Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ورزش و جوانان در شرایطی با استعفای علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس مخالفت کرد که وی امروز دوباره تاکید کرد که دیگر به این باشگاه بر نمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، خبر استعفای علی‌اکبر طاهری در شرایطی روز یکشنبه اعلام شد که در همان روز تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس اعلام کردند که طاهری استعفا نداده است و او بعد از مراسم اربعین در محل باشگاه پرسپولیس حاضر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جدایی مدیرعامل پرسپولیس از این باشگاه اتفاقی قابل پیش بینی بود چرا که وی پیش از این اعلام کرده بود که قصد استعفا دارد چرا که مشکلات مالی و پیامدهای آن و همچنین مسائل اداری مربوط به بازنشستگی ذهن مدیر عامل پرسپولیس را به خود مشغول کرده بود.

علی اکبر طاهری خرداد 94 به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شد. او که مشکلات فراوانی را در پیش‌رو داشت، سعی کرد تا به نوبت نواقص را برطرف کند اما بدهی‌های مالی که از گذشته باقی مانده بود به همراه هزینه‌های جاری باشگاه کار را برای وی سخت کرد. با این حال طاهری تلاش کرد تا با حفظ برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس را در مسیر موفقیت قرار دهد. وی در شرایطی که پرسپولیس شانزدهمی جدول را هم تجربه کرده بود به حمایت از برانکو ادامه داد تا اینکه سرخ‌پوشان در پایان فصل پانزدهمنایب قهرمان لیگ برتر شدند و در فصل گذشته هم قهرمانی لیگ برتر را پس از 10 سال از آن خود کردند. دیگر موفقیتی که پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با طاهری به دست آورد حضور در جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا بود که برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه رخ داد.

طاهری در شرایطی موفق شد هواداران پرسپولیس را شادمان کند که بیش از 2 سال با سمت سرپرستی به فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس ادامه داد و در هجده مرداد ماه امسال بود که توانست باشگاه را به شرایطی برساند که سمت مدیرعاملی برای آن تعریف شود. وزارت ورزش و جوانان در انتخاب هیات مدیره جدید باشگاه پرسپولیس طاهری را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد. با این حال مدیرعامل سرخ‌پوشان که در زمان سرپرستی هم استعفای خود را به وزارت ورزش تقدیم کرده بود دو روز پیش به نیت پیاده‌روی اربعین از کارکنان باشگاه پرسپولیس خداحافظی کرد و ضمن گرفتن حلالیت به آنها اعلام کرد پس از سفر اربعین دیگر به باشگاه پرسپولیس برنمی‌گردد.

پنجمین استعفای طاهری که این بار با پیک به دست وزیر ورزش رسیده‌است بار دیگر با مخالفت فرد اول ورزش ایران مواجه شد ولی به نظر می‌رسد طاهری این بار قصد ندارد بازگشت به پرسپولیس را تجربه کند. مهم‌ترین دلیلی که طاهری مجبور کرده که در این مدت 5 بار استعفا دهد مشکلات مالی و بدهی‌های انباشته شده از گذشته است که در کنار هزینه‌های جاری باشگاه ادامه کار را برای او خیلی سخت کرده است. طاهری در حضور 28 ماهه‌اش در باشگاه پرسپولیس با مشکلات متعددی مواجه بود که او را به استعفاهای چندباره کشاند اما عواملی که منجر به پنجمین استعفای وی شده است را می‌توان عوامل زیر دانست:
*دریافت مجوزحرفه‌ای AFC جهت حضور درلیگ قهرمانان آسیا
*عدم موفقیت در دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) درخصوص پرونده محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس از نقل‌وانتقالات
*بحث تمدید قرارداد با برانکو با وجود بدهی‌های معوقه سرمربی‌ سرخ‌پوشان
*موضوع تمدید قرارداد بازیکنان جدایی‌طلب
*قضیه لاینحل حق پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی

*واکنش‌ اعضای هیات مدیره پرسپولیس به استعفای طاهری

به هر حال دیروز پس از استعفای طاهری از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، حمیدرضا گرشاسبی عضو هیات مدیره سرخ‌پوشان به طور موقت مدیرعامل این باشگاه شد.گرشاسبی که پیش از این هم نامش به عنوان یکی از نامزد‌های پست مدیر عاملی پرسپولیس مطرح شده بود در واکنش به استعفای طاهری گفت: « در جلسه هیات مدیره هیچ بحثی درباره عدم بازگشت طاهری به باشگاه پرسپولیس نه از سوی خودش و نه از سوی هیات مدیره مطرح نشد. او استعفا نداده و به باشگاه برمی‌گردد.»

جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره انتخاب حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل موقت این باشگاه اظهارکرد: «جلسه ای که با وزیر ورزش داشتم جمع‌بندی‌های خوبی را برای باشگاه پرسپولیس در پی داشت. مقرر شد با توجه به شناخت کامل گرشاسبی از وضعیت موجود باشگاه، او را به عنوان مدیرعامل موقت انتخاب کنیم.این موضوع به معنای قطع همکاری با طاهری نیست.»

ابوالفضل روغنی گلپایگانی و محمدرضا حاجی‌بیگی دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز استعفای طاهری را تایید نکردند و اعلام کردند او به باشگاه برمی‌گردد.

*مشکلات بازنشستگی و منع قانونی

در این میان مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در شرایطی اعلام کرده با استعفای علی‌اکبر طاهری مخالفت شده که اگر مدیرعامل سرخ‌پوشان بار دیگر راضی به فعالیت در باشگاه پرسپولیس شود موضوع منع قانونی حضور بازنشسته‌ها در پست‌های دولتی وجود دارد چرا که بر اساس ماده 5 قانون خدمات کشوری به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد؛مشکلی که سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال نیز با آن رو به رو است با این حال اگر وزارت ورزش بخواهد مدیران بازنشسته سرخابی را حفظ کند باید از طریق هیات دولت و دیگر مراجع قانونی برای ادامه فعالیت آنها مجوز قانونی بگیرد.

حال باید منتظر ماند تا طاهری از سفر کربلا به تهران بازگردد تا وضعیت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و شرایط این باشگاه مشخص گردد. این در حالی است که سرخ‌پوشان تنها تا فردا مهلت دارند که مدارک‌شان را به AFC ارسال کنند و مجوز حرفه‌ای جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

تمام این موارد در حالی است که طاهری امروز به صراحت اعلام کرد که دوران وی در پرسپولیس به پایان رسیده است و او دیگر به این باشگاه بر نمی‌گردد.

به هر حال وضعیت مدیریت پرسپولیس با توجه به اصرار طاهری به کناره‌گیری از مدیر عامل این باشگاه پیچیده شده است و به نظر می‌رسد که سرخ‌ها روزهای طوفانی پیش رو خواهند داشت هر چند که وزیر ورزش در تلاش است تا با مصلحت اندیشی آرامش اردوگاه سرخ‌ها را حفظ کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها