Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و در دیدار رییس و اعضای شورای شهر و همچنین شهردار تهران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه را اسلام‌شناسی انقلابی و دلبسته به مردم خواند و گفت: ایشان معلم صبر و تحمل و نیز عشق به ملت و آبادانی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات سال‌های 92، 94 و 96، خاطر نشان کرد: اولین پاسخ به امید، نشاط و رأی مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهای شهر، از جمله شورای شهر تهران برای خدمت به شهروندان و توسعه ملی و محلی است.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت به عنوان نماد همکاری دستگاه اجرایی و مدیریت شهری، افزود: حضور شهردار متخصص و با تجربه‌ای که با اتفاق آراء برگزیده شده، مزیت شورا و شهر تهران است.

رییس جمهور «تأمین منابع مالی پایدار» و «حفظ روحیه، نشاط و مشارکت اجتماعی» را دو محور اصلی در مدیریت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداری‌ها با همفکری و یاری دولت باید به این سمت حرکت کنند. معماری قدیمی تهران از مهم‌ترین عناصر جذاب پایتخت است و علاوه بر آن می‌توان فضاهای مناسب گردشگری را توسعه داد و به سمتی حرکت کرد که تهران به جای ساکنان دائمی، برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد.

روحانی با تشریح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌های فرسوده باید به صورت محله ای و البته بر مبنای طرح‌های تفصیلی احیاء شوند و دولت آماده همکاری در این زمینه است.

وی همچنین بر حفظ محیط زیست و بویژه حراست از باغ‌های باقیمانده و توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقای نشاط اجتماعی، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای کنترل آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی شهری و حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

روحانی اهتمام در مقابله با فساد و مسدود کردن زمینه‌های آن را ضروری دانست و افزود: آبروی کشور در گرو مبارزه قاطعانه و غیرگزینشی در دستگاه‌های عمومی و اجرایی علیه فساد است.

رییس جمهور استحکام نظام را در گرو استحکام قانون اساسی در عرصه نظارت و اجرا دانست و ادامه داد: همه قوا، نهادها و دستگاه‌ها موظفند در مسیر استحکام و تقویت قانون اساسی، بویژه در ارتباط با حقوق مردم حرکت نمایند.

روحانی همچنین در مورد مشکل پیش آمده برای هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، تصریح کرد: در این زمینه قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و باید مُرّ قانون اساسی، حقوق شهروندی، اعتماد عمومی و وحدت جامعه رعایت شود.

رییس جمهور در این ارتباط ادامه داد: در انجام وظیفه قانونی، وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌ام، هرگز تردید و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد.

در ابتدای این جلسه مهندس محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، دکتر نجفی شهردار تهران؛ روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، معماری و شهرسازی، محیط زیست و سلامت، حمل و نقل و عمران، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و حقوقی؛ و همچنین دکتر مسجد جامعی با ارائه گزارشی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، ضمن تقدیر از توجه رییس جمهور و دولت به موضوع مدیریت شهری، مواردی را در زمینه ضرورت مدیریت واحد شهری و طی سریع‌تر مراحل تدوین لایحه آن، راهکارهای تأمین منابع مالی پایدار، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رعایت قواعد شهرسازی، ضرورت توجه به فضای سبز و محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا، کاهش ترافیک و خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان مطرح نمودند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار حمایت هر چه بیشتر دولت در تدوین لوایح و ساز و کارهای قانونی در جهت مدیریت یکپارچه‌ شهری و نیز تأمین منابع پایدار مالی شدند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟