Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@23:26:58 GMT

پایان تعمیرات اساسی ۱۷سکوی گازی پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۸۳۱۹

پایان تعمیرات اساسی ۱۷سکوی گازی پارس جنوبی

به گزارش امتداد نیوز، مهدی رجبی اعلام کرد: تعمیرات اساسی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی، باهدف افزایش ضریب اطمینان تولید گاز در فصل زمستان امسال با اجرای ٧٤هزار و ٤٥٣نفر ساعت کار بدون حادثه توسط نیروهای شاغل در سکوها انجام شد.

وی به صدور ۹ هزارو ٣١٧ مورد مجوز کار انجام شده در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: انجام تعمیرات اساسی سالانه عاملی برای افزایش ضریب اطمینان تولید پایدار گاز در فصول سرد سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی بیان کرد: این تعمیرات با در نظر گرفتن مولفه های ایمنی از جمله بازبینی و بررسی شیرهای ایمنی مخازن گاز و اطمینان از عملکرد آنها، پایش و تمیزکاری تجهیزات انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز پارس به منظور کاهش مدت زمان تعمیرات سالانه و با در نظر گرفتن برنامه پیشگیرانه، به سمت ایجاد تغییر در دوره انجام تعمیرات اساسی سالانه پیش می رود، افزود: انتظار داریم در سال های آتی، تعمیرات اساسی سکوهای دریایی پارس جنوبی از سالانه به ۲ یا ۳ سال افزایش یابد.

رجبی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی برداشت می شود، اظهار کرد: در زمان حاضر مدیریت عملیات و تولید این شرکت راهبری ۱۷ سکوی گازی پارس جنوبی را برعهده دارد و قرار است هفت سکوی دیگر در حال بهره برداری هم تا پایان امسال بطور رسمی تحویل این مدیریت شود.

میدان عظیم پارس جنوبی شامل ١٣ پالایشگاه بزرگ گازی و ٤٠ سکوی تولیدی است که از این شمار تاکنون ١٠ پالایشگاه در بخش خشکی و ٢٥ سکو در دریا تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

در مجموع، کار ساخت سه پالایشگاه دیگر در دست اجراست و از ١٥ سکوی فازهایی که باید تکمیل و آماده راه اندازی شوند، هم اکنون ١٢ سکو در کارخانه شرکت های سازنده در دست ساخت است و ۲ سکو نیز از طرح توسعه فاز ١١ در مدت ٢ سال آینده و پس از نهایی شدن قرار داد توسعه این طرح ساخته خواهد شد.

از سال ۱۳۷۴ عملیات اجرایی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر آغاز شده و تاکنون از مجموع ۲۴ فاز توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی ۱۸ فاز به بهره برداری رسیده و ۶ فاز دیگر در دست اجراست که تا پایان سال ۱۳۹۷ باید همه این طرح ها به بهره برداری برسد.

هم اکنون از ۱۸ فاز در بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه ۵۴۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.

true برچسب ها : پارس جنوبی سکوی گازی مهدی رجبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد

پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، دانا گاز، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی گاز طبیعی در خاورمیانه، پس از حمله پهپادی که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت در یک مجتمع گازی در اقلیم کردستان عراق را به حالت تعلیق درآورد.

این شرکت اماراتی روز دوشنبه در گزارشی به بورس اوراق بهادار ابوظبی اعلام کرد که این حادثه یک "حمله تروریستی" بوده است و در اثر برخورد پهپاد به مخزن ذخیره میعانات گازی در میدان گازی خورمور، چهار کارگر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

دانا گاز گفت: اگرچه صدمات بسیار جزئی به تأسیسات وارد شد، اما برای حفظ ایمنی همه کارکنان و تأسیسات، ما به طور موقت تولید را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و تغییرات رویه‌ای خاصی را اعمال کرده‌ایم.

پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هر چهار فردی که در این حادثه کشته شدند، همگی شهروندان یمن بودند.

دانا گاز همچنین تأکید کرد که "به طور کامل با دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در بالاترین سطح در حمایت از تعهدات عمومی خود مبنی بر محاکمه عاملان آن" همکاری می‌کند.

خور مور، یکی از میدان های عملیاتی مهم در منطقه سلیمانیه کردستان، در ماه های گذشته هدف حملات مشابهی قرار گرفته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی اخیر را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد