Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با رئیس جمهور تعامل وهمراهی ویژه و بیش از گذشته دولت جمهوری اسلامی با مدیریت شهری پایتخت را رمز تحقق انتظارات شهروندان برای تحول در مدیریت شهری و کاهش نارضایتی ها و مشکلات تهران دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار اعضای پنجمین دوره شورا با رئیس جمهور با اشاره به حضور و مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری لازمه تحقق انتظارات مردم از انتخاب شوندگانشان را تعامل و همراهی ویژه دولت دانست و افزود: ویژگی منحصر این دوره شورای شهر تهران، برخورداری از بیشترین مشارکت مردمی و آرا شهروندان تهرانی است به نحوی که نصاب بیشترین رای اعضای شورا و میانگین آرا نسبت به چهار دوره گذشته حدود سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشارکت مردم نشان دهنده دو واقعیت مهم است، نخست اهتمام شهروندان تهرانی به شورای شهر و موثر دانستن آن در مدیریت شهری و کیفیت زندگی شهروندان که موجب جهش در مشارکت در انتخابات گردید و دوم نیاز به تحول در مدیریت شهری و نارضایتی از وضع گذشته که منجر به رای آوردن کامل فهرست امید شد.

هاشمی رفسنجانی افزود: خواست مردم در انتخابات شورای شهر تهران وسایر کلانشهرها هم جهت با خواست آنها در انتخابات ریاست جمهوری بود و طبیعتا افکارعمومی در دوره جاری انتظار دارند که تحقق خواست آنها در عملکرد مدیریت اجرایی کشور و مدیریت شهری دیده شود و از این رو بار سنگینی بر دوش بنده و سایر همکارانم در شورا احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: لازمه تحقق این انتظارات تعامل و همراهی ویژه و بیش از گذشته دولت جمهوری اسلامی با مدیریت شهری پایتخت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به معضل کهنه تهران اشاره کرد و گفت: معضل کهنه تهران، بار گرانی است که از جانب قرار گرفتن بعنوان پایتخت بر دوش این کلانشهر گذارده شده و پیامدهای همچون ترافیک، تراکم اداری و تامین نیازمندی‌های سیاسی، فرهنگی وامنیتی پایتخت جمهوی اسلامی را بهمراه خود آورده است، طبیعتا برای حل این معضلات دولت ملی نیز بایست مدیریت شهری را یاری کند که آیت الله هاشمی در اوج دفاع مقدس با طرح مساله ضرورت احداث متروی تهران این مسیر را آغاز کرد و امروز نیز انتظار می رود دولت در همین مسیر با تخصیص و تسهیل اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی وشورای اقتصاد در جهت حمل ونقل ریلی زمینه تحقق افزایش ظرفیت متروی تهران که حدود یک دهه است در حد دو میلیون سفر باقی مانده است به هفت میلیون سفر در دوره جاری را فراهم آورد.

وی حل معضل بافت فرسوده در بخش‌های مرکزی و مهمی از کلانشهر تهران نیز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و خاطر نشان کرد: حادثه پلاسکو تنها یک نمونه و هشداری بود که عدم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند چه پیامدهای زیانباری را بهمراه داشته باشد، متاسفانه در دهه‌های اخیر به دلیل ارائه مجوزهای برخلاف طرح تفصیلی، کسب و کار ساخت و ساز وی یادآور شد: به جای نوسازی بافت‌های فرسوده به سوی تبدیل باغ ها و اراضی شمال شهر تهران به برج‌ها و مجتمع‌های تجاری سوق داده شده است در حالیکه باید این روند به سوی نوسازی بافت‌های فرسوده تغییر کند تا تامین حداقل شرایط زیست انسانی و امنیت شهری برای شهروندان در این بافت‌ها ممکن شود. سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی می‌توانند با تسهیل وحمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده، در حل این معضل نقش پررنگی داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره جدید وارث معضلات فراوانی از گذشته است که یک نمونه آن، بدهی بانکی 20 هزار میلیارد تومانی است که نه تنها مانعی در جهت تامین نقدینگی و جذب تسهیلات در پروژه‌های شهر به شمار می‌آید بلکه با افزوده شدن بهره ماهانه 400 میلیارد تومانی، مشکلات مالی شهر افزوده می‌شود که تخصیص سهم دولت از توسعه حمل ونقل شهری و همچنین تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری تهران موجب بهبود شرایط نقدینگی مدیریت شهری در آغاز این دوره از فعالیت‌های خود خواهد بود.

وی تاکید کرد: کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهر و توجه به سلیقه ونیازهای فرهنگی اجتماعی شهروندان و خارج شدن از بستر فعالیت‌های کلیشه‌ای، تک‌صدایی وتبلیغی از جمله دیگر محورها مد نظر شورای شهر و مدیریت شهری در دوره پیش روست که با عنایت به آنکه این موضوع نیز از محورهای برنامه جنابعالی در انتخابات و دولت دوازدهم است با تعامل افزونتر دستگاه‌های دولتی نظیر وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ وارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ورزش وجوانان با مدیریت شهری، می‌توان گام‌های بلندی در تحقق این هدف مشترک برداشت.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: محور همکاری وتعامل دولت تدبیر و امید و مدیریت شهری، می‌تواند به انجام رساندن فرایند سپردن فعالیت‌ها و وظایف دستگاه‌های خدماتی و اجرایی دولت به نظام مدیریت شهری و ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است، فرایندی که بیش از 20 سال قبل در دولت سازندگی و با اهتمام آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصویب لایحه تشکیل شوراهای اسلامی شهر وروستا آغاز و در دولت اصلاحات با اجرایی شدن آن ادامه یافت و امیدورایم در دولت تدبیر و امید با تکمیل این فرایند و تمرکز وظایف خدمت رسانی در مدیریت شهری به فرجامی نیکو برسد. طبیعتا در این مدیریت یکپارچه از بار تصدی گری ومسئولیت سنگین دولت کاسته می‌شود و زمینه برای تحقق مردمسالاری محلی فراهم می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز