Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@12:25:22 GMT

حفظ قرآن با نور دل / انس با قرآن آرامشی ماندگار

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۷۰۹۵

حفظ قرآن با نور دل / انس با قرآن آرامشی ماندگار

خبرگزاری شبستان: روشندل گیلانی توانست با تلاش و کوشش ۱۰ ساله قرآن این کتاب آسمانی را با نور دل حفظ کرده و در چندین مسابقات قرآن حائز رتبه های برتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فراگیری راه و روش زندگی سالم و اسلامی در کتاب مقدس قرآن نهفته است، با انس این کتاب آسمانی، و با مطالعه، عمل و الگو قرار دادن این کتاب الهی می توان در برابر بسیاری از مشکلات روزمره مقاومت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبر، اخلاق نیک، سخن نیکو و شیوا .... از جمله مهمترین ویژگی‌های افرادی است، که با این کتاب آسمانی با تمام وجود عجین می شوند.

متاسفانه بهره گیری این کتاب مقدس و الهی فقط به شکل سنتی در جامعه رواج داشته و در لحظات بدرقه مسافر یا در هنگام پیوند ازدواج و .... از آن استفاده می شود و آنگونه که شایسته است، از کلامات نهفته در دل این کتاب آسمانی در زندگی روزمره بهره گرفته نمی شود.

 

با وجود داشتن جسم سالم و نعمت الهی از بهره گیری کافی این کتاب آسمانی برخی‌ها عاجز بوده و یا به بهانه مشغله‌های زندگی بدان توجهی ندارند.

 

در این گزارش گفتگویی ویژه‌ای با امید رضا رحیمی، حافظ روشندل گیلانی که توانسته کل قرآن را با وجود نابینا بودن حفظ کند، انجام شده است:

 

 گم شده درون خود را در انس با قرآن پیدا می کنم

امید رضا رحیمی، روشندل حافظ قرآن متولد سال 77 در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: ترویج و فراگیری آموزه های قرآنی یکی از مهمترین ابزار برای جلوگیری از روند صعودی آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه از سن هفت سالگی حفظ و انس با قرآن را با همت پدر و مادرم آغاز کردم گفت: تاکنون با تلاش و کوشش خانواده و اساتید مربوطه توانسته‌ام در مسابقات متعدد قرآن و اذان کشوری و استانی شرکت کرده و حائز رتبه های برتر شوم.

 

رحیمی اذعان کرد: در طول 10 سال با وجود شرایط سخت نابینایی توانستم کلام الهی را حفظ کنم و در حال حاضر با شرکت در 15 مسابقه قرآنی رتبه‌های  برتر را کسب کرده‌ام.

 

این حافظ قرآن با تاکید بر اینکه همه مردم به خصوص جوانان می توانند در مسیر قرآن قرار گرفتخ و کلام الهی را در قلب محفوظ کنند افزود: برخی‌ها با بهانه قرار دادن زمان محدود به سمت کتاب مقدس الهی نمی روند در صورتی که اینگونه نبوده و با برنامه ریزی و مدیریت می توان موفق شد.

وی به تاثیرگذاری قرآن در زندگیش اشاره و خاطر نشان کرد: زبان از گفتن تاثیر گذاری این کتاب در زندگی قاصر بوده و هیج چیز دنیوی برایم به مانند کتاب مقدس قرآن در زندگی ارزش ندارد.

 

رحیمی تصریح کرد: هیج کتابی به مانند قرآن جذابیت ندارد، در واقع با غوطه‌ور شدن در کلام الهی گم شده درون خود را پیدا خواهیم کرد.

 

وی به تفریحات روزمره چون موسیقی، ورزش و ... اشاره کرد و گفت: انسان‌ها با روی آوری به این تفریحات می خواهند به آرامش برسند در صورتی که  آرامش این رشته ها هیچ گاه ماندگار نخواهند بود و سطحی وگذراست.

 

این حافظ قرآن ادامه داد: انس با قرآن انسان به آرامشی ماندگار و همیشگی می رساند.

 

رحیمی افزود: با ورود به عرصه قرآنی فیوضات بسیاری از جمله سفرهای زیارتی و سیاحتی را در بیشتر اوقات زندگیم تجربه کرده ام.

 

وی به اساتید قرآنیش اشاره و اظهار کرد: استاد فلاح پور و پسر ایشان دراین مسیر نورانی بسیار بنده را یاری کردند.

 

بودجه‌های قرآنی ناچیز است

این روشندل حافظ قرآن خاطرنشان کرد: با مطالعه قرآن با قوم های مختلف در طول تاریخ بشری آشنا خواهیم شد و می توان از شجره نامه گذشتگان، در مسیر زندگی امروزی عبرت گرفته و نگاه ما به حیات روشن بینانه تر خواهد شد.

 

وی در ادامه به بودجه محدود قرآنی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه بودجه قرآنی بسیار ناچیز بوده و این خود آسیب جدی در ترویج این کتاب آسمانی است، 3 هزار میلیارد هم برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد باز این رقم بسیار کم است.

 

این حافط قرآن اذعان کرد: بی توجهی به فعالیت‌های قرآنی ضربات جبران ناپذیری را در فرهنگ دینی ایجاد خواهد کرد، آسیب‌های اجتماعی را در جامعه با نهادینه کردن فرهنگ قرآنی می توان کاهش داد.

 

رحیمی افزود: با ورود جوانان و نوجوانان به عرصه‌های قرآنی، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جدی که جوانان را در این دوره زمانه تهدید می کنند، پیشگیری می شود.

 

این روشندل حافظ قرآن خاطر نشان کرد: انس با کلام وحی، به نوعی در گرایش انسان به ناهنجاری‌ها و .... باز دارنده خواهد بود.

 

وی به توجه ویژه مسئولان به حافظان قرآنی اشاره و اظهار کرد: اولویت قرار دادن حافظان قرآن در بخش‌های مختلف از جمله گرایش به رشته معارف از مهمترین برنامه‌های است که از مسئولان ذی ربط خواستارم.

 

رحیمی در پایان از افرادی که در این مسیر چراغ راهش بودند تقدیر و تشکر کرد و افزود: از پدر و مادر و برادر و همچنین استاد فرهاد فلاح پور و پسرشان محمد فلاح پور کمال تشکر و قدردانی را دارم که در این مسیر تلاش های ارزنده‌ای در راستای حفظ و یادگیری کلام الهی متحمل شده اند.

توجه به فعالیت های قرآنی و الگو گیری از آن در زندگی روزمره می تواند از ورود بسیاری از فرهنگ‌های کثیف و خرافی در دین اسلام جلوگیری کند، متاسفانه با دوری از مقدسات الهی و همچنین الگو قرار ندادن سبک زندگی اسلامی  رفته رفته شاهد ورود فرهنگ غربی در جامعه هستیم، این روند ضربات جبران ناپذیری از جمله کاهش جمعیت، ازدواج و ... بر پیکره کشور وارد خواهد کرد. با افزایش اعتبارات و فعالیت های قرآنی و حمایت و شناسایی نخبه های قرآنی می توان در برابر جنگ نرم دشمنان مقابله کرد.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه در حاشیه مراسم آیین تکریم فرهیختگان و فعالین قرآنی در فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا، ضمن درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مدافعان حرم به ویژه سید شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و شهیدان عرصه نظم و امنیت و همچنین شهدای مظلوم فراجا اظهار کرد: خدا را شاکریم که کارکنان یگان ویژه در مسیر انس با قرآن قرار دارند چرا که قرآن تنها نسخه شفابخش انسان‌های آزاد است؛ بر اساس تجربیات و پژوهش‌های مختلفی که صورت گرفته مشخص شده کارکنانی که با قرآن بیشتر آشنا هستند در اجرای ماموریت هایشان موفق‌تر عمل کرده اند.

وی ضمن اشاره به طرح "من قرآن می‌خوانم" و طرح "حافظان قرآن کریم" در یگان‌های ویژه فراجا، بیان کرد: این طرح معنوی نقطه طلایی انس گرفتن نیرو‌های ولایی یگان ویژه با قرآن است، در این طرح بیش از سی هزار نفر از کارکنان، فصیح خوان و مفسر قرآن کریم شده اند و ۵۳۰ نفر هم به عنوان حافظان قرآن کریم از ۱ جزء تا حافظ کل قرآن به جامعه قرآنی کشور معرفی شده اند که از این نظر هم یگان ویژه پیشگام تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: نفرات برتر و برگزیده این مسابقات به سفر زیارتی کربلای معلی مشرف خواهند شد و همچنین فرماندهانی که باعث رشد و تربیت و تعالی فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها شده اند هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالیانه یگان ویژه در سراسر کشور برگزاری مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح یگان‌های ویژه باعث می‌شود تا اولا همه خانواده‌ها و کارکنان از ظرفیت قرآنی یکدیگر آگاه شده و ثانیا در تربیت نیروی انسانی متدین و ولایی بتوان استفاده بهینه کرد.

فرمانده پلیس ویژه با بیان اینکه انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، گفت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش‌های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است؛ تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس‌ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک نفر با قرآن انس می‌گیرد و با ابعاد مختلف آن آشنا می‌شود تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در همه مراحل زندگی وی دارد، اذعان کرد: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، راه را بر شکل گیری بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد بست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است