Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه حضور بازار در اقتصاد جهانی افزایش صلح پایدار و امنیت را برای کشورها به ارمغان می آورد گفت: استاندارد سازی گزارشات مالی و رتبه بندی شرکت ها از ضروریات حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه؛ به نقل از کیش پرس، حسن محمدتبار عضو هیئت عامل سازمان و معاون واگذاری سهام و بنگاه ها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در رابطه با حضور سازمان خصوصی در چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی بزرگترین عرضه کننده سرمایه گذاری در کشور است بر این اساس همه ساله این سازمان با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری و خصوصی سازی در نمایشگاه ها به ویژه نمایشگاه های سرمایه گذاری حضور فعال داشته و درتلاش است تا دارایی ها و شرکت های فعال اقتصادی دولت را به بخش خصوصی واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه کتابچه هایی جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی آماده و ارائه شد افزود: شرکت های فعال در صنایع مختلفی چون پتروشیمی، نفت، گاز، کشاورزی و صنایع معدنی و فلزی آماده واگذاری به بخش های خصوصی است.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه لیست شرکت های دولتی که آماده واگذاری است تقریبا نهایی شده است افزود: شرکت های دولتی آماده واگذاری طی سال های قبل مرحله به مرحله وارد این لیست شده و به مرور با واگذاری بخش هایی از این شرکت ها آرام آرام به پایان خصوصی سازی نزدیک می شویم اگر چه هنوز تا پایان، راه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در راه واگذاری شرکت ها به سرمایه گذاران خارجی محدودیت هایی وجود دارد عمده این محدودیت ها را نقل و انتقالات مالی برشمرد و افزود: با فعالیت های صورت گرفته شده توسط این سازمان مانند تبلیغات و حضور مستقیم در نمایشگاه ها و همایش های داخلی و خارجی  و انتشار آگهی به زبان انگلیسی  وضعیت واگذاری سال به سال بهبود یافته و با توجه به اینکه در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در جزیره کیش حضور کشورهای خارجی پر رنگ تر بود نوید آینده اقتصادی بهتری پیش روی ما قرار دارد.

معاون واگذاری سهام سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه مشوق های این سازمان را نمی توان در بازار مالی یا بازار سرمایه ایران یافت بیان کرد: فروش به صورت اقساط و دریافت 10 درصد در ابتدای سرمایه گذاری و 90 درصد در اقساط بلند مدت از مهمترین مشوق های این سازمان برای سرمایه گذاران است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های آماده واگذاری در سازمان خصوصی سازی از قیمت بالایی برخورد است افزود: این شرکت ها درحد چند میلیون دلار قیمت دارند که در هنگام واگذاری 10 تا 20 درصد ابتدا دریافت شده و مابقی قیمت در اقساط بلند مدت مانند یک تسهیلات از خریدار دریافت می شود.

محمدتبار با بیان اینکه هدف از این نوع واگذاری توانمند سازی بخش خصوصی است ادامه داد: این نوع واگذاری در واقع نه در بازار مالی و نه در بازار پولی و بانکی یافت نمی شود و ما نمی توانیم شرکتی را با اندازه ای بزرگ به بخش خصوصی واگذار کنیم که توانایی پرداخت ندارد به همین دلیل تا حد توان این موضوع را تسهیل کرده و با سرمایه اولیه ای که در اختیار بخش خصوصی است شرکت به این بخش واگذار می شود تا علاوه بر فعال سازی شرکت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه ایجاد شده و در نهایت پس از سودآوری شرکت و پرداخت مالیات جبران مزیت واگذار شده توسط دولت صورت گیرد.

وی عمده موانع حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران را عدم استاندارسازی گزارشات مالی کشور عنوان کرد و افزود: یک سرمایه گذار خارجی برای ورود به بازار سرمایه نیازمند مطالعه گزارشات مالی شرکت مطابق استاندارهای مالی جهانی است که در کشور این ویژگی بسیار کمرنگ است اگر چه هم اکنون گام هایی در این راستا برداشته شده و سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت ها را طبق قانون موظف به استاندارد سازی بین المللی گزارشات مالی کرده است.

این مسئول در سازمان خصوصی سازی عدم رتبه بندی شرکت ها را از دیگر مواردی برشمرد که حضور سرمایه گذاران خارجی را در بازار سرمایه ای ایران کمرنگ کرده است و افزود: شرکت های خارجی زمانی در بازار سرمایه ورود می کنند که رتبه اعتباری شرکت ها مشخص شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به این ضرورت پی ببریم که حضور سرمایه گذاری خارجی در گسترش تکنولوژی، دانش فنی و انسانی جامعه بسیار تاثیر گذار است اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش، تهران و خارج از کشور با محوریت معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران این نوید را می دهد که این همیت و گرایش به وجود خواهد آمد تا با جذب سرمایه گذاران خارجی از دو جنبه رفاه اقتصادی داخل کشور و مردم افزایش یافته، همچنین صلح و امنیت در سایه یکپارچه سازی اقتصادی به وجود آید.

محمد تبار خاطر نشان کرد: گره زدن اقتصاد کشور با اقتصاد کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه ای و شرکت های بین المللی ما را وارد حیطه بازار اقتصادی جهان کرده؛ امنیت و صلح پایدار را برای کشورها به ارمغان خواهد آورد آنچنان که اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بروز جنگ جهانی سوم پس از جنگ جهانی دوم منافع اقتصادی کشورهای خود را با یکدیگر گره زدند.

نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و چهارمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری با برگزاری 22 پانل تخصصی در حاشیه این نمایشگاه 8 تا 11 آبان در جزیره کیش برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توافق کردند تشریفات مربوط به تغییر نام باشگاه استقال مطابق با قوانین و مقررات صورت پذیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترکی میان شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سازمان خصوصی سازی پس از آئین واگذاری باشگاه استقلال برگزار شد و بر بهبود وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تاکید شد.

در این نشست، علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ارائه پیشنهاد اضافه شدن نام خلیج فارس به انتهای نام "استقلال" خبر داد و گفت: با توجه به شرایط واگذاری که در آگهی عرضه واگذاری شرکت استقلال درج شده بود، خریداران مکلف بودند در اجرای قوانین عمومی کشور نسبت به نام جدید شرکت اقدام کنند و با توجه به مصادف بودن این روزها با روز ملی خلیج فارس، و خرید این باشگاه توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پیشنهاد خریداران اضافه شدن عبارت "خلیج فارس" به انتهای نام این شرکت است.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز با گرامیداشت این روز مبارک و تبریک "روز ملی خلیج فارس"، تشکر سازمان خصوصی سازی را به جهت استقبال هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و اعلام آمادگی برای خرید سهام دولتی این باشگاه، اعلام و اظهار امیدواری کرد سرفصل جدیدی در دوره فعالیت این باشگاه با مالکیت و مدیریت مدبرانه علی عسگری را شاهد باشیم و در دوره نظارت سازمان با همکاری بیش از پیش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد شکوفایی و بهره وری بیشتر در راستای اهداف این باشگاه فاخر فرهنگی ورزشی باشیم.

در انتهای این نشست، طرفین توافق کردند که تشریفات مربوط به تغییر نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد