Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در حاشیه امضای قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارس اظهار داشت: این قرارداد مربوط به احداث یک واحد نیروگاهی کلاس f با ظرفیت 451 مگاوات است.

وی افزود: در این پروژه علاوه بر اینکه در بخش دولتی 5 هزار مگاوات نیروگاه در دست احداث است در بخش خصوصی هم این کلاس از توربین را احداث می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری از اینکه این فناوری ساخت داخل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام سطح توانایی فنی و تکنولوژیکی کشور را ارتقا خواهد داد.

علی‌آبادی با بیان اینکه در گذشته با تجمیع تقاضا توانستیم در زمینه ساخت توربین فعالیت داشته باشیم، گفت:‌ امروز نیز با تجمیع تقاضا تلاش می‌کنیم که بتوانیم با کلاس‌های بالاتر و سایز بزرگ‌تر در زمینه توربین نیاز کشور را تامین کنیم.

وی‌ با بیان اینکه هیچ فرآیند انتقال تکنولوژی از این نوع در آینده نخواهیم داشت یادآور شد: ما اکنون در شرایطی هستیم که توسعه تکنولوژی را خودمان انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه توربین‌های مورد استفاده در این نیروگاه در سایز 300 مگاوات است بیان کرد: به زودی توربین‌هایی عرضه خواهیم کرد که صد در صد توسط مپنا طراحی شده است.

وی ادامه داد: توربینی که امروز در حال انتقال تکنولوژی آن هستیم متعلق به کشور آلمان و شرکت زیمنس است که در یک همکاری مشترک ساخت آن به صورت صد در صد داخلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه انتقال تکنولوژی در این توربین‌ها وجود ندارد و گروه مپنا صاحب فناوری است، اظهار داشت: این توربین تحت لیسانس زیمنس و با فناوری مپنا تولید می‌شود.

علی‌آبادی ارزش قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارس را 250 میلیون یورو عنوان کرد و گفت:‌ این همکاری آپشنال است و بسته به آبشن‌های مختلف هزینه‌ها کم یا زیاد خواهد شد.

وی درباره تامین مالی خارجی اظهار داشت: ما نیازمند تامین مالی هستیم ولی برای تجهیزات و خدماتی که در داخل تولید می‌شود باید از داخل و با ریال تامین مالی شود.

علی آبادی نسیه فروشی ، استفاده از منابع بانک‌ها، منابع صندوق پروژه، بازار سرمایه، اوراق سلف و صکوک را از جمله روش‌های تامین مالی پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: برای کالاهایی که ظرفیت ساخت داخل داریم نباید اجازه دهیم به بهانه فاینانس تجهیزات مشابه وارد شود.

وی ادامه داد: مپنا برای تامین منابع مالی در بورس صندوق پروژه را تصویب کرده که به مردم اجازه می‌دهد با سرمایه‌های اندک خود در طرح‌ها مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این صندوق در حال  حاضر 2400 میلیارد تومان معادل 600 میلیون یورو ارزش دارد که مردم در این تامین مالی شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: گرفتن فاینانس به معنای پول دادن نیست بلکه به معنای عرضه کالاست. در این خصوص وقتی کالایی ساخت داخل داشته باشد و از خارج تامین شود مانند این است که ما فرصت شغلی را صادر کرده باشیم.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: طرف‌های خارجی به بهانه فاینانس به ما کالا می‌دهند. البته اگر کالایی را نتوانیم بسازیم مشکلی نیست اما در بخش‌هایی که توان ساخت داخل داریم نیازمند تامین سرمایه از خارج نیستیم چون در حقیقت تامین سرمایه انجام نمی‌شود بلکه کالا وارد می‌شود.

وی یادآور شد: در شرایطی که مشکل بزرگ کشور ما بیکاری است نباید فرصت‌های شغلی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

علی‌آبادی بیان کرد: به عنوان مثال سیم و کابلی که در داخل تولید می‌شود نباید به بهانه فاینانس وارد شود.

وی در ادامه درباره مذاکره مپنا و شرکت جنرال الکتریک آمریکا توضیح داد: این همکاری در زمینه نفت و نیرو و گاز خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا با توجه به تهدیدهای ترامپ و آمریکایی بودن این شرکت مشکلی در اجرایی شدن قرارداد نخواهد داشت، گفت: طبق قانون و مقررات آمریکا هم اکنون شرکت‌هایی که در داخل آمریکا هستند اجازه کار با ایران را ندارند اما شرکت‌هایی که خارج از آمریکا و در اروپا هستند اجازه همکاری با ما را دارند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه