Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، محمدرضا نعمت زاده درباره مهمترین سناریوی توسعه در صنعت پتروشیمی به منظور تحقق دومین جهش توسعه ای در این صنعت در قالب اجرای برنامه ششم، گفت: در سال 1384 سه سناریو برای توسعه صنعت پتروشیمی نوشته شد که برای تدوین این سناریوی توسعه شرایط عرضه و تقاضا در بازار، سرمایه گذاری، تکنولوژی و فن آوری مورد نیاز برای توسعه صنایع پتروشیمی در کشور دیده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در این سناریوی توسعه نقاط ضعف و قوت برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور دیده شده بود، تصریح کرد: برای اجرای این برنامه به منظور رفع ضعف‌ها برنامه ریزی شده بود ضمن آنکه در زمینه ساخت داخل، توان مهندسی، پیمانکاری‌های اجرایی، بازارهای بین‌المللی صنایع پتروشیمی ایران هم مطالعه شده بود.

این پیشکسوت صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم اگر چه برای توسعه صنعت پتروشیمی دیر شده ولی بازگشت به برنامه‌های تدوین شده قبلی می‌تواند زمینه توسعه صنعت پتروشیمی را فراهم کند، افزود: زیرا فرصت زیادی تا پایان چشم انداز نمانده و بعید است بشود به آن برنامه‌ها رسید ولی باز هرچه تلاش کنیم بهتر است.

او، افزود: آن موقع سهم بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی کمتر بود و خوشبختانه امروز سهم بخش خصوصی بیشتر شده و به نظر می‌رسد وزارت نفت باید توجه بیشتری به پتروشیمی‌ها کند.

نعمت زاده با اشاره به ضرورت حمایت منطقی وزارت نفت از طرح ها و شرکت های خصوصی صنعت پتروشیمی، بیان کرد: در تامین خوراک از بخش بالادست نفت و گاز یا برخورد مثبت با سرمایه گذاران، تشویق سرمایه گذاران و حل مشکلات فاینانس‌ها می تواند به توسعه بیشتر صنعت پتروشیمی کمک کند.

او با یادآوری اینکه در دوره‌ پیش از خصوصی سازی شرکت ملی صنایع پتروشیمی فاینانس‌های بخش خصوصی را به عنوان دولت تامین می کرد، ادامه داد: زیرا سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی قادر به تامین وثیقه‌های چند صد میلیون دلاری نبودند.
مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این سال‌ها این برنامه ها تعطیل شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی فکر می کند نباید از بخش خصوصی حمایت کند درحالی که نقش آنها حمایت است، گفت: ما نباید تصدی گری کنیم بلکه باید حمایت کنیم تا بخش خصوصی بتواند سرمایه گذاری کند.

به گفته این پیشکسوت صنعت پتروشیمی با توجه به افزایش سهم بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی، رسالت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت منطقی از سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده و باید قیمت خوراک پتروشیمی‌ها منطقی و سودآور باشد.

او با بیان اینکه در کنار قیمت منطقی، تامین خوراک پتروشیمی‌ها در بلندمدت هم باید تضمین شود، خاطرنشان کرد: برای عرضه خوراک به پتروشیمی ها باید قوانیت با ثبات بیش از 10 ساله تدوین و اجرا شود.

402

پتروشیمی برنامه ششم توسعه قیمت خوراک سرمایه گذار خصوصی سازی توان مهندسی بازار بین المللی فاینانس

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است

به گزارش خبرنگار مهر محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

ادامه دارد....

کد خبر 6092877 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد