ آماده شد که این 400 هکتار ظرفیت پارک 160 هزار ماشین را دارد که این پارکینگ‌ها به تفکیک شامل 60 هکتار با 24 هزار جای پارک در شلمچه، 100 هکتار با 40 هزار جای پارک در چذابه، 140 هکتار با 56 هزار جای پارک در خسروی و 100 هکتار و 40 هزار جای پارک در مهران است. همچنین بیش از 40 هزار جای پارک توسط مردم برای استفاده زائران آماده شده است که البته اولویت با پارک بخش خصوصی است زیرا مردم مدت زیادی برای پارک خودروهایشان منتظر می‌مانند.

وی در ادامه با بیان اینکه پایانه برکت نیز موجود است که ظرفیت حدود 1000 دستگاه پارک خودرو را دارد، گفت: ورودی پارکینگ‌ها با مصوبه ابلاغ شده به همه استان‌ها به ازای هر 24 ساعت شبانه‌روز 5000 تومان است.

افشانی در ادامه گفت:‌ در خصوص تأسیسات آب و برق و فاضلاب نیز اقدامات خوبی انجام شده است و در مواکب برپا شده آب و برق و فاضلاب به خوبی تأمین شده است. در حقیقت برای تأمین آب در مرز چذابه 27 کیلومتر خط اصلی و 15 کیلومتر خط فرعی و مجموعا 42 کیلومتر خط انتقال آب کشیده شده است. همچنین در خصوص روشنایی پارکینگ‌ها و مواکب نیز اقداماتی انجام و در شلمچه نیز از برج‌های نور استفاده شده است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: برای مرز مهران دو حلقه چاه حفر شده است و در خصوص تأسیسات فاضلاب کل پایانه‌های مرزی نیز اقداماتی انجام شده است. همچنین برای روشنایی پارکینگ‌ها در مرز خسروی 15 کیلومتر و در مهران نیز 5 کیلومتر روشنایی تأمین شده است.

به گفته وی، چهار دستگاه تولید و بسته‌بندی آب در شهرهای شلمچه، نجف و کربلا احداث شده است که می‌تواند شبانه‌روز 400 هزار بسته آب تولید کند.

سقف برداشت وجه از خودپرداز برای زائران تا 5 میلیون ریال افزایش یافت

افشانی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش زیرساخت‌های بانکی و اقدامات پولی نیز کارهای خوبی انجام شده است، گفت: افزایش سقف برداشت وجه از خودپرداز برای زائران تا پنج میلیون ریال امکان‌پذیر شد. همچنین خودپردازهای سیار نیز در پایانه‌های مرزی نصب شده است و شعب بانک‌ها نیز شبانه‌روز فعال هستند.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: در خصوص تقویت زیرساخت‌های مخابراتی نیز می‌توان به افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه، تقویت شبکه و نصب بهره‌برداری از وای‌فای اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی یکی دیگر از وظایف کمیته زیرساخت‌های ستاد مرکزی اربعین است که در این راستا 2330 دستگاه اتوبوس تأمین شد 840 دستگاه اتوبوس در مرز مهران، 270 دستگاه در خسروی، 100 دستگاه در چذابه، 120 دستگاه مرز شلمچه و 1000 دستگاه اتوبوس نیز در داخل خاک عراق به منظور ارائه خدمات به زائران در نظر گرفته شده است.

افشانی همچنین اضافه کرد: از محل منابع عمومی سازمان شهرداری‌ها 19 میلیارد و 230 میلیون تومان به شهرهای مرزی پول پرداخت شد که این خدمات را ارائه کنند.

وی در پایان گفت: تأمین زیرساخت‌ها مرحله‌ای است که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر نیز باید به مرور و بی‌وقفه انجام شود تا سال بعد نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد. بایستی تمام محورها چهار خطه شوند تا مشکلات ترافیکی ایجاد نشود. یعنی تمام این مسیرها در صورت تأمین اعتبار تا سال آینده چهار خطه می‌شوند تا مشکلات از بین بروند. همچنین بایستی پارکینگ‌ها آسفالت شده تا در صورت بارندگی مشکلات ایجاد نشود.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به تشریح پروژه‌های انجام‌شده و در حال اجرای این سازمان در پایان سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری پرداخت.

حمید کشتکار امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه به تشریح پروژه‌های انجام شده و در حال اجرای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در پایان سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری پرداخت.

وی افزود: پروژه نورپردازی پل مدافعان سلامت با هدف زیباسازی منظر شهری در بولوار رحمت انجام و در تقاطع مدافعان سلامت بیش از ۸ هزار متر کابل‌کشی، ۳ هزار عدد انواع چراغ، نصب ۶۵ عدد تابلو برق، حفر ۵۰۰ متر کانال و غلاف گذاری و بیش از ۳ هزار متر نبشی کشی انجام‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در پروژه لوسترهای خیابانی با هدف زیباسازی منظر شهری در بولوارهای آزادی، امیرکبیر و امام رضا(ع) ۱۷ هزار متر ریسه نوری و بیش از ۵۹ عدد المان نوری استفاده شده است.

به گفته کشتکار، پروژه نورپردازی ورودی‌های شهر در بولوارهای مدرس و دکتر حسابی شامل ۱۵ هزار متر ریسه نوری و حدود ۱۰۰ المان نوری انجام شده است.

وی بیان کرد: پروژه محور نور در بوستان آزادی و محور ارگ کریم‌خان بالغ‌بر ۹ هزار متر کابل‌کشی، بیش از ۲۵ هزار متر ریسه، نصب ۴۰ عدد تابلو برق، تعداد ۲۶ نوع المان نوری و ۵۰۰ عدد المان انجام شده است.

پروژه نورپردازی خیابان ۹ دی با ۳ هزار متر کابل ۴۵ با مشخصات پایه برق، ۱۳۵ شعله، ۱۹ عدد تابلو برق، ۱۲۰۰ متر استون لایت و پروژه نورپردازی تونل نور ارگ کریم‌خانی در پشت ارگ کریم‌خانی در ۱۰ هزار متر ریسه، ۱۱ عدد تابلو برق، ۶۰۰ متر کابل، ۹۴ متر طول مسیر و ۵۸ عدد ستون انجام شده است که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به آن پرداخت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در حوزه زیباسازی شهری ادامه داد: پروژه نورپردازی طاووس فاز ۲ در دروازه قرآن شامل ۵۶۵ متر چراغ استون لایت، ۴ عدد تابلو برق و ۱۳۳۰ متر کابل انجام و پروژه نورپردازی ساعت گل در میدان امام حسین شامل ۸ متر استون لایت، ۲۴ اسپات جت لایت ۱۲ فوت لایت، یک تابلو برق و ۱۴۰ متر کابل انجام‌شده است.

وی گفت: پروژه نورپردازی پل غدیر باهدف نورپردازی منظر شهری در شب در پل غدیر و نورپردازی باغ‌موزه سنگ در بوستان آزادی و جهان‌نما ۷۳ عدد، چوب  و فلز، نوع رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای اقدام شده است‌.

کشتکار تصریح کرد: نسبت به مبلمان و نیمکت خانواده آماده نصب در بوستان آزادی و باغ جهان‌نما باهدف ساخت مبلمان شهری در بوستان آزادی و جهان‌نما ۷۳ عدد، چوب، فلز و نوع رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای اقدام شده است.

وی به احداث سردیس شهدا، مشاهیر و مفاخر شامل سردیس‌های ساخته‌شده شهدا با متریال بتن گلاسه در ابعاد ۱.۵ برابر اندازه حقیقی مکتبی شیرازی (شاعر قرن ۹) شامل استاد صراف، هودی، سیف، شهید جاویدی، شهید سپاسی و شهید ذوالفقار نسب نیز اشاره کرد.

کشتکار بیان کرد: پروژه تابلوی خوش‌آمدگویی ورودی دروازه قرآن با سازه فلز، پروژه اجرای شستشو و نقاشی بر روی جداره تقاطع شهدای مهدی‌آباد با نوع رنگ اکرولیک- الوان و طراحی جداره زیرگذر مهدی‌آباد از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

وی همچنین به پروژه تبدیل جداول خاکی به بتنی باهدف بهینه‌سازی آبیاری باغات و جلوگیری از هدر رفت آب در محله منصورآباد (قنات شیخ محمدی و حاج شمس)، اجرای شست‌وشو و نقاشی بر روی جداره کنارگذرها، اجرای شستشو و نقاشی بر روی جداره پل دفاع مقدس اشاره کرد.

 عقد قرارداد در حوزه کاشت درخت و درختچه و توسعه کمربند سبز، کاشت درخت و درختچه در کمربند سبز  در سال ۱۴۰۲ با ۱۶ هزار اصله، کاشت درخت و درختچه در رینگ کمربندی شیراز (از پل شهدای ۷ آذر به سمت منطقه ۵) با ۳ هزار اصله، بذرکاری گونه‌های مناسب در کمربند سبز شیراز ۱۴۰۲ با ۲۰۰ هزار بذر و عقد قرارداد در حوزه بهسازی مسیرهای دسترسی ارتفاعات نصرآباد از جمله موارد حوزه فضای سبز شهری است که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟