Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:39:45 GMT

‌وجود 268 متکدی در کردستان ‌

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۵۶۵۷

‌وجود 268 متکدی در کردستان ‌

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: 268 تکدی‌گر در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 146 نفر مرد و 122 نفر نیز زن است، همچنین51 نفر نیز کسانی هستند که از شهرهای دیگر وارد استان شده‌اند.

‌‌به گزارش ایسنا، ‌جمال ارشدی امروز 15 آبان در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه در زمینه آسیب های اجتماعی باید بیشتر تلاش شود، اظهار کرد: امروزه حاشیه نشینی به یک معضل تبدیل شده است و در حال حاضر در استان کردستان 52 منطقه حاشیه نشین وجود دارد که این یک آسیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، عنوان کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان 910 میلیون تومان اعتبار جذب شده است که این مبلغ را در حوزه‌های مختلف تقسیم کرد‌‌ه‌ایم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان این مهم در حوزه فساد اخلاقی بالغ بر 18 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: سازمان‌های مردم نهاد همیشه همیار و همگام با دستگاه‌های اجرایی تلاش کرده‌اند و در این خصوص نیز رشدی بیش از صد برابر داشته‌ایم و در حال حاضر 180 سازمان مردم نهاد در حال فعالیت هستند.

ارشدی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مجموع سمن‌های نیروی انتظامی و بهزیستی و تمامی بحث‌های دیگر را در نظر بگیریم 400 سازمان مردم نهاد فعال داریم، بیان کرد: از طریق سازمان‌های مردم نهاد فعالیت‌های زیادی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و باید از ظرفیت این سمن‌ها بیشتر بهره بگیریم.

وی در ادامه گفت: در سال 95 بالغ بر 17 طرح در خصوص مناطق حاشیه نشین انجام شده است که در این طرح‌ها آموزش‌های لازم و توانمند‌سازی نیز انجام شده است و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثر برداریم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه در بحث طلاق عامل‌های زیادی موثر هستند، اظهار کردند: در این بحث متغیر‌های زیادی دخیل هستند و باید بر همین اساس تمام حوزه‌ها را وارد کار کنیم تا بتوانیم برای کاهش آن اقدامات موثری انجام بدهیم.

ارشدی در ادامه تصریح کرد: امار طلاق در استان کردستان 4 و یک دهم درصد است که این مهم نسبت به سال 94 هیچ تغییری نکرده است و بیشترین آمار طلاق نیز به شهرستان سنندج و کمترین آمار نیز به شهرستان سرو آباد باز می‌گردد.

وی گفت: در بحث مواد مخدر کارهای زیادی در خصوص کاهش آن انجام  شده است که در حال حاضر 67 درصد از معتادین در جامعه شهری و 33 درصد نیز به جامعه روستایی تعلق دارد که باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان به کودکان کار در شهر سنندج اشاره و بیان کرد: تعداد کودکان کار در سال 95 بالغ بر‌70 نفر هستند که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهری مانند نایسر و عباس آباد زندگی می‌کنند.

ارشدی ضمن اشاره به اینکه 268 تکدی‌گر در استان وجود دارند، اظهار کرد: از این تعداد تکدی‌گر 146 نفر آن مرد و 122 نفر نیز زن‌ها هستند که از این  تعداد 51 نفر نیز کسانی هستند  که از شهرهای دیگر وارد استان شده اند است.

وی در ادامه این جلسه به بحث اعتیاد اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه اعتیاد فرماندهی سپاه 10 محله را شناسایی و برای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل اجتماعی در این منطقه بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تصویب و هزینه کرده‌ و برای سال جاری نیز 10 محله دیگر شناسایی و مبلغ 2 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده ‌که مراحل تصویب آن با موافقت رو به جلو است.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان با اشاره به اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی باید علمی فعالیت کنیم، یادآور شد: در کردستان آسیب اجتماعی به صورت جمعی وجود ندارد و اگر به صورت علمی با این معضلات برخورد کنیم؛ می‌توانیم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت